No 17. līdz 25. martam eksperimentālā kino festivāla "Process" ietvaros galerijā "Micēlijs" Marijas ielā 13 apskatāma analogi eksperimentālā izstāde.
Izstādē piedalās vizuālie mākslinieki, kuri savā praksē pievēršas analogā fotogrāfiskā attēla fizikālajai un fotoķīmiskajai dabai un eksperimentiem ar attēla materialitāti.
Māksliniece Aurēlija Maknīte (Aurelija Maknyte) strādā ar atrastiem slaidiem un ar uguns liesmām transformē filmas emulsiju un līdz ar to arī attēlu. Ar šiem slaidiem izstādē viņa sniegs performanci, kurā to dedzināšanu varēs izmēģināt arī apmeklētāji.
Britu fotogrāfs Viljams Mokrinskis (William Mokrynski) izstādē pievēršas analogo fotogrāfisko kolāžu drukai, eksperimentējot ar attēla uzklāšanas un aizklāšanas veidiem. Viņa projekts "Mēs" radīts iedvesmojoties no J. Zamjatina 1921. gada literārās distopijas, kurā cilvēki dzīvo atsvešinātā mākslīgā intelekta vadītā pasaulē.
Savukārt, latviešu foto mākslinieces Kristīnes Krauzes – Sluckas projektā "Elpas darbi" tiek pētīti neierasti apziņas stāvokļi, kurus autore pieredz un vizualizē praktizējot holotropo elpošanu un eksperimentējot ar analogiem fotografēšanas un kopēšanas paņēmieniem.
Izstādes kuratore: Vika Eksta.
Eksperimentālā kino festivāls Process notiks Rīgā no šī gada 22. līdz 25. martam, piedāvājot filmu skates, kino performances, lekcijas, sarunas un diskusijas, un citus notikumus. Festivāls ir veltīts analogajam eksperimentālajam kino, dodot vietu fiziskajam filmas medijam tā personiskajās, neparedzamajās un radikālajās formās – tajā rādītie darbi veidoti uz 8mm, 16mm un citu formātu kinolentes, kas joprojām tiek aktīvi izmantota dažādu neatkarīgu kā individuāli, tā ciešos kolektīvos strādājošu kino veidotāju praksē.
0