¼ Literatūra

Valdis Jansons: Haiku vilcieni

Mans maizes darbs - politehnisku tekstu tulkošana. Dzīvās radības, gadalaikus un transporta līdzekļus es vērtēju augstāk par filozofiju. Iespējams, tas jaušams manās trīsrindēs. Haikas ir kā tuneļi.

Autors.


***
Dzejnieces auto -
Sidraba kloķi un klaņi.
Tālumā vilciens.


***
Nolīdis akords.
Eju pa sliežu stīgām
Ar saulespuķi pār plecu.


***
Ja pieņems par apkopēju,
Lēnās naktīs gar stacijas logiem
Mēs skaitīsim vagonus.


***
Dzeltena lokomotīve
Pēdējo reizi šeit brauca...
Tevi vēl nepazinu.


***
Nakts bez pieturām.
Aizveru acis un redzu
Ko redzu caur vagona jumtu?


***
Pēdējā pietura - Pampere.
Lūdzu atbrīvot vagonus.
Onkulīt, mosties...


***
Nakts vilcieni.
Pamodos sapnī
Un aizmigu nomodā.


***
Melns tauriņš
Neredzamā diegā
Velk dzeltenu lokomotīvi.

www.haikas.lv



Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter



Pēdējie komentāri

  • ričards  

    2010. gada 18. aprīlī, plkst. 23:17

    ''Nakts vilcieni '' man patika.Tiesa otro un trešo rindu es mainītu vietām un aizvāktu to lieko ''UN''

  • lija  

    2009. gada 16. jūnijā, plkst. 18:44

    Suņi rej, bet karavāna iet tālāk...turpiniet rakstīt- ir vai nav haikas, bet rakstiet.

  • Kleksis  

    2007. gada 30. martā, plkst. 6:06

    Autor! Ir gara darbi vizionāri un ir psiholoģiski. Tu jau zini, ka tavos dzejoļos nav ne tā, ne tā. Piedod, bet teiciens, ka vajadzīgs 1% talanta un 99% darba, ir bleķis, ko izgudroja tādi skribelanti, kā tu.

  • cateye  

    2007. gada 12. martā, plkst. 13:06

    Paldies, hanter, jūtu, ka mēs domājam stipri līdzīgi.

  • hanters  

    2007. gada 11. martā, plkst. 14:25

    >edo vai es kaut ko teicu par "pareizu" tulkoshanu? mani iebildumi skar tikai jaunradi,t.i., es atsakos par haiku saukt jebko, kas origjinaalaa saraxtiits citaa valodaa kaa japaanju. punkts un miers :)

Lasīt visus

Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Mūsu dzīves galvenais uzdevums ir palīdzēt citiem. Un, ja nevaram palīdzēt, vismaz nesāpināt tos.

    Dalailama

Iesakām

  • 2012. gada 20. augustā, plkst. 8:08

    Edmunds Frīdvalds: "Pussy Riot" un Kombuļu Inese (76)

    Vairums rēno latviešu uzskata, ka "Pussy Riot" mēģinājums sākt dialogu par sabiedrībā un politikā notiekošo nav uzskatāms par dialogu, jo dialogs rēnā latvieša apziņā nozīmē šlipsainu kungu pārrunas pie apaļā galda.

  • 2016. gada 25. augustā, plkst. 5:09

    Krists Auznieks: Es vispār esmu moralizētājs

    Par kora operas "NeoArctic" tapšanu mēs sarunājāmies ar jauno latviešu komponistu Kristu Auznieku.

  • 2012. gada 1. augustā, plkst. 8:07

    Jānis Taurens: Meistars un viņa laiks (4)

    "Vilhelma Meistara mācību gadi" neapšaubāmi ir izcils darbs, kas ietekmes un interpretāciju ziņā ir grūti aprakstāms. Tā meistarību var novērtēt, arī salīdzinot to ar citiem tālaika romāniem.

  • 2016. gada 16. februārī, plkst. 12:46

    Ilmārs Šlāpins: Kā izdzīvot bēgļu straumē? (2)

    Ir sejas, kas izkliedz saukļus, un es saprotu, ka man nepatīk šie cilvēki, jo viņi ir neglīti un neglīti kļūst arī viņu saukļi. Redzot divus pūļus, es gluži neviļus izvēlos nostāties pie tiem, kas man patīk.

  • 2013. gada 12. septembrī, plkst. 3:14

    Zvjads Ratiani: Rekviēms dzīvajiem un citi dzejoļi (1)

    Es stāvu pie loga, acis nenovērsdams no debesīm. Nu, protams, no debesīm. No kurienes gan vēl varam gaidīt nelaimi? No kurienes gan vēl gaidīt glābšanu? Un uz ko gan vēl skatīties? Ne jau uz kaimiņu māju.

  • 2014. gada 6. janvārī, plkst. 7:01

    Olga Stepanova: Atvadas. Nekrologs (4)

    Netālu atrodas dīķis, pilns ar ūdensrozēm. Uz vienas atpūšas uzpūties krupis. Ēna pēkšņi izjauc tā mieru, spiežot ienirt ūdenī, lai paslēptos. Virs dīķa lido stārķis – ar rīkstīti knābī. Stārķis lido uz savu jaunveidoto ligzdu.

  • 2014. gada 17. decembrī, plkst. 6:12

    Bārbala Simsone: Kas ir vampīrs, un ko viņš dara pasaules un latviešu literatūrā (2)

    Vilkača tēls nojauc robežas starp cilvēku un dzīvnieku, bet vampīra tēlā notiek vēl radikālāka dzīvības/nāves inversija: nedzīvais kļūst dzīvs, un šī dzīvība apdraud citus dzīvos.

  • 2013. gada 18. septembrī, plkst. 8:09

    Luīze Pastore: Nepareizas uzvedības skola (2)

    Sabiedrība, kas sastāvētu no nepieradināmām Pepijām, būtu milzīga katastrofa – tieši tāpēc šis Astrīdas Lindgrēnes darbs ir aizliegts vai tiek cenzēts vairākās valstīs, kur valda totalitārie režīmi.



Kultūras Ministrija
vkkf