Egils Vidriks
pirms 2 nedēļām
Deja pec savas būtības ir sintēzes māksla, ķermeņa kustību plastikai ir nepieciešama mūzika, vai, kā minimums ritms. Šajā uzvedumā sintēze tiek kāpināta kubā, gaismas, vizuālā māksla, 360° skatītāju aptvēruma skatuve ar lūzumiem vairākos līmeņos te nav tikai piedēklis dejai, anturāža vai dekorācija - tā šajā uzvedumā ieņem dejai līdzvērtīgu vietu, kopējā sintēzē radot ko jaunu, nebijušu un viss kopā - spēcīgu emocionālu pārdzīvojumu. Jā, tie, kuriem attēlotie notikumi nav atpazīstami, vēstures muglā tīti, kuri mūzikas aranžējuma tekstūrā nesadzird atpazīstamas melodijas, kas pašas par sevi jau rada asociāciju lavīnu, tos uzvedums uzrunā mazāk spēcīgi. Bet... Vienaldzīgo nav. Gandrīz nav. Vai tad mākslas radītais skatītāju emociju izvirdums nav priekšnesuma labākais vērtējums un precīzākais kritērijs kvalitātei? Var jau šo sintēzi sadalīt pa frakcijām un izķidāt atsevišķi, kas tajā vai citā frakcijā (sižets, kostīmi, horeogrāfija, vizuālā māksla utt.) ir izdevies vairāk, vai mazāk, vai kā būtu bijis labāk, bet tas atgādina maza bērna bakstīšanos ar dakšu pa šķīvi ar rosolu, lasot no tā ārā zirņus, kuri tam ne īpaši garšojot... Jā, vislabāk šis uzvedums bija skatāms no pašas augstākās Arēnas galerijas un "bilde" TV ar daudzajiem tuvplāniem te viennozīmīgi zaudēja - kopaina bija daudz spēcīgāka. Uzveduma veidotāji un izpildītāji malači! Jo vairāk žēl, ka tas bija neatkārtojams pasākums. Arī recenzija nav slikta, bet jūtams vēss profesionāļa skatījums, kuram acīs nevilšus duras katrs līdz galam nenostieptais purngals vai pirms takts nolaistā roka, kas neļauj izbaudīt radītā brīnuma kopainu un brīvi ļauties pozitīvām emocijām.

Ernests Spics
pirms 2 nedēļām
Recenzija patiesībā ir ļoti laba. Pārmetums autores profesionālismam nav īsti saprotams. Izrāde Abas Malas kopumā un pa daļām ir profesionāli sagatavota un veikta. Ļoti labi, ka tā tiek recenzēta tai atbilstošā līmenī. Pie tam ievērosim, ka to recenzē dejas cilvēki ( R.Spalva dance.lv, D.Jonīte delfi.lv un E.Spīčs tvnet.lv), bet multimediju speciālistu kritika vēl nav manīta.  Noteikti jāuzteic kopdarbs, jo tieši kopumā ir izrādes spēks. Vājais posms nav ne deja, ne skaņa, ne gaisma, bet tirgvedības un pārdošanas mazspēja, kamdēļ Arēnā palika neizpirktas vietas. No skatītāja viedokļa, lai skatītos no jebkuras vietas, galvenais ir stāsts, kas izstāstīts dejas valodā, bet gaismas spēles rada ātri pārveidojamas virtuālas kulises, kas ļauj  mainīt ainas un tas padara izrādi baudāmu arī kā nerimstošu informācijas plūsmu. Režijas profesionālisms - skatītājs nenogurst no raibuma un piesātinājuma un tas ir panākts tieši ar horeogrāfijas kā sintētiskas un sinkrētiskas mākslas žanra iespējām. 
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Ielogojies

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!