Kultūra

Mākslai vajag telpu: Somijas jūtīgais krustpunkts - Kiasma

Sadarbībā ar televīzijas raidījumu "VISSnotiek" piedāvājam video sižetu ciklā "Mākslai vajag telpu". Šajā reizē Eva Ikstena Strapcāne viesojas Helsinku Laikmetīgās mākslas muzejā "Kiasma". Laikmetīgais mākslas muzejs "Kiasma" savu vārdu guvis no grieķu chiasma, kas nozīmē "krustpunkts". "Kiasma ir vieta, kur iemīlēties, saniknoties, būt pārsteigtam, izklaidētam un ietekmētam", tā rakstīts Helsinku laikmetīgā mākslas muzeja bukletā. Kiasma ir krustpunkts somu un starptautiskās laikmetīgās mākslas mijiedrabībai, piedaloties māksliniekiem, sabiedrībai, kuratoriem u.c. Tā ir ļoti daudzfunkcionāla izstāžu telpa, kur vienlaicīgi iespējams apskatīt gan pastāvīgo kolekciju, gan dažādas izstādes, gan arī piedalīties visdaudzveidīgākajos pasākumos.

 

Sižets tapis sadarbībā ar Rīgas Brīvostas pārvaldi

 



Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Mūsu dzīves galvenais uzdevums ir palīdzēt citiem. Un, ja nevaram palīdzēt, vismaz nesāpināt tos.

    Dalailama

Iesakām

  • 2015. gada 19. jūnijā, plkst. 10:06

    Ilmārs Šlāpins: Par atsevišķu Saeimas deputātu pretlikumīgo ieceri atcelt NEPLP

    Politiķi ir pēdējie, kas drīkstētu izteikties par to, kam vajadzētu skanēt vai būt redzamam elektroniskajos plašsaziņas līdzekļus, it īpaši – sabiedriskajā radio vai televīzijā.

  • 2015. gada 4. novembrī, plkst. 6:10

    Toms Treibergs: Varbūt tā ir kaut kāda veida pravietošana

    Mēs tikāmies ar dzejnieku Tomu Treibergu, lai parunātu par to, kā rakstās dzeja un kāpēc ir svarīgi, lai to kāds lasītu.

  • 2014. gada 21. janvārī, plkst. 7:01

    Ivars Šteinbergs: Балсс (1)

    Grāmata "вплавь/ peldus" ir ārkārtīgi daudzu cilvēku atsevišķo un kopīgo pūļu iznākums. Tā ir rūpīgi pārdomāta gan kompozicionāli-saturiski, gan noformējuma ziņā – divi sējumi asprātīgi savienoti ar magnētiem.

  • 2014. gada 4. novembrī, plkst. 6:11

    Ieva Jirgensone: Latvietis un karš (11)

    Mūsu tautas vissmagākais okupācijas vēstures mantojums ir mūžīgā pastarīša pozīcija, kurā atbildība – bet līdz ar to arī rīcībspēja un pienākums rīkoties – ir deleģēta kādam citam.

  • 2013. gada 9. augustā, plkst. 7:08

    Luīze Lismane: Piano forte (7)

    Nekā sarežģīta tu tikai atceries katru reizi kā jāelpo kad līst kad par skumju kad gribas noindēties ziedu tvanā tu tikai atceries kā pareizi jāelpo katru reizi kad gribas viņu apskaut bet viņa ir pagriezusi muguru

  • 2014. gada 7. novembrī, plkst. 6:11

    Ieva Melgalve: Intervija ar kanibālu (5)

    "Vai tiešām tā garšo pēc vistas?" es jautāju. Harijs smējās. "Kāds tev labums no manas atbildes? Tu taču tāpat gaļu neēd." It kā ētiskiem cilvēkiem nebūtu ožas, es nodomāju.

  • 2012. gada 14. februārī, plkst. 9:02

    Ieva Sniedze: Tas, ko zinām un nezinām par Tilu Pūcesspieģeli (4)

    Šarls de Kostērs bija brīvmūrnieks. Zinot kaut pavisam nedaudz par brīvmūrniecības simboliem, pasaules uzskatiem un organizācijas struktūru, jūs spējat lasīt pavisam citu grāmatu.

  • 2015. gada 21. maijā, plkst. 9:05

    Rainis bērniem 21. gadsimtā: Dzejas ekranizācija

    Šī gada pavasara brīvdienās, kad ārā vēl bija pavisam auksts, 17 bērni vecumā no 8 līdz 13 gadiem veidoja animācijas filmas pēc Raiņa dzejoļu motīviem.



Kultūras Ministrija
vkkf