kuģis
pirms 6 gadiem
Piemēram, autores shēma: "x, tāpat kā y, neprecīzi raksturo z daiļradi" - ko vispār šāda formula nozīme un izsaka mākslas zinātnes kontekstā? Kādu senāku teorija par "ģēnija" lielajiem, groundbreaking darbiem, kas "raksturo viņa daiļradi"? Un ko tad darīt ar visu to pārējo konkrētā mākslinieka ouevre, kas neiekļaujas šajā "raksturīgā (un populārā)" darba kategorijā?
Tiesa, šis raksts iezīmē vismaz vienu lietu: izstādes nosaukums ir diskutabls, lai gan es teiktu, ka tomēr adekvāts, jo tur bija tā saulainā sajūta. Tāpēc dīvaina ir autores selektīvā izvēle, proti, šeit viņa apraksta Gogēnu un Matisu, bet kā ar visiem pārējiem? Teiksim, Pikaso darbi bija ļoti provansiski. Ak, un citiem nevar piesieties par "neraksturīgajiem" vai 'provincei atlicinātajiem' darbiem, piemēram, Šagāla gadījumā.
Tad ko autore ar šo visu gribēja teikt? Viedoklis, protams, nekas vairāk.
slāpe
pirms 6 gadiem
Es apmeklēju izstādi pagājušajā nedēļā - nobrīnījos, ka tik maz skatītāju, ņemot vērā, cik netipiski lēta biļete, tāpēc neteikšu nu gan, ka PR grandiozi pastrādājis.
Tā arī nesaprotu, pret ko tieši raksta autorei ir pretenzijas - ka nosaukums BURTISKI neatbilst visiem darbiem? Un vai tāpēc mazāk vērtīga ir kāda mākslinieka darbs, ja tajā precīzi neatspoguļojas mākslas vēstures grāmatās minētās konkrētā autora raksturīgākie paņēmieni? Man, piemēram, tieši tas šķita interesanti, citādi katrs "lielais" mākslinieks ir nonivelējams līdz vienam darbam / vārdam, aizmirstot,ka ir taču bijuši arī citi ceļi un meklējumi. Likās interesanti ieraudzīt Pikaso apgleznoto keramiku, arī Beļcovas darbus; ieinteresēja Šabo, par kuru lidz šim nebiju dzirdējusi. Provansas valdzinājums - tēlains nosaukums, skaidrs, ka par Franciju, skaidrs, ka ne visi francūži, bet Francijas savaldzinātie gan, kur ir problēma? Ja jau autore tā apgalvo, pieļauju, ka būtu kādi ieguvēji no sausā nosaukuma "Klasiskais modernisms Francijā", taču no esošā nosaukuma zaudētājus arī neredzu (jtaču, ja grib piekasities, tad, protams, pat Gogēna izmantotās krāsas, lūk, nav viņam raksturīgas). Ja nu par kaut kas izstādē traucēja, tad manā skatījumā tie ir daži pārlieku jūsmīgie apraksti pie gleznām - ja tev bāž acīs, cik tas, ko tu redzi ir "izcils", "ģeniāls" u.tml., tad tu zaudē spēju pats novērtēt darbu, un vai nu sāc blēt līdzi, vai automātiski iestājas pretreakcija un acs paliek vēl kritiskāka. Par raksta autori - varbūt mākslas vēsture nav joma, ko vajag apgūt "aktīvi"? :)
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Artis Svece
0Noziegums un skaitļu maģija
Kurzemes rajona tiesa apsūdzētajam piespriedusi 9 gadus cietumsoda par 10,9 gramu amfetamīna un 1,3 gramu marihuānas iegādi. Kā to salīdzināt ar 8 gadiem cietumā par vairākām bruņotām laupīšanām vai 10 gadiem par paziņas nožņaugšanu? Kā salīdzināt ar 90 stundām piespiedu darba par 1 grama amfetamīna iegādi?
Recenzija
11.06.2015
2
Savaldzinātie