Tas pac
pirms 6 gadiem
Tas pac
pirms 6 gadiem
Priecātos izrādīties kļūdījies. Ja kāds man to jēgu tomēr atklātu.
Tas pac
pirms 6 gadiem
"Manā izpratnē, ja šajā stāstā ir kāds dziļāks slānis" ir ļoti dīvains teikums no autores: vai tad autore pati nezina, kas viņas stāstā ir?!
"Ēdiens simbolizē mīlestību" - re kā? Harijs ēd tikai tādus cilvēkus, ko mīl? Un galvenais varonis apēd Hariju tieši tāpēc, ka mīl viņu par to, ka šis ēd cilvēkus? Hm, tādi kalambūri man gluži pat patīk. Bet tos tad jāprot atbilstoši pasniegt. Šeit diemžēl ir tāds varoņa teksts:
"Kā tu justos, es domāju, kā tu justos, ja tevi tā vienkārši ņemtu un nokautu un pēc tam izceptu un apēstu? Kā tu justos, ja citi nerēķinātos ar tavām tiesībām dzīvot"
No kā izriet, ka varonis necieš Hariju tieši par to, kas tas ēd cilvēkus. Šim tekstam varoņa mutē bija jābūt attiecībā pret cilvēkiem, kas ēd zvēriņus. Bet iznāk galīgi lēti: varonis spriež taisno tiesu tam, kas apdraud mūs, nabaga labos cilvēciņus, un soda viņu zobs pret zobu. Morāle: kanibāli ir slikti, jo viņi mūs ēd, un par sodu viņi jāapēd. Piedod, kā jau teicu - bardax.
Tas pac
pirms 6 gadiem
Tas pac
pirms 6 gadiem
Bet arī morāle nekādi nesagāja kopā.
Viņi abi neēd dzīvniekus – tiktāl skaidrs. Protagonists tā dara aiz morāliem apsvērumiem, kaut gaļas dikti kārojas, tāpēc nebūtu pretī apēst vainīgu cilvēku. Varbūt tāds vainīgais ir Harijs? Nē, arī viņš neēd dzīvniekus. Vienkārši negaršo, garšo tikai cilvēks? Nē, cilvēkus viņš ēd ne tikai garšas pēc, bet arī aiz māņticīgām blēņām. Tātad dzīvniekus viņš neēd tikai tāpēc, ka neapbrīno, nevēlas pārņemt to īpašības. Tomēr protagonista izvēle apmierināt savu gaļaskāri tieši ar Hariju galīgi nepavelk viņa vegāna morāli, tieši otrādi: iznāk, ka Harijs ir slikts tieši tāpēc, ka ēd sliktos cilvēkus, nevis nevainīgos dzīvniekus.
Bardax.
Džīna
pirms 6 gadiem
Džīna
pirms 6 gadiem
Ieva Melgalve
pirms 6 gadiem
Manā izpratnē, ja šajā stāstā ir kāds dziļāks slānis, tas drīzāk ir meklējams caur atslēgu "ēdiens simbolizē mīlestību". Ar šo atslēgu nereti slēdz vaļā visādas pasakas/mītus un tamlīdzīgu literatūru, bet tā visnotaļ varētu darboties arī šī stāsta kontekstā.
Ieva Melgalve
pirms 6 gadiem
Tāpēc arī autore :) tik piesardzīgi izsakās par visām dziļākajām jēgām etc., diezgan smieklīgi tomēr tā sēdēt ar nopietnu sejas izteiksmi un kaut ko pamatot vai spriedelēt, ja stāsts taču eksistē pats par sevi. T.i., nedomāju, ka man ir lielākas tiesības teikt, ka es "saprotu šo stāstu" vai "šī stāsta jēga/morāle ir..." nekā jebkuram citam šī stāsta lasītājam. Savā ziņā es pat esmu sliktāk kvalificēta to stāstu vērtēt vai skaidrot.
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Aksels Hiršs
0Elza T. u.c.
Gribu darīt jums zināmu, ka neciešu ceļojumu aprakstus. Mani tie nekad nav interesējuši. Mani neinteresē jūsu iespaidi par Gizas piramīdām un Kolizeju, Niagāras ūdenskritumu vai Tadžmahalu. Es to visu esmu lasījis tūkstošiem reižu, jūs nepārsteigsiet mani, jūs neliksiet man pat gurdeni pasmaidīt.
Reičela Kaska
0Šekspīra māsas
Kad sieviete 21. gadsimtā apsēžas, lai rakstītu, viņa, iespējams, jūtas gandrīz kā bez dzimuma. Viņa netiecas to nedz izpaust, nedz noliegt; drīzāk vēlas, lai viņu liek mierā, un vēlas turpināt iesākto. Viņa pat varētu auklēt zināmu nepatiku pret "sieviešu rakstības" ideju.
Proza
07.11.2014
10
Intervija ar kanibālu