Wolfs
pirms 4 gadiem
Es lepni paziņoju, ka ziedošu 10 rbļ. Visi ofiņi sarosās, šiem no izbrīna acis ir „uz kātiņiem”. “Bet ar vienu nosacījumu” – es turpinu – “Monuments nedrīkst atrasties Rīgā. Pretējā gadījumā es ziedot atsakos”. Tagad ir grūti aprakstīt vispārējo sašutumu. Zampoļits personīgi pienāk pie manis un saka, ka esot skatījies “Ilgais ceļš kāpās”. Tur parādīti labie un sliktie latvieši. Viņš tagad zinot pie kuras daļas piederu es. Es saldi smaidīdams apvaicājos, vai viņš bez šī slavenā seriāla vēl ir ko skatījies – ir tik jauki patērzēt par kino. Vecīgais zampoļits cieš klusu, bet izskatās, ka viņš grib mani nogalināt ar skatienu. Esmu viņu novedis “līdz rociņai”, t.i., pamatīgi sakaitinājis." - tā es atceros ziedojumu vākšanu Kaļiņingradā, kur es lauzu 2 gadus "sroku" pēc RPI.
Kas attiecas uz mūsdienām, tad piemineklis, manuprāt, ir saglabājams. Vienkārt, tāpēc, ka tas ir salīdzinoši glīts. Otrkārt, katru gadu tur 9. maijā savācas cilvēki, kas palīdz latviešiem neaizmirst, "kurš ir kurš un kas ir kas".
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Saglabāt okupnatu varas simbolus tikai tāpēc , lai kāds kaut ko neaizmirst - nu ko jūs , kāpēc tāda nabadzības apliecība latviešiem? Vai tad cieņpilnāk nebūtu vēsturi apgūt un skaidrot visiem , runāt par to , strīdēties, virzīties uz savstarpējās sapratnes mērķi, jo tādas vispārējās sapratnes iespējamību nemaz nepieļauju
Ai - man domas skrien ātrāk, ka spēju rakstīt - bet ko es gribu teikt - ka nr1- piemineklis nekādā gadījumā nav glīts, nu nevar slepkava būt glīts un piemineklis varmākām nevar būt glīts. Nevajag mānīt cilvēkus
Un kā būtu , ja latvieši kaut jel minimāli saliedētos nevis kā parasti pret kaut ko , bet kā neparasti -par kaut ko - piemēram, nevis rubinātu nabas vēsturisko romānu sērijās - ai un vai - bet celtu saulītē vēsturniekus , kuri ar faktiem un liecībām skaidrotu - kāda bija situācija 1939. gadā , kāda 1940. un kāda 1941. un tad atkal - 1943. un 45 ...
Es joprojām uzksatu, ka mums ir izcili vēsturnieki , kuri apzināti - varas elites ļauno interešu dēļ ir atstāti bez naudas un darba , bet ka viņi būtu tie, kuri mūs visus - latviešus un krievus aicinātu - rosinātu domāt
lūk, krievi saka - vot naši dedi tak i sjak - bet kur par mūsu tēviem un vectēviem?
nē - jūsu pozīciju neatbalstu kā pārāk pasīvu un padevīgu
Kaspars Kaspars
pirms 4 gadiem
jurniece
pirms 4 gadiem
Didzis Kadaks
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
PSRS un Krievija kā PSRS mantiniece turpina apgalvot, ka Latviju atbrīvoja no buržuāziskā jūga, ka Latvija brīvprātīgi pievienojās PSRS utt. utjprj. Un kā tāds betonā un metālā cirsts apliecinājums - lūk šis padomju okupācijas piemineklis.
Saskaņā ar starptautiskiem līgumiem - Krievijai būtu jāizved sava armija no Kaļiņingradas , bet tas nenotiek un nenotiks - viena iemesla dēļ - Krievijai ir atomieroči un tā kā tāds apmācīts cirka lācis ar to žonglē un baida pasauli.
Savukārt, Latvija - tīri fiziski tika izkauta jau 1.pasaules karā, tad 2.pasaules karā un tad , protams, čekistu - komunistu asiņainā terora laikā
Ļeņina vaina pirmkārt, ir nevis individuāla bet es teiktu viennozīmīga, kamēr uzvarētājpieminekļa ideologi lūk uzsver - ka atbrīvoja no fašisma - konkrēti , ka Latvijai šī atbrīvošana nozīmēja okupāciju - tas jau cits stāsts
Paskatieties Jū Nesbē - Occupied - tur ir varētu teikt - modernizēta šī hibrīdsituācija -
Nespēju iedomāties, ka Izraēlā , piemēram, būtu bezmaksas sabiedriskais transports Vācijas pilsoņiem - kā tas ir Latvijā, kad Rīgā Krievijas pesnionāri bauda visāda veida privilēģijas - tai skaitā - bezmaksas sabiedrisko transportu - un mēs maksājam
tā kā tāda baigi sarežģītā tā krievu uzvara Latvijā un tas piemineklis viņu uzvarai
jurniece
pirms 4 gadiem
Un piemineklim ar to nav nekāda sakara.2. jā, sarežģīta(nevis viennozīmīga) tāpēc jau šīs diskusijas.
3. Atkārtošos, ka es te apspriežu tikai konkrēto tēmu, pieminekli, nevis Latvijas attiecības ar Krieviju visā vēsturiskā griezumā. Un ne to vai tam ir tur jāstāv vai nav. Jūs man jautājāt, kāpēc cipari 1941.-1945., es jums atbildēju. Jo konkrētais piemineklis ir veltīts konkrētajam laika periodam, nevis kādam citam. Tāpēc neredzu jēgu ciparu maiņai.4. Pilnīgi piekrītu "uzvarētājpieminekļa ideologi lūk uzsver - ka atbrīvoja no fašisma - konkrēti , ka Latvijai šī atbrīvošana nozīmēja okupāciju - tas jau cits stāsts". Bet tur jau tā lieta, ka atbrīvošanas no fašisma fakts nav apstrīdams(vai tomēr ir?) un piemineklis ir tieši par to, nevis par to citu stāstu. Un ,acīmredzot, vismaz pagaidām šis arguments strādā. Jo, ja mēs noliedzam pieminekli, tātad mēs noliedzam vai nu vācu okupācijas faktu vai to, ka atbrīvošanās no tās bija pozitīvs notikums. Mēs(jūs) noliedzam kādu no šiem faktiem? Acīmredzot lēmēji par pieminekļa likteni nav gatavi noliegt šos faktus.Bez tam, Latvijas otrreizējā okupācija(aizgāja vācieši, atnāca Sarkanā armija) notika, cik zināms, 1944. nevis 1945. gadā. Tāpēc formāli cipari 1941.-1945. ar padomju okupāciju Latvijā nav saistāmi. Viss pārējais ir emocijas. Un te es atkal nevērtēju vispār, vai tas ir labi vai slikti. Tīri formāli tas tā ir un ar to neko nevar padarīt.
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Lūk, metaforās pārliekot stāstu par uzvaras pieminekli uzvaras parkā , uzvaras bulvāra galā - stāsts ir par to, ka otrajam izvarotājam uzceļ pieminekli par to, ka padzinis - uzvarējis - pirmo izvarotāju.
Tā arī visa stāsta sāls
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
"Bet tur jau tā lieta, ka atbrīvošanas no fašisma fakts nav apstrīdams(vai tomēr ir?) un piemineklis ir tieši par to, nevis par to citu stāstu." - nu lūk, kā mēdz teikt - atbraucām
Nu nav vienkārši atbrīvošana no fašima - kā reklāmā mēdz teikt - runa ir par divi vienā - padzina nacistus , lai mūsu tautu šautu un kautu komunisti. Man par to būtu jāpriecājas? ka vienu slepkavu vietā citi ieradās ? Nē , Jūrniece, nē un viss.
Starp citu, Latvijas pensionāri jau joprojām maksā nodokļus Latvijas budžetā, kamēr - krieviem - lūk tādu laimīti ušakovs izkārtoja
Un vēlreiz, Jūrniece - tie, kuriem ir tiesības lemt par pieminekli - nelems ne manu , ne jūsu argumentu dēļ - viņiem piemineklis ir un paliek ērts rīks nacionālā naida kurināšanai un izmantošanai, kad nu to ievajadzēsies
Kā bija , ka ušakovam knab uzrādīja apsūdzību ? pirmais, ko okupnatu pēcteči darija bija - kliegt - naših bjot - un pilni autbusi ar bolderājas izsitējiem un kliedzējiem - tā vietā lai civilizēti uzdotu jautājumu un saprastu - kas ir kas un kāpēc
lūk
jurniece
pirms 4 gadiem
Ilze Pētersone
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Un ko tad latvieši paši ir nolēmuši? Būt par nabadzīgāko un visātrāk izmirstošo tautu Eiropas Savienībā?
No šitādiem apgalvojumiem elpa cērtas ciet.
Didzis Kadaks
pirms 4 gadiem
Didzis Kadaks
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Sliecos piekrist Vīnberga nevis Kuģa viedoklim.
Un vēl vairāk - piekrītu to viedoklim, kuri apgalvo, ka šodienas Latvijā būtībā valda tie paši čekisti un komunisti, kuri valdīja Padmju Latvijā.
Vēl neesmu pabeigusi lasīt Asnates Smelteres grāmatu par Rīgas Modes Namu. Tā ir izcila liecība par padomju okupācijas laiku. Bet vienlaicīgi - manā perosnīgajā pieredzē - tā apliecina, ka šie padomju laiki nav beigušies. Konkrēti - Smeltere apraksta situāciju , kad viena no modelēm ar ģimeni dzīvo komunālajā dzīvoklī un kā šo dzīvokli terorizē krievu okupants Griša, piemēram, piekakājot virtuvē atstāto zupas katliņu. Kad sāku dzīvo savā Rīgas dzīvoklī - arī krievu okupants - vecāks krievu onkulis - viņam bija niķis - kā sastrīdējās ar sievu, dzērumā ,protams, tā kakāja koridorā.
Nekas nav beidzies - es domāju - un beidzies nav tieši tāpēc, ka mūsu varas elite - mūsu politiķi ir čekistu un komunistu kontrolēti.
Tā pati Asnate Smeltere ļoti precīzi, izceļot detaļas raksturo padomju okupāciju, nosoda to. Vienlaicīgi - slavē un slavina Džemmu Skulmi - kura taču bija un ir komuniste - tā, kura bija tā skrūvīte mehānismā , kas realizēja okupāciju. Kā šodien dzīvo - cik izcili priviliģēti vecie komunisti , čekisti, čekas klaudzinātāji un cik daudzi viņu upuri - vienaudži jau ir zem zemes, vai šodienu pavada ja ne nabadzībā, tad pieticībā.
Un es tiešām neprotu , pat neesmu mēģinājusi, bet ļoti vajadzētu - parādīt , ka Uzvaras piemineklis nav tāda nevainīga veco laiku palieka, tapat kā Uzvaras bulvāris nav tāda nevainīga lieta - tā ir un paliek okupācijas simbols.
Mēs taču nepieļautu, ka Brīvības ielu sauktu par Hitelera vai Ļeņina ielu vai ne?
Kāpēc mēs pieļaujam, ka okupācijas varas piemenklis turpina dzīvot?
Es domāju, ka tāpēc, ka okupācijas vara ir mainījusies, bet tā vēl vai jau atkal pastāv.
jurniece
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
jurniece
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Un - krieviem šis piemineklis ir uzvaras piemineklis, bet mums - latviešiem šī uzvara bija smagas , postošas okupācijas sākums. Turpat blakus ir Aleksandra Grīna bulvāris, arī tas latviešiem un krieviem ir katram savs.
Tēvijas karš bija tikai krieviem. Mums Krievija nav un ceru, ka nekad atkal nebūs tēvija.
Un vēl - es tiešām esmu pārliecināta, ka šis piemineklis tika būvēts ne jau pieminot visus tos nelaimīgos, kurus Staļins iemeta kara gaļas mašinā.
Man šis piemineklis ir tikai un vienīgi krievu okupācijas varas un varenības simbols.
Traki ir tas, ka krieviem Latvijā tā ir vienīgā ideja un vienīgā vieta, kur uzlādēt savas etniskās baterijas.
jurniece
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Neskaldīsim matus par niekiem.
Es domāju, mana svēta pārliecība ir tāda, ka šo pieminekli nekad nedemontēs - jo - tas ir vajadzīgs gan Maskavas kremlim un Ušakova Saskaņai, gan mūsu nacionālistiem , kuri manā vērtējumā ir zemiski nodevēji - naciķi.
Pamatoju savu viedokli. Šogad 9.maijā nebiju Rīgā, nevaru spriest. Bet no iepriekšējo gadu pieredzes.
Lūk, sieviete -apmēram gadi 50-60, visa nokārusies ar ordeņiem - LTK veterāne, dzer no kakliņa, turpat pačurā un pakakā - ( konkrēti Akmens tilta galā - kur saiedriskā wc ir nojaukta )turpat kliedz un dejo. Vakarā manas mājas sētā, kur zaļā zona jau ir izbraukāta, papīriem un pudelēm piemētāta , tāpat kliedz jaunie krievieti. Sētā mums ir nelegāla būve -galdiņš un sols - kāda krieviete uzlec uz tā un rokas mētātādama sola apšaut visus fašistus. Vai Ušakovam naudas nav , nebija lai tik daudzam cieņas izrādītu saviem krieviem - tā sauktajiem kara veterāniem , kā publiskās wc izlikt - lai nav pa krūmiem jādauzās ? Vai šie "uzvaras" svētki ir lai krievos atkal uzlādētu naidu pret latviešiem? Pret zemi, kuru viņi ar " savu uzvaru" iekaroja un pateicoties, kurai viņi - okupnati un viņu pēcteči - tagad bauda brīvās pasaules augļus.
Un padomā , cik labi jūtas latviešu naciķi šai brīdī - redz, kur krievu ienaidnieki , dzīvāki par dzīviem un sitīs fašistus - un fašisti krieviem ir nevis draugi vācieši, bet ienaidnieki latvieši. Kā lai latvietis nebaidās no krieviem un kā lai nebalso par NA.
Pagājušajā gadā biju 11. novembra Lāpu Piemiņas gājienā Slokā. To atkal vajadzēja redzēt. Skan latviešu dziesmas un ielu malās stāvošie krievi rausta savus bērnus un saka - klusu - fašisti iet un filmē un fotogrāfē - un tad liek Krievijas medijos - lūk, lūk - Latvijā fašisti trako
Un tagad padomā - paskaiti, cik miljoni Latvijas valstī ir tērēti dažādiem integrācijas projektiem , nemaz nerunājot par tiem citiem miljoniem,kurus tērē dažādās ministrijās ierēdnu algām un visam, kas ar to saistīs. Kāpēc integrācija - kā saka - nav pat no vietas izkustējusies? Rīgas Domei jau arī ir 101 konsultants integrācijas jautājumos
Vai padomā - kāpēc prezidents vājonis - nenormāli necienu viņu - jā - kāpēc viņš visas savas prezidentūras laikā ne reizi netikās ar nepilsoņiem, lai uzklausītu viņus kāpēc viņi nekļūst par pilsoņiem un līdz ar to - viņu bērni par tādiem nekļūst. Prezidenta kancelejas izdevumi taču ir noslepenoti ne jau nabadzības , bet tieši otrādi - neatbilstoši lielā budžeta un nepamatoto tēriņu dēļ.
Kam tas ir izdevīgi? Pat nezinu - kam izdevīgāk - saskaņai un attiecīgi kremlim, vai tomēr NA.
jurniece
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Es jau pašā sākumā rakstīju, ka rakstā ir tik daudz apgalvojumu , ka par katru atsevišķi var sarīkot garu un plašu spriešanu.
Par pašu objektu nav ko spriest - tas perfekti uztaisīts kā izvarotāja falls - nevis tāpēc,ka būtu vienīgais ar obelisku debesīs, bet tāpēc, ka man tas nav uzvarētāju, bet izvarotāju piemineklis.
Un viennozīmīgi skaidrs, ka tādam nebūtu vieta Rīgā, Latvijā, bet tas ir un būs - jau manis minēto apsvērumu dēļ
Starp citu - tikpat interesanta lieta - vai tie, kuri iet uz to pieminekli ar ziediem 9.maijā - viņi aizdomājas , ka viņu līdzpilsoņiem latviešiem šis piemineklis ir ar citu - okupantu slavināšanas
nozīmi?
jurniece
pirms 4 gadiem
Es domāju, ka tie, kas iet uz šo pieminekli 9.maijā par saviem līdzpilsoņiem un viņu asociācijām aizdomājas tik pat daudz, cik tie, kas iet gājienos 16.martā tādejādi atzīmējot uzvaru kādā kaujā vācu pusē.
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Reiz - pirms gadiem - mana kolēģe krieviete - par vienu vecu latvieti - niķīgu un kaprīzu klientu pateica -ņedobitij fašist - viņa starp citu ir krievu virsnieka meita un cita krievu virsnieka sieva - es klusēju -
Un 16.marts - ir viena politiska spēka uznāciens - tā ir NA.
Mans onkulis iestājās leģionā 18 gadu vecumā, jo visu viņa ģimeni un radus izveda uz Sibīriju un konkrēti viņa ģimene - tēvs un māte un māsa tur arī nomira. Neviens neatgriezās.
Leģionāri - latviešu - apsargāja Nirnbergu - viņiem - leģionāriem bija starptautiska uzticība , jo viņi netika atzīti par lidzdalīgiem kara noziegumos,
Kamēr komunistu - čekistu slepkavām tiesas process nav pat noticis un nedomāju ka notiks. Poļi mēģināja izcīnīt vēsturisko taisnīgumu vismaz attiecībā uz Katiņu, bet mēs visi zinam , ar ko tas nabaga cilvēkiem beidzās
jurniece
pirms 4 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
tāpēc , ka čekisti nav notiesāti - mans vectēvs nebija Rīgā čekā un Sibīrijā un netika mocīts?
ai labi - man pietiek - eju mājās
jurniece
pirms 4 gadiem
jurniece
pirms 4 gadiem
Es domāju, ka tie, kas iet uz šo pieminekli 9.maijā par saviem līdzpilsoņiem un viņu asociācijām aizdomājas tik pat daudz, cik tie, kas iet gājienos 16.martā tādejādi atzīmējot uzvaru kādā kaujā vācu pusē.
Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Par šo tēmu diskusijas gan ir ļoti loti vajadzīgas.
Te ir simtiem tematu, kurus var izvērst padziļinātai apskatie.
Piemēram, padomju vara bija slikta - visi vai gandrīz visi tā domā. Bet - es nesen stāvēju vienas milzīgas vācu baronu kungu mājas priekšā un riju sajūsmas asaras un gide fonā runā , ka lūk, 5.ā gada revolucinoāri nenodedzināja pili, jo baroni uzcēla skolu, uzturēja baznīcu un vispār apgaismoja ļaudis. Tagad pils ir tukša un visticamāk sabruks - jo nevienam to nevajag. Un vistrakākā atziņa - ka tikai Latvijas -šodienas !!!! - valsts vara ir tik nežēlīga, ka skolas nevis dibina, nevis uztur, bet tikai likvidē , likvidē un kultūras pieminekļus pamet iznīcībai.
Ja es šādā aspektā domāju par Uzvaras pieminekli - tad man rodas miljons jauni jautājumi - kāpēc šis piemineklis valstij jāuztur, bet vācbaltu mantojumam naudas nav? Utt. utjpjr.
Kāpēc Igaunijas valstij nauda ir gan skolām, gan kultūras pieminekliem?
Vai var būt, ka arī !!! tāpēc, ka viņi - igauņi savu Aļošu aizvāca no Tallinas centra ?
Un vai var būt ta, ka Viļņā vispār nebija ne Aļošas , ne Uzvras pieminekļa un tāpēc šodien Lietuva ir visspēcīgākā no Baltijas valstīm?
Vai nav tā, ka runa ir par okupācijas sekām un čekistu komunistu varu/
Labi, es tagad iziešu
kuģis
pirms 4 gadiem
Otrkārt, patreizējā latviešu vēsturiskajā un politiskajā apziņā, salīdzinot dažādas zemes pārvaldības, ir diezgan skaidrs redzējums, ka padomju vara bija kaut kas daudz briesmīgāks un negatīvāk vērtējams kā visi Rīgas Domi, Livonijas un Baronu pilis, pat arī cariskā katedrāle esplanādē. Tas nav vērtībspriedums, šeit vienkārši nākas konstatēt faktu. Kāpēc tā? Kā būtu kaut vai ar pašu acīmredzamāko - pirms tam LV kā valsts neeksistēja, bet PSRS sagrāva eksistējošu un funkcionējošu LV valsti tās augstākajā pacēluma brīdī. Protams, šis arguments nestrādā, ja autors visas dažādās varas relativizē un latviešu valsti neuzskata par vērtību un unikālu notikumu-vienību apspiestības vēstures vienmuļajā gaitā.
Treškārt, baroni, fogti un cariskā administrācija te vairs nav, tāpēc pret attiecīgajiem pieminekļiem vēsāka, t.i., objektīvāka attieksme. Padomu varas īstenotāji, okupanti, to pēcteči un revanšistiska režīma masu iespējamā bāze te j o p r o j ā m ir, 30 gadus pēc neatkarības atjaunošanas procesa iesākšanās, tāpēc arī pamatotā vēlme attiecīgo kulta objektu aizvākt vai vismaz kaut kā demistificēt, lai tas beigtu pildīt savu lomu imperiālistiskā austrumu kaimiņa projektos. Igauņi savulaik to ļoti labi apzinājās, tāpēc arī iezvanīja Bronzas naktis.
Ceturtkārt, autors savu konstrukciju balsta uz pilnīgiem meliem, pilnīgi sagrozītu realitāti, plaši tiražētiu arī okupantu-imperiālistu medijos: "Taču tas, ka šo vietu saviem Brežņeva–Putina svētkiem izvēlējusies daļa ilgstoši konfrontētu un marginalizētu rīdzinieku ir drīzāk latviešu politiķu, nevis veiklo oportūnistu Ždanokas un Ušakova nopelns." - proti, pilnīgi murgi un nevēlēšanās jēgpilni risināt atjaunotās Latvijas vienu no centrālajām problēmām - samierināšanos ar okupantu uzspiesto sveštautiešu masu, kas apzināti savulaik importēta kā varas noturēšanas bāze.
Vai latviešiem šo pieminekli vajag? Latviešiem nē, okupantiem-postpadomjiem jā, un varbūt dažiem dekadencē, nihilismā un relatīvismā ieslīdējušiem latvju estētiem, kuriem par savu tautu nospļauties tikai lai paspīdētu jaunākajās starptautiskās arhitektūras elites glancēto žurnālu slejās.
Arhitektūra
23.07.2019
31
Latviešiem vajag Uzvaras pieminekli