Piedalies upurēšanas rituālā! Katrs portālam "Satori" upurētais eiro palīdzēs mums cīnīties ar meliem, bezatbildību un vienaldzību.


nazis
pirms 2 gadiem
Eiropas civilizācija ir veidojusies vairāku absolūtu vērtību ietekmē. Tās nosaka audzināšana un veido domāšanas modeļus. Viena no šīm vērtībām ir cieņa pret īpašumu, pret īpašumtiesībām. Pilnīgi vienalga vai tas ir sabiedriskais īpašums vai privātīpašums, vai pilnīgi bezsaimnieka īpašums. Šī vērtība vai īpašība cilvēkam ir absolūta – tā vai nu ir, vai nav, un tur neko nevar darīt. Nebūs vienlaicīgi cieņa un rūpes par savu īpašumu, un vienlaicīgi necieņa pret cita vai sabiedrisko īpašumu. Necieņa pret īpašumu ir nabadzības “lāsts” - zaglis vienmēr sevi nolemj nabadzībai. Diemžēl padomju gados padomju vara visādi centās ieaudzināt nicinājumu pret īpašumu. Sākot no revolūcijas ar nacionalizācijām un tamlīdzīgām lietām, kulaku iznīcināšanu, privātīpašuma pilnīgu likvidāciju, šī vērtība ir pamatīgi iedragāta cilvēku apziņā, un paies vēl daudzi gadi, līdz to spēsim atgūt.
Otra absolūta vērtība, kas ir ciešā sasaistē ar pirmo, ir godīgums. Ja par cieņu pret īpašumu mēs vēl varam vienoties par formām un saturu, tad par godīgumu katram ir sava izpratne. Katrā ziņā godīgums vienmēr ir vienāds – cik godīgs es esmu pret citiem, tik godīgs arī pret sevi un saviem ģimenes locekļiem. Godīguma mēraukla, vai mums tas patīk vai nē, ir uzticība un arī nauda, kas cilvēkam pieder. Godīgie vienmēr ir bagātākie, lai arī daudzi tam nepiekritīs. Paši padomājiet, kam jūs uzticēsiet savu naudu? Tak jau godīgam cilvēkam. Godīgums ir biznesā pirmā nepieciešamā īpašība. Tikai valsts raksta un paraksta nenormāli garus līgumus starp uzņēmēju un valsts uzņēmumu. Privātie visu nokārto dažu minūšu telefonsarunā pēc godīguma principa, ja tas ir izdevīgi abiem, tad darījums notiks, bet ja kādam tas nebūs izdevīgi, tad nekādi līgumi nepalīdzēs. Negodīgajiem neviens neuzticēsies. Diemžēl ar godīguma ieaudzināšanu mums vēl arvien ir problēmas, jo sākot no skolas laikiem vienmēr teikt patiesību ir bīstami, jo par patiesības teikšanu parasti draud nepatikšanas, par melošanu ne vienmēr, un melošanu var attaisnot ar citiem meliem, bet patiesība nav attaisnojama, jo patiesība ir patiesība (visbiežāk nepatīkama). Tā tas diemžēl ir un tāpēc cilvēku, kas uzdrošinās būt godīgi, ir ļoti maz, un pārāk daudz ir negodīgo, kas godīgos mēģina padarīt negodīgus. Tai pat laikā būs grūti atrast cilvēkus, kas sevi uzskata par negodīgiem, jo šī ir individuāla izpratne. Ja vēlamies būt pietiekoši paškritiski, tad atliek ielūkoties savā bankas kontā – tas ir cilvēku godīguma novērtējums naudā, bet ir arī vēl citi vērtēšanas kritēriji.

Circus Maximus
pirms 2 gadiem
Visa cilvēces vēsture ir nemitīga cīņa par resursiem (zeltu, zemi, ūdeni, auglīgām sievietēm). Un kā jebkurā cīņā vai karā - ir tikai viens spēles noteikums - ka nav nekādu noteikumu. Bet, ja nu tomēr ir, tad tikai priekš zaudētājiem. Līdz ar to spriedēlēt par to, kāpēc pastāv negodīgums, ir bezjēdzīgi. Ja vēlies eksistēt reālajā pasaulē, cīnies par resursiem ar zobiem un nagiem. Melo, krāp, zodz, kukuļo, laupi, slepkavo. Ja vēlies dzīvot kādā virtuālā realitātē - kļūsti par priesteri, rakstnieku, skolotāju, zinātnieku. Gluži badā jau nenomirsi...

Kisus Bite
pirms 2 gadiem
Valsts ir organizēts grupējums, kas ar draudu palīdzību liek "brīvprātīgi" dalīties ar cilvēku darba augļiem. Tamdēļ apjāt, noslaukt mafiju nav amorāla darbība. Vienīgā atšķirība starp valsti un bandītisku grupējumu ir propogandā (obligātā izglītība, slimnīcu padarīšana un infrastruktūras objektu menedžēšana).

WAT
pirms 2 gadiem
Tas ka ēnas puse būs vienmēr nenoliedzami ir fakts, BET....
1. Kāpēc pēc +- objektīviem aprēķiniem LR pelēkā/melnā oikonomika ir 2-3 lielāka kā EE un LT( ar leišiem bijām līdzīgi līdz kaut kādam 2011/12)?
2. Kāpēc ex.Varšavas blokā fenders valsts institūcijās ir daudz augstākā līmenī un sabiedrībā akceptējamāk kā Z/REiropā?
3. Kā sabiedrības attiecas pret fenderi dažādās kultūrās, tradīcijās?
4. Kā tas viss korelē ar brīvības ( domas brīvības) pakāpi dažādās kultūrās, tradīcijās, valstīs , diasporās?
5. Kā tas nākas, ka valstīs, kur indivīds tradicionāli mijiedarbojas ar sociumu, ir daudz augstāks slieksnis tolerancei pret mijiedarbības noteikumu pārkāpšanu, kā valstīs kur indivīds tiek apspiests, vai ir bijis nesen( relatīvi) apspiests no sociumu pārstāvošās valsts varas, tajā pašā laikā indivīds bijājas un respektē šādu apspiedošu varu, kamēr protams tā spēj apspiest?

Pieņemu šie ir tie jautājumi, kas palīdzētu saprast kāpēc LR, reģionā, ES ir tā, kā ir.

Dāvis Lācis
pirms 2 gadiem
Tas parādās daudzos vērtību pētījumos (Eurobarometrs u.c.). A-Eiropas vērtības un uzskati par apkārtējiem, par savu sabiedrību (visu veidu minoritātēm), par dzīves veidošanos ir citādāki. Protams ir atšķirības gan veco, gan jauno ES valstu starpā, pašām iekšēji.
Domāju ka pašreiz rodas kāda plašāka teorija, lai saprastu, kas tad notika A-Eiropā un kāpēc mēs esam tādi. Varbūt ir kāds sakarīgs skaidrojums tikai parastajos medijos tādu neatrast. Tādus skaidrojumus ir jāmeklē un jārok.
Otra lieta ir tajā, ka mēs neesam vienīgie - visi Eiropas dienvidi ir briesmīgi korumpēti. Igaunija izbrauca no korupcijas ieviešot e-pārvaldi, par Lietuvu nezinu.
Nu īsi sakot - daudz dos tas mirklis, kad Latvijā un ES varēs norēķināties tikai ar kartēm, bezskaidrā naudā, jo lielākā fenderēšana nāk no aploksnēm. (ne tikai pie mums, bet pal ielam visur, kur ir liela korupcija)
Trēšā lieta - Pirmajā Latvijā fenderēja daudz, daudz vairāk nekā tagad. Viens no acīmredzamajiem iznākumiem bija Mežaparka un Ķīpsalas deputātu/ierēdņu mājas, kā arī dzīvokļi uz Brīvības bulvāra sākumā.

dzimmijs13
pirms 2 gadiem
viedoklis par cilvēku kā racionālu būtni ir ilūzija, pieļauju arī, ka teksts – mēģinājums meklēt cēloņsakarības – var būt lieks - Hm, bet tieši tāpēc taču arī jāmeklē cēloņi! Ja jau cilvēks būtu racionāls, spētu paredzēt "desmit soļus uz priekšu", tad viss būtu kārtībā, un rīcības motivācija skaidrs - jāmeklē nebūtu.
Un paldies cienījamajam panam par "šā jautājuma pacelšanu un iznešanu apspriešanai"!

akmens
pirms 2 gadiem
Māri! Labais un ļaunai nedalāmā pasaulē ir atkārtojums, nevis kaut kas atšķirīgs. Tāpēc jautāt, kāpēc eksistē ļaunai, ir bezjēdzīgi, jo tāpat var jautāt, kāpēc eksistē labais? Pasauli ne mēs izgudrojām.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Pieraksties!

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!

Ziedo "Satori" darbībai!