Barthes87
pirms 2 gadiem
Es ne brīdi nemēģinu apgalvot, ka filma būtu nez kāds pasaules līmeņa šedevrs. Protams, tai ir savi trūkumi, un tas ir pilnīgi normāli, it kā ārzemju filmas, kas saņem tos pašus "Oskarus" vai "Palmas zarus", vienmēr būtu izcili, perfekti noslīpēti mākslas darbi. Ar Vaskas aktierspēli ir tāpat kā ar Pikšu "Modrī" - režisors ir atradis nevis aktieri, kas nospēlēs viņa varoni, bet gan cilvēku, kurā viņš saskata vistuvāko psihofizisko līdzību savam iztēlotajam varonim. Bet Samīša atturīgums un neveiklība gan šķita piederīga viņa personāžam.
Es varētu piekrist par to olimpiādi - ka tas tiešām šķiet sakonstruēti, taču tas filmas varonei paver reālas iespējas filmā darboties, mēs saprotam, kāds ir viņas mērķis, un redzam, kā viņa uz to tiecas. Turklāt svarīgi taču ir tas, cik ļoti šādas lietas traucē skatīties pašu filmu - vai tas izlec ārā no kopainas tik spilgti, ka izsit no līdzsvara. Šoreiz, manuprāt, režisoram šo līdzsvaru izdodas saglabāt.
Uz Londonu viņa tika, jo biļete jau viņai bija par uzvaru olimpiādē. Vēl viņai bija pase un skolotāja iedotā nauda. Pēc tam viņai naudu iedeva māte.

MarVika
pirms 2 gadiem
Filma ir skarba un patiesa. Un neba tikai par Latgali stāsts, lai paģērētu dialekta klātesamību!
Esmu vienkārši skatītāja, visus tos "profu" smalkumus, protams, nespēju novērtēt, bet tas, ka filma "aizķer un nelaiž vaļā" , gan ir fakts.

Edge
pirms 2 gadiem
Protams, uz senāko LV filmu vājuma fona šis ir ievērojams progress. Un tomēr, tomēr.
==================================================================================
Tomēr der atcerēties, ka "pirmais kucēns jāslīcina"?
Lai objektīvāk izvērtētu sabiedrības progresu, noder "Es esmu šeit" parādīto salīdzināt k/f "Zvejnieka dēls" (1939), "Šķēps un roze" (1959) un "Tās dullās Paulīnes dēļ" (1979).
Ka tik nākamajā filmā Vimbas kungs vēl uzskatāmāk neparāda to "progresu", par kuru nesen klāstīja "pēdējais" Latvijas neo-liberālis:" «Mēs esam ES mērogā Latgale. Kāpēc esam tik pārliecināti, ka ar mums [Latviju] nevar notikt tas, kas pēdējo 25 gadu laikā ir noticis ar Latgali? Par to mums vajag ļoti nopietni aizdomāties» Vjačeslavs Dombrovskis (NRA, 8.02.2016.)

Edge
pirms 2 gadiem
"Esmu pārsteigts par Latvijas kritiķu vienbalsīgo jūsmu."
=================================================================================
Par ko tad pārsteigums, ja filmā " grūti iztēloties kādu nākotnes perspektīvu " ? Daiga Mazvērsīte: Raja un viņas рай* (Lsm.lv, 27.02.2016.)
Zinot, kādā virzienā un kādas ideoloģijas iespaidā latvieši dodas svešumā - par A.Madra atziņu pirms LR 100. gadadienas jubilejas būtu jābrīnās:
"...bez liekas cukura devas asinīs spēj iedvest, ka cīņa par šo tautu un valsti vēl nav zaudēta. "

Edge
pirms 2 gadiem
Izcili, ja par debijas filmu var saņemt Berlīnes Lāci. Tā ir "augsta latiņa" Vimbas kungam - nākošajam lecienam (filmai) jābūt iespaidīgākam. Lai veicas!
p.s.
"Skumjais optimisms" - tas pašreizējos globalizācijas/amerikanizācijas laikos ir kā dzīvespriecīgais optimisms.

rufs
pirms 2 gadiem
atļaušos oponēt raksta autoram.
manuprāt filmā ir tikai pāris spožas epizodes ar mazo puiku kompāniju.
ļoti didaktisks darbs bez nerva. arī skaistais fināls tomēr mazliet banāls ar apavu simbolisko maiņu.
e.ešenvalda mūzika filmā ir pilniigi lieka, pat sveša klusajam atmosfēriskumam(vēl viena filmas vērtība).
parasti mūzika filmās vai nu veido un dod emocionālo lādiņu un piesaka sevi kā filmas dvēsele,
vai arī tā paspilgtina literāri dramaturģisko stāstu ar akcentiem.
šoreiz nav ne viens, ne otrs.
arī aktierdarbi pārsteidzoši vāji(izņemot z.jančevskas sniegumu),
jo sevišķi uz dažādo recenziju fona, kur jaunā aktrise tiek visādi slavēta.
gluži kā aktierstudijā, kur etīde jāizspēlē pēc iespējas ticamāk,
un visi gaida, vai sanāks, bet visbiežāk nesanāk. taču tā jau tāda tipiska mūsu latviešu kino parādība.
pusaudžu komisijas/žūrijas piešķirā balva berlinē manuprāt tomēr nav izcilas kvalitātes rāditājs.

Helmuts Caune
pirms 2 gadiem
Man gan nešķiet svarīgi par ko tādu vispār strīdēties, tomēr gribas norādīt, ka situācija, kurā AirBaltic pīāra nolūkos sadarbojas ar skolām un uzdāvina angļu valodas olimpiāžu uzvarētājiem biļetes uz Londonu, ir pilnībā iespējama. Bija tak skaidri redzams, ka ne jau skola/pašvaldība to uzsauc, bet aviokompānija (vismaz daļēji).
Pirms dažiem gadiem (nezinu, vai tas tā notiek joprojām) eiroparlamenta deputāti mēdza taisīt sev pīāru, uzsaucot dažādiem pilsoņiem ar visnotaļ ikdienišķiem panākumiem braucienus uz Briseli. Tie tika arī literāro konkursu, olimpiāžu, skolēnu debašu un publiskās runas konkursu u.tml. uzvarētājiem.

J.Vādons
pirms 2 gadiem
Esmu pārsteigts par Latvijas kritiķu vienbalsīgo jūsmu. Tas tikai apliecina: ja gribam slavēt un redzēt tikai labo, tad arī redzam tikai labo; ja gribam "norakt", protams, atrodam ieganstus.

Filmā ir pārliecinoša kadra estētika, galvenās lomas atveidotājas un puikas, kas atveido viņas brāli, sniegums ir pietiekami pārliecinošs. Labi tiek galā Jančevska.

Bet - vai tiešām pārliecina arī skolotāja lomas atveidotājs? Manuprāt, filmas veidotāju ambīciju kontekstā nepiedodami vārgs tēlojums, plakans tēlojums. Vairākās epizodiēs neveiklas intonācijas. Tā kā aktierdarbu filmā ir ļoti maz, tad jau viens šāds vājš sniegums pamatīgi visu sabojā.

To, ka Berlinā nezina Latvijas realitāti, var saprast. Bet vietējiem vajadzētu pamanīt acīmredzamās pretrunas starp filmas reālisma pretenziju un vairākām klajām neatbilstībām lauku dzīves ikdienai. Nemaz nerunājot par valodas aspektu - piemēram, nav pat viegli pamanīt, ka filmas darbība notiek Latgalē...

Bet galvenās problēmas ir sižetā. Bars klišeju un banalitāšu. Sižeta pavērsieni - pasakām, ne nopietnai filmai piedienīgā tikšana uz Londonu par uzvaru reģionālā (!) angļu valodas olimpiādē (man aizdomas, ka tāda balva nav pat republikas olimpiādes uzvarētājiem), pēc tam tikpat mistiskā tikšana uz Londonu; pilnīgi neizmantotais skolotāja un meitenes attiecību virziens, kurā bez klišejiskā un jau no sākuma paredzamā risinājuma līmeņa tā arī nekas nenotiek...

Tas viss rada diezgan pamatīu neizpratni, kāpēc paviršam dabram tiek tik nekritiskam ovācijas. Tas var neveicienāt režisora izaugsmi.

J.Vādons
pirms 2 gadiem
Subjektīvi, protams, bet man minētie aspekti pamatīgi sabojāja filmas nopietnu uztveršanu. Piesauktajā "Cilvēka bērnā" risinājumi ir ievērojami harmoniskāki. Skolotājs "netēlo" speciāli? Hm, "speciālas netēlošanas" un atturīgums lieliski piemēri ir skandināvu kino. Te es redzēju tikai aktierisku mazspēju, kas režisoram bija jānovērš. Atruna, ka filma nav par latgaļu identitāti maz ko glābj, jo filmā tomēr nez kāpēc pārādās "buļba" utml. Reģiona faktors uzkrītoši tiek uzvērts arī vairākos kadros (autobusa maršruts utt.). Vārdu sakot, man šķiet, ka pārāk daudzas izpausmes, idejas un risinājumi filmā "nelīmējas" kopā vai ir virspusēji, pavirši noslīpētas. Protams, uz senāko LV filmu vājuma fona šis ir ievērojams progress. Un tomēr, tomēr.

Anna Auziņa
pirms 2 gadiem
Tieši ļoti labi, ka filma bija ierunāta literārajā valodā. Arī dzīvē Latgalē neviens nerunā vienotā dialektā, un, ja aktieri būtu imitējuši jauktu akcentu, tas iznāktu kā ņirgāšanās par lauciniekiem, nevis reālisms. Pat savulaik "Cilvēka bērnā", kur bija daudz svarīgāk parādīt valodas specifiku, un kur tas ir vēsturiski ticami izdevies, katrs personāžs runā atšķirīgā izloksnē. Taču "Es esmu šeit" tam nebija nozīmes, jo filma nav par latgaļu identitāti.
Arī pārējās iespējamās atkāpes no ticamības netraucēja, jo svarīga ir nevis dzīves, bet mākslas patiesība. Piekrītu arī, ka skolotājs "netēlo" speciāli. Tieši tik atturīgi uzvedas šāda tipa vīrieši, kad kādu "paved un pamet" :)
Piekrītu, ka filma nav šedevrs, taču darbs nekādā gadījumā nav paviršs. Domāju, ka viss ir pārdomāts un pamatots. Filma izraisa līdzpārdzīvojumu, kas liek pievērt acis uz nepilnībām un aizkustina ne tikai latviešus.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Pieraksties!

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!