Kultūra

Mākslai vajag telpu: Somijas jūtīgais krustpunkts - Kiasma

Sadarbībā ar televīzijas raidījumu "VISSnotiek" piedāvājam video sižetu ciklā "Mākslai vajag telpu". Šajā reizē Eva Ikstena Strapcāne viesojas Helsinku Laikmetīgās mākslas muzejā "Kiasma". Laikmetīgais mākslas muzejs "Kiasma" savu vārdu guvis no grieķu chiasma, kas nozīmē "krustpunkts". "Kiasma ir vieta, kur iemīlēties, saniknoties, būt pārsteigtam, izklaidētam un ietekmētam", tā rakstīts Helsinku laikmetīgā mākslas muzeja bukletā. Kiasma ir krustpunkts somu un starptautiskās laikmetīgās mākslas mijiedrabībai, piedaloties māksliniekiem, sabiedrībai, kuratoriem u.c. Tā ir ļoti daudzfunkcionāla izstāžu telpa, kur vienlaicīgi iespējams apskatīt gan pastāvīgo kolekciju, gan dažādas izstādes, gan arī piedalīties visdaudzveidīgākajos pasākumos.

 

Sižets tapis sadarbībā ar Rīgas Brīvostas pārvaldi

 



Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Nevienam idiotam nepatīk, ja viņu nosauc par idiotu.

    Džeroms D. Selindžers

Iesakām

  • 2012. gada 26. novembrī, plkst. 8:11

    Artis Svece: Kritiķa atbildība (58)

    Paiet zināms laiks, kamēr publika novērtē mākslinieka vai kritiķa devumu, un, lai gan mākslinieks šajā laikā var kaitēt tikai sev, kritiķis, kura spriedums galu galā tiek atzīts par neuzticamu, var paspēt kaitēt daudziem citiem.

  • 2014. gada 14. jūnijā, plkst. 9:06

    Ojārs Pētersons: Mākslas ietekme ir netieša

    Vispār, es esmu diezgan liels darba pretinieks. Manuprāt, vīrietim strādāt ir kauns. Strādāt ir pēdējais, ko cilvēks var darīt. Vai man tas patīk? Es nezinu. Tā vienkārši ir sagadījies. Vai tas darbs ir grūts? Es domāju, ka nē.

  • 2014. gada 24. jūlijā, plkst. 9:07

    Reinis Tukišs: Iemesls uzkavēties Cēsīs

    Mākslai, lai arī kāds būtu tās laikmetīgais saturs, pirmkārt, jābūt patiesai, spontānai un neangažētai. Ja visu esmu sapratis pareizi, Cēsu Mākslas festivāls vismaz uz papīra tiecas būt par notikumu, kur šāda veida māksla koncentrēta.

  • 2013. gada 4. februārī, plkst. 8:02

    Liene Linde: Kas, pie velna, ir hobits? (11)

    Kāpēc mūs tik ļoti valdzina hobita tēls? Kāpēc Tolkīnam bija jārada jauna, sintētiska, mitoloģiska būtne tā vietā, lai aprobežotos ar aprobētiem pasaku arhetipāžiem – rūķiem, elfiem, burvjiem, gobliniem?

  • 2016. gada 1. aprīlī, plkst. 6:43

    Artūrs Lūsis: Es, spēks, viņi (2)

    pirksti, vārgie pirksti
    dūrē
    BMW neapturēs

  • 2014. gada 25. aprīlī, plkst. 7:04

    Jānis Joņevs: Vārds

    Viņš ieraudzīja pavisam mazus bērnus. Tie spēlējās ar klucīšiem. Briesmonis apstājās un skatījās. Uz klucīšiem bija burti. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. "LAPA", "DIBENS", "TOLETE" un tādā garā.

  • 2016. gada 13. jūlijā, plkst. 5:37

    Inga Šteimane: Daudzdimensiju Blumbergs

    Man Blumbergs diezgan ilgi ir bijis mākslinieks, par kuru runā citi, bet es klausos. Mācoties Mākslas akadēmijā, no kolēģiem dzirdēju, ka Ilmārs Blumbergs konceptuāli nenāk uz izstāžu atklāšanām.

  • 2014. gada 25. aprīlī, plkst. 7:04

    Jānis Joņevs: Vārds

    Viņš ieraudzīja pavisam mazus bērnus. Tie spēlējās ar klucīšiem. Briesmonis apstājās un skatījās. Uz klucīšiem bija burti. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. "LAPA", "DIBENS", "TOLETE" un tādā garā.



Kultūras Ministrija
vkkf