Otrdien, 16. aprīlī, Krievijā pasniegta valsts galvenā teātra balva "Zelta maska", un par labāko režisoru atzīts tikko no mājas aresta atbrīvotais Kirils Serebreņņikovs.
Balva Serebreņņikovam piešķirta par Gogoļa centra izrādi "Mazās traģēdijas" ("Маленькие трагедии"), kas pavisam bija nominēta astoņās kategorijās, savukārt par labāko baleta iestudējumu atzīts viņa "Nurejevs" ("Нуреев").
Saņemot balvu, Serebreņņikovs pateicās žūrijai un izrādes komandai, piemetinot, ka Aleksandrs Puškins ir piemērots visiem dzīves gadījumiem: "Kad tu esi brīvs, kad atrodies mājas arestā – viņš ir piemērots!" Tāpat režisors novēlēja, lai teātra sabiedrība visiem spēkiem sargātu mākslinieka brīvību.
Izrādes "Mazās traģēdijas" pamatā ir četras Puškina lugas – "Mocarts un Saljēri", "Skopais bruņinieks", "Akmens viesis" un "Dzīres mēra laikā", savukārt balets "Nurejevs" vēsta par baletdejotāju Rūdolfu Nurejevu, kurš 1961. gadā pārbēga no Padomju Savienības uz Rietumiem.
Jau ziņots, ka pirmdien, 8. aprīlī, Maskavas pilsētas tiesa atbrīvojusi režisoru un Gogoļa centra māksliniecisko vadītāju Kirilu Serebreņņikovu, kurš mājas arestā atradās kopš 2017. gada augusta. Viņš tiek apsūdzēts, ka piesavinājies 133 miljonus rubļu (1,8 miljonus eiro pēc pašreizējā kursa), taču iespējams, ka lieta ir safabricēta, lai izrēķinātos ar Serebreņņikovu, kurš publiskos izteikumos un savās izrādēs bieži kritizēja Vladimira Putina politiku Krievijā, kā arī Krimas aneksiju.
Arī mājas aresta laikā Serebreņņikovs aktīvi nodarbojās ar jaunradi – gan pabeidzot filmu "Vasara", par kuru ieguva Krievijas Kinematogrāfijas mākslas akadēmijas balvu kā labākais režisors, gan arī ar video starpniecību režisējot operu.
Par labāko lielās formas iestudējumu festivālā "Zelta maska" atzīta Viktora Rižakova izrāde "Optimistiskā traģēdija. Atvadu balle
Foto no izrādes "Mazās traģēdijas":
0