Krista Burāne 1
pirms 2 gadiem
:) par marsiešiem nebiju iedomājusies. Patiesi. Lai gan, ja viņi no filmas kaut ko gribētu uzzināt par cilvēkiem kā tādiem, domāju, ka tas viņiem izdotos.

Krista Burāne 1
pirms 2 gadiem
Aksesuārs? Būtu interesanti uzzināt tuvāk, ko jūs ar to domājāt.

Krista Burāne 1
pirms 2 gadiem
Par to, kas galvā visu laiku runā. :)
Man ir tāda nelaime - gribas.iesaistīties sarunās ar tiem, kas komentē darbus zem kuriem es parakstos. Škiet, ka tas ir tikai pieklājīgi. Atbildēt ar savu laiku un domām.
Šajā gadījumā vispirms rodas vēlēšanās apspriest jēdziena ""valoda" lietojumu. Jo man šķiet, ka filmā valoda ir viena. Sauksim to par kino valodu, kurā tiek stāstīti pieci stāsti, kas, manuprāt, filmas gaitā savienojas vienotā vēstījumā par mākslinieka dzīvi un teātri. Tāpēc arī tā varoņu tēlošana kā teātra darbības forma. Ņemot vērā to, ka stāstu varoņi ir dažādi, tie runā dažādā "leksikā" - ne tikai vārdiskajā, bet arī vizuālajā. Kas kino valodas gadījumā ir tikpat būtisks, ja ne pats svarīgākais valodas elements. Kadra uzbūve, telpa, ko redzam kadrā, varoņi tajā vai ārpus tās - ir ne tikai burti vai vārdi...reizēm (un arī šajā filmā) tie ir teikumi, rindkopas, lappuses ar savu jēgu un vēstījumu, kurš lasās skatoties. Ja "Māra" būtu ilustrēta audioenciklopēdija, TV raidījums "Māra Ķimele Latvijas teātrī" vai populārzinātniska izglītojoša dokumentālā filma par režisora darbu, izmantotie valodas elementi noteikti būtu citi. Un mūzika būtu cita (piem. no izrādēm) un būtu redzami izrāžu fragmenti un dzirdami izsmeļoši komentāri. Man šādu analītisko uzziņu literatūru labāk patīk lasīt burtu formā. Kino valoda savukārt spēj stāstīt citas lietas. Tās, kuras paliek noklusējumos, smieklos un rodas starp bildes un vārdu neatbilstību. Ja nemaldos, tas bija tas pats Paula pieminētais Hercogs, kurš kādā senā intervijā Grūbem stāstija par dzīves neizgaismotajiem stūriem un nevēlēšanos tos izgaismot, lai nebūtu jādzīvo kā slimnīcas palātā. Un es viņam piekrītu - mākslas darbs, stāstot par noslēpumu, drīkst to neizpaust. :) Ļaujot to atklāt skatītājam, ja vien tas to vēlas ieraudzīt, Un, ja viņu šis noslēpums interesē.
Filmas var skatīties dažādi - uzmanīgi / neuzmanīgi, ar noteiktām gaidām / bez tām, ar saviem priekšstatiem par filmas varoni vai tēmu / bez tā. Apzināta izvēle skatīties kādu filmu, manuprāt, nozīmē vēlēšanos saprast arī to, kāpēc tās veidotāji par konkrēto tēmu runā konrētā valodā. Tas, protams, nozīmē to, ka galvā visu laiku skan daudzi un dažādi "kāpēc"? Laimīgā gadījumā tie ir līdzīgi jautājumi, tiem, kurus režisori uzdod sev filmas radīšanas procesā. Man tie pienmēram bija "Kāpēc es gribu, lai Māra ar Pēteri visu filmu brauc mašīnā?", Kāpēc Pēteris ir jāspēlē aktierim"?", "Kāpēc izmantot Māras vēstules Annai Lācis?", "Kāpēc stāstīt par Annu Lācis"?", "Kāpēc par piecām izrādēm stāstīs scenogrāfi?", "Un kāpēc stāstīt par tieši tām izrādēm?", "Kāpēc izrāžu arhīvus un dažas vēstules animēt?", u.t.t. to kāpēc ir vēl ļoti daudz. Bet bez šiem "kāpēc" nav iespējams atbildēt uz jautājumu, kāpēc stāstīt par Māru, teātri un dzīvi ārpus tā, kino valodā, kuras izvēlētie elementi arī liecina par tēmu un varoņiem.
Vārdu sakot, "jā! piekrītu", šī filma nav enciklopēdisks šķirklis, biogrāfisks romāns ilustrētas audio grāmatas formātā un pat klasiska portretfilma tā nav. :)

andris-g GRINBERGS
pirms 2 gadiem
p. bankovskis - absolut korekti/// k. burane- filmu /ka savu versiju par kino - eksplutejot / lietojot maru kimeli--- kura lietota ka aksesuars--
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Pieraksties!

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!