Skaisle Jatalniece
pirms 3 mēnešiem
"Var būt patiesa vēlme noskaidrot, kā, teiksim, 19. gadsimta sākumā dzīvojušās rīdzinieces uztvēra priekšpilsētu nodedzināšanu, bet, ja pētnieka rīcībā nav šo rīdzinieču izteikumu, tad viņam atliek vien vīriešu skatījums uz šo notikumu."
- nekad neesmu aizdomājusies , ka mani vispār interesētu, ko tieši sievietes domā, piemēram, par tvaikoņu izgudrošanu , vai Kalašņikovu , piemēram. Es sev uzdodu jautājumu - vai konkrētā notikuma - Rīgas priekšpilsētu nodedzināšana - izpratnei ir nepieciešams zināt, ko domā sievietes? Skaidrs, ka tas vērtējums varēja atšķirties no vīriešu vērtējuma, tāpat ka militārpersonu vērtējums atskirtos no ,piemēram, pilsētā un priekšpilsētās mītošo dzejnieku vai aktieru vērtējuma, tikpat lielā mērā, cik atšķirīgu vērtējumu noteiktu izglītības līmenis.
Bet kam tas ir vajadzīgs ?
Es stingri paļaujos uz jau esošo avotu akadēmisko vēsturnieku vērtējumā, nenoliedzot jebkādus diskursus. Lai jau vērtē notikumu arī homoseksuālitātes - smalki sakot -diskursā , bet vai man to vajag? Vai tas kaut ko būtiski jaunu atklās par notikumu? Par sabiedrību - iespējams kaut kas jauns tiktu atklāts , bet tad jau tā ir pavisam cita disciplīna.

jurniece
pirms 3 mēnešiem
Es ne visai saprotu, kāpēc pēdējā laikā tāds izteikts uzsvars uz sieviešu veikuma izcelšanu? Un ne tikai 8.marta sakarā. Vai tādā veidā tiek domāts par dzimumu vienlīdzību? Manuprāt, nedaudz liekulīgi. Jo ir taču skaidrs, patiesa vienlīdzība ir tad, ja dzimumam netiek pievērsta uzmanība. Vai arī šai parādībai ir cits cēlonis?

Skaisle Jatalniece
pirms 3 mēnešiem
Vai nebija domāta dzimumu līdztiesība?
Dzimumu vienlīdzība mani šausmīgi biedē.
Dabā esot tā, ka sieviešu dzimums turpinot attīstīties , bet vīriešu dns nē - kaut kāds regress esot ieprogrammēts.
Kad es redzu tos unisex - īpaši jau modes žurnālos - tad vienmēr iedomājos, ka šitas nu gan man nebūs jāpieredz un labi,ka tā.
Augstākminētā sakarā es vairāk aizdomājos par to, cik tomēr cilvēki un cik Daba - Dievs virza mūsu attīstību. Vai tomēr nav tā, ka tas Renesanses -Cilvēks Dabas kronis - nav bijusi viltus ziņa ?

jurniece
pirms 3 mēnešiem
Tur jau tā lieta, ka grūti pateikt, par ko katrā gadījumā ir runa. Par ko autors domā konkrētajā gadījumā, līdztiesību vai vienlīdzību? Vai vispār kaut ko citu.

Patake
pirms 3 mēnešiem
Interesanti, kādēļ mūsdienās šī vispārējā apsēstība ar “palikšanu vēsturē”?

dzimmijs13
pirms 3 mēnešiem
Jā, par "pravietēm agrīnajā kristietībā", interesanti ka arī daži budologi cenšas pamatot, ka pat lielā puse Šakjamuni Budas mācību bija paredzētas tieši sievietēm, kuras Budas dzīves laikā bijušas vienas no aktīvākajām sekotājām. Un ka vien ka viņa sekotāji arhati sastādot kanonus (sākotnēji mutiskā veidā, tas ir postulējot kurus vērts iegaumēt - pierakstīti tika vēl vēlāk) jau pēc Budas nāves, ieviesuši korekcijas, atmetot "nelietderīgas mācības", un īpaši tajā ziņā vainojot Kašjapu (vai Mahakašjapu). Kurš nācis no braminu (vai brahmaņu,neesmu pārliecināts kā literāri pareizāk) dzimtas, kur tradicionāli sievietes jau Budas dzīves laikā tikušas uzskatītas par ko zemāku - un pat kļuvis par klausītāju, vai sekotāju arhatu, Kašjapa esot savā apziņā saglabājis šos aizspriedumus.
Protams, tieši pierādīt to tā ka būtu pagrūti, bet principā - ļoti iespējams.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Pieraksties!

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!