Video

Dzintars Dreibergs: Nesaprotu vēlmi dzīvot neinteresantāku dzīvi

Foto - Andrejs Strokins

Mikrobs: Pie visa esat vainīgi jūs.*
Vecmāmiņa: Jā, jā...
Mikrobs: Pie tā, ka es piedzimu nelabvēlīgā vidē, rajonā Grīziņš, kur visi sāk pīpēt no sešu gadu vecuma. Es vismaz noturējos līdz divpadsmit  gadiem, kas ir seši gadi vairāk nekā parasti. Un dzert es arī sāku trīspadsmit gados. Es vairs nekad nedzeršu. Ejiet jūs dirst, es tagad dzīvošu tā, kā dzīvo mamma!"

* necenzētie vārdi, ko lieto filmas galvenais varonis, šajā dialogā nav atspoguļoti.

"15 stāsti par jauno" (15YBY) ir unikāls un starptautisku rezonansi guvis Latvijas kino producentes Ilonas Bičevskas darbs, kurā pirmoreiz 20 gadu laikā piedalās 15 režisori no bijušajām padomju republikām, kas izvēlēti pēc rūpīgas un vairāk nekā gadu ilgušas atlases. Latvijas stāsts atklāts Dzintara Dreiberga

filmā par pusauga puikas Mikroba tumšo dzīvi Grīziņkalnā, tikmēr piemēram , Turkmenistānas režisors savus varoņus bija spiests filmēt Vīnē politiskās diktatūras dēļ.

Visiem režisoriem tika dots viens uzdevums – ar savu dokumentālo īsfilmu rast atbildes uz trīs jautājumiem: Kādi ir tie pārmaiņu laika bērni, kuri dzimuši jau neatkarīgās valstīs? Kā laiks, kurā neatkarības vārdu visbiežāk izteica čukstot, ir ietekmējis viņu un viņu tuvinieku dzīves, un kā tas atbalsojas jauniešu ikdienā šodien? Katrs projektā izvēlētais režisors pieder unikālai paaudzei: viņš bērnību ir pavadījis padomju varas apstākļos, bet jaunību – neatkarīgā valstī.

Dzintars Dreibergs ir kino režisors, kuram uzticēta Latvijas pārstāvniecība. Viņa stāsts ir par puiku ar iesauku Mikrobs, kurš dzīvo Grīziņkalnā un nāk no divvalodīgas ģimenes. Mikroba vecāki ir šķīrušies, viņš palicis dzīvot ar tēvu, bet mamma izveidojusi jaunu ģimeni un nokļuvusi labvēlīgākos sociālos apstākļos, taču viena no puiša uzticības personām joprojām ir vecmāmiņa. 

Intervijā Dzintars atkāj, kāpēc tieši Mikroba stāstu izvēlējies kā Latvijas ilustrāciju pēc PSRS sabrukuma, kā pēc neatkarības iegūšanas iezīmējušās pārējās „brālīgās republikas” un kāpēc Dzintars pēc veiksmīgas finanšu auditora karjeras izēlējies studēt režiju un palikt Latvijā,

Satori intervija ar Dzintaru Dreibergu un neliels ieskats projekta filmās:



Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter



Pēdējie komentāri

  • bomzis  

    2012. gada 14. augustā, plkst. 23:33

    mazais pimjulaizis

  • Zigmārs  

    2012. gada 1. jūnijā, plkst. 0:40

    Nu, redz tā arī darām - katrs sāk no SEVIS , savas sirdslietas un īstā, kas liek elpot, smaidīt, dzīvot / nevis'' lūrēt'' un komentēt apkārt notiekošo kā par nemaināmu, piedrazotu istabu, kuru CITI netira un turpina savtīgi piemēslot nepievēršot uzmanību TEV ! Neskatamies apkārt, skatamies sevī caur gaišo un īsto- vienīgā iespēja būt laimīgam !!!

  • Laborants Mu Er 穆爾  

    2012. gada 22. maijā, plkst. 2:29

    Dreiberga doma - gaiša, pareiza, konstruktīva.
    VALODA - nekopta, krievināta, saķēzīta.

  • uģim  

    2012. gada 20. maijā, plkst. 1:49

    varbūt sen zināms, bet nu galīgi ne jau visiem
    simts reiz un vēl vairāk tas ir jāsaka, un vēl arī tad vēl paliks tādi latvieši kas nesarosīsies un nesapratīs ka no pašiem vien viss atkarīgs

    gaišs projekts

  • uģis  

    2012. gada 15. maijā, plkst. 21:22

    Īsti nesapratu, ko meistars grib ar šo visu pateikt. Sen visiem zināmas,1000 reiz izrunātas, banālas lietas? Ceru, ka šaubos. Jānoskatās filma.....un tad jau jāspriež.

Lasīt visus

Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Skumjā patiesība ir tā, ka lielākā daļa ļaunuma nāk no cilvēkiem, kas nekad mūžā nav aizdomājušies par to, vai viņi ir labi vai ļauni.

    Hanna Ārente

Iesakām

  • 2013. gada 19. septembrī, plkst. 7:09

    Gunda Zvīgule: Par apziņas manipulāciju (8)

    Dodot pelēm bailes izsaucošus signālus, ataust atmiņa par elektrošoku un peles sastingst bailēs. Līdzīgi notiek ar cilvēkiem, kas, piemēram, ja tikuši uz ielas aplaupīti naktī, baiļu dēļ vēlāk nevar dienas tumšajā laikā iziet uz ielas.

  • 2014. gada 19. novembrī, plkst. 6:11

    Prozas lasījumu sarunas: Inga Žolude

    Tuvojoties gadskārtējiem Prozas lasījumiem, mēs esam sagatavojuši sarunu sēriju ar literātiem, kas šogad piedalīsies tajos ar saviem prozas darbiem un tulkojumiem. Šoreiz – godalgotā Inga Žolude.

  • 2014. gada 27. oktobrī, plkst. 6:10

    Silvija Radzobe: Ar Mēdejas acīm jeb šausmas un līksme

    Bez Gunas Zariņas šī izrāde, protams, būtu neiespējama, jo aktrisei izdodas savienot nesavienojamo: nodotas, lai arī stipras sievietes reālas sāpes un likumsakarības šķietami abstrakto monolītumu.

  • 2016. gada 21. aprīlī, plkst. 5:38

    Māris Zanders: Vai ekonomikas mācībgrāmatas novecojušas? (2)

    Vērtējot t.s. politiskos procesus, mēs cenšamies izvairīties no vispārinājumiem (piemēram, "imigranti – musulmaņi – radikāļi"). Savukārt, aprakstot ekonomikā notiekošo, mēs turpinām turēties pie novecojušām vai pašizdomātām cēloņsakarībām.

  • 2016. gada 8. janvārī, plkst. 6:49

    Iveta Ratinīka: Stenogrammas (2)

    Zini, / ir jutekliski / vērot, / kā apskaujas atomi, / kā zivs izkāpj krastā / un runā / pirms pilngadības, / un meitene / piedzemdē meiteni, / bet pēc tam / klasē / konspektē / RAINI

  • 2014. gada 13. maijā, plkst. 23:05

    AK&SM: Mēles melš III (4)

    Raups divatā ar garu vairs ne mirkli nevarēja mājās nosēdēt, tāpēc gāja ārā un sāka visus mācīt. "Beidz izskatīties tik skumjš," Edvīns pamācošā tonī teica Artim Ostupam. "Bet tu – tik priecīgs!" viņš pagriezās pret Kārli Vērdiņu.

  • 2014. gada 15. janvārī, plkst. 7:01

    10 lubenes, kas jāizlasa pirms/pēc filmas noskatīšanās 2014. gadā

    Fakts, ka attiecīgā grāmata ir kļuvusi par pamatu filmai, jau vien nozīmē to, ka tajā ir aizraujošs sižets. Iespējams, Holivudu neinteresē laba literatūra, taču tai noteikti ir vajadzīgi labi stāsti.

  • 2015. gada 15. maijā, plkst. 11:05

    Ilze Kļaviņa: Izrāde skatlogā

    Izrādes sākumā aktieri uznes audumu kā priekškaru, nodalot spēles telpu no skatītājiem, un Jānis Znotiņš saka: "Jūs esat ieradušies, lai iepazītos ar fabulu gudrību," – un līdz ar šo mirkli sākas priekšnesums.



Kultūras Ministrija
vkkf