Raksti

  • 2016. gada 1. decembrī, plkst. 9:22

    Andrejs Vīksna: Tikai blefs

    Melgalve noklusē nesalīdzināmi vairāk nekā izstāsta. Tas kaitina, jo neļauj līdz galam izprast Vegas un pārējo burvju atšķirību cēloņus. Te autore, liekas, ir pati iekritusi lasītājam raktajā bedrē.

  • 2016. gada 1. decembrī, plkst. 5:24

    Ilva Skulte: Bērni un grāmatu laiks

    Bērniem domātā grāmata ir īpatna šī medija forma, kas arī grāmatas kulturālās dominances laikmetā apspēlējusi tās ierastās vēstīšanas standartu. Bērnu grāmata ir multimodāla.

  •  
  • 2016. gada 29. novembrī, plkst. 5:41

    Laura Bokiša: Jutekliskums pāri skatuves malām

    Lai arī laikmetīgā horeogrāfija un aktierspēle bija gana izteiksmīga un iztēli rosinoša, tomēr dažbrīd arī man nācās lauzīt galvu, mēģinot saprast, kas tagad notiek.

  • 2016. gada 29. novembrī, plkst. 5:04

    Ksavjē Lands: Bēgļu krīze kā cilvēku plūdi (8)

    Ikvienas sabiedrības izdzīvošana vai bojāeja atkarīga nevis no tās spējas apturēt cilvēku plūsmu, bet gan no prasmes piemēroties un virzīt to.

  •  
  • 2016. gada 24. novembrī, plkst. 0:40

    Jeļena Solovjova: Rīga staro

    Apmeklētāja līdzdarbošanās daudzos gaismas objektos kļuva par gandrīz tikpat būtisku elementu kā pati instalācija. Tas priecē un parāda, ka festivāls seko līdzi laikmeta tendencēm.

  • 2016. gada 24. novembrī, plkst. 0:14

    Monta Gāgane: Izcilātie akmeņi (4)

    Uz lielāko daļu jautājumu, kas pēc filmas noskatīšanās radušies saistībā ar tās dramaturģisko izklāstu, var gūt atbildes, ieskatoties Melānijas Vanagas grāmatā.

  •  
  • 2016. gada 23. novembrī, plkst. 5:56

    Valda Čakare: Čekista ģimenes portrets interjerā

    DDT zālē nodziest gaisma un sāk skanēt mūzika, kas šķiet nākam no kosmosa vai zemes dzīlēm. Skaņas urbjas smadzenēs un rada vēlēšanos aizspiest ausis. Bet tas neko daudz nepalīdz.

  • 2016. gada 22. novembrī, plkst. 5:58

    Armands Znotiņš: Jaunās mūzikas festivāls Rīgas Reformātu baznīcā

    Sākumā biju nikns, bet pēc tam jau iestājās zināms uzjautrinājums ar domu: "Interesanti, cik ilgi vēl turpināsies šī komēdija?"

  •  
  • 2016. gada 21. novembrī, plkst. 6:12

    Sanita Grīna: Īss ievads nākotnes vēsturē (1)

    Šķiet, ka jebkura futūristiska mākslas darba vīzija par nākotni galu galā vairāk pavēsta par savu tapšanas laiku.

  • 2016. gada 16. novembrī, plkst. 6:23

    Zane Timoņina: Tēva mīlestība

    Šajā komerciālajā intrigu pasaulē, kurā katram iesaistītajam ir vairākas sejas, tēva un meitas attiecības izvēršas par jaunu spēli, abiem mēģinot gūt psiholoģisku pārsvaru pār otru.

  •  
  • 2016. gada 16. novembrī, plkst. 6:08

    Inga Žolude: Valodas superspējas (2)

    Lai gan tagad es pazīstu un pat atceros dažus hieroglifus, es ķīniešu valodu aizvien neprotu, tomēr man šķiet, ka esmu šo sapni vismaz pagaršojusi. Un sapņošana ir arī šīs grāmatas stāsta pamatā...

  • 2016. gada 14. novembrī, plkst. 6:16

    Roberts Rasums: Fiat iustitia, pereat mundus? (3)

    Neskatoties uz šoku, kādu ir izraisījusi Donalda Trampa ievēlēšana, atļaušos pieņemt, ka šis notikums vidusskolas mācību grāmatā "Pasaules vēsture vidusskolai: 21. gadsimts" neaizņems vairāk par vienu teikumu.

  •  
  • 2016. gada 10. novembrī, plkst. 6:31

    Henriks Eliass Zēgners: Židrūns un viņa vieta mūsu dzīvē

    Latvijas mūzikas vide nepagurusi turpina iepriecināt klausītājus. Tā nesen klajā laists grupas "Židrūns" trešais albums. Tā nosaukums – "Židrūns un tas, ko nevar nest".

  • 2016. gada 10. novembrī, plkst. 5:42

    Anete Ašmane: Latvijas Radio koris, spoku stāsti un ironija

    Panāktais efekts ir svaigs, nepārblīvēts skanējums ar skaidri saprotamu tekstuālo vēstījumu, noslēdzot koncertu ar patīkamu jaunatklājumu, kurš vienmēr bijis tepat acu priekšā.

  •  
  • 2016. gada 9. novembrī, plkst. 5:33

    Andrejs Vīksna: Toms un Pēteris

    Romānā uzkrītoši – pat kaitinoši bieži – tiek atkārtota ideja, ka visi cilvēki ir pasažieri vilcienā, kura maršrutu nav iespējams ietekmēt un kura mērķis nav zināms.

  • 2016. gada 8. novembrī, plkst. 6:33

    Silvija Radzobe: Galvas jautājums (1)

    Izrāde sākas ar ilgu ainu, kurā mums piedāvā lūkoties līdz vidum kailā Ulda Anžes mugurā. Kā te, tā tālāk izrādē var tikai apbrīnot aktiera sportisko, izcili trenēto ķermeni, viņa fizisko veiklību.

  •  
  • 2016. gada 4. novembrī, plkst. 7:37

    Santa Remere: Par dziļiem ūdeņiem un sēkļiem

    "Atceries, vasarā mēs bridām pa jūru, līdz tā kļuva dziļa gandrīz līdz zodam, un tev bija ļoti bail. Bet es teicu, lai turies pie rokas man vai tētim, kamēr mēs aiziesim līdz sēklim, kur atkal sajutīsi pamatu."

  • 2016. gada 1. novembrī, plkst. 6:23

    Atis Rozentāls: Lielā, melnā roka (1)

    Riskēšu apgalvot, ka Aika Karapetjana iestudētā Šarla Guno opera "Fausts" Latvijas Nacionālās operas un baleta repertuārā būs ilgdzīvotāja. Gan tā dēļ, kas tajā ir, gan tā dēļ, kā šajā iestudējumā nav.

  •  
  • 2016. gada 1. novembrī, plkst. 6:07

    Pauls Bankovskis: Gravitācijas arhitekti

    Par NSRD spēju izraisīt nebijušas sajūtas pārliecinājos 80. gadu nogalē, kad jau Latvijā kooperatīvu formā bija sākusies privātā uzņēmējdarbība, bet vēl arvien cieši jūtama bija padomiski valstiskā kārtība.

  • 2016. gada 31. oktobrī, plkst. 6:09

    Santa Remere: Bērni prasa asinis

    Baisi stāsti ļauj mums distancēti izdzīvot šausmas drošā vidē, un ir daudzi iemesli, kādēļ tie noteiktā vecumā mūs sāk vilināt.

  •  
  • 2016. gada 27. oktobrī, plkst. 0:45

    Ieva Viese-Vigula: Zīmējot smiltīs

    Mazais princis tuksnesī ir vientuļš, jo visi apkārt ir slikti – planēta Zeme pilna ar baņķieriem, dzērājiem un karaļiem. Dzīvi, draudzību un mīlestību apliecinošie teikumi neizskan īpaši pārliecinoši

  • 2016. gada 27. oktobrī, plkst. 0:24

    Ivars Ījabs: Demokrātija bez demokrātiem (5)

    Pie mums elite var droši atļauties visu to pašu, ko Polijā un Ungārijā, un pat vēl daudz vairāk. Tai vajag tikai gribēt.

  •  
  • 2016. gada 26. oktobrī, plkst. 5:57

    Ieva Rodiņa: Asins garša (1)

    Pēc "Asins kāzu" noskatīšanās ir tāda pati sajūta kā pēc ilgas pastaigas pie jūras. Ir auksti – jo izrāde, kā paredzams, nebūt nav ar laimīgām beigām un tajā tēlotais cilvēcisko kaislību spēks ir izteikti destruktīvs.

  • 2016. gada 26. oktobrī, plkst. 5:08

    Anete Ašmane: Jānim Ivanovam 110

    Pēc kāda laika Ivanova un citu pagājušā gadsimta komponistu daiļradi vairs nemaz nevarēsim iepazīt, jo papīrs sadrups, ieskaņojumi platēs un citos skaņu nesējos būs nelietojami, bet tajos esošās interpretācijas – novecojušas.

  •  
  • 2016. gada 25. oktobrī, plkst. 6:21

    Valda Čakare: Par savas valsts spēlēšanu un mākoņu vērošanu (2)

    "Veiksmes stāsts" ir formas ziņā interesantākā un sarežģītākā no Jāņa Baloža un Valtera Sīļa "raupjā", aktualitātēm veltītā teātra izrādēm.

  • 2016. gada 25. oktobrī, plkst. 6:12

    Armands Znotiņš: Četri priekšnesumi nepieradinātās mūzikas festivālā

    Koncerti sākās bez liekas kavēšanās, atkal bija pieejamas koncertprogrammas, mūziķi patiešām uzstājās iepriekš pieteiktajā secībā, un agrāko gadu grandiozās pauzes starp priekšnesumiem šoreiz patiešām tika jūtami samazinātas.

  •  
  • 2016. gada 24. oktobrī, plkst. 14:50

    Haralds Matulis: Kas pārstāv mākslinieku intereses Latvijā?

    Haralds Matulis jau vairākus gadus vada Latvijas Radošo savienību padomi, kas rūpējas par radošo cilvēku tiesību aizsardzību un interešu pārstāvniecību sarunās ar valsts institūcijām.

  • 2016. gada 24. oktobrī, plkst. 6:44

    Māris Zanders: Demokrātiskās procedūras – "burts" un "gars" (7)

    Latvijā ir iedibināta liela daļa prakšu, kas raksturīgas demokrātiskām valstīm, – diezgan augsts informācijas pieejamības līmenis, konsultēšanās procesi u.c. Tomēr liekas, ka pakāpeniski šīs prakses ir zaudējušas savu – vismaz teorētiski ieplānoto – saturu.

  •  
  • 2016. gada 24. oktobrī, plkst. 5:35

    Pauls Bankovskis: Auklēšanās ar pagātni*

    Nē, vispār jau man nepavisam negribējās vēlreiz pasūkstīties, ka, lūk, Igaunijā viss ir labāk, bet pie mums nekā. Tā jau nav, un to var labi redzēt, kaut vai salīdzinot, kā izskatās Valkā un kā – Valgā.

  • 2016. gada 20. oktobrī, plkst. 3:06

    Alise Zariņa: Pārāk tuvu banalitātei (1)

    Kritiķi cita starpā Dolana filmai pārmet banalitāti, banālas ainas, banālas atmiņas un jau pieminēto varoņu klišejiskumu. Bet par banalitāti zināmā mērā arī ir šis stāsts.

  •  
  • 2016. gada 19. oktobrī, plkst. 6:04

    Anete Ašmane: Divi orķestri, divi solisti

    Septembra otrajā pusē klasiskās mūzikas interesenti pakāpeniski atsāka regulāri mērot ierasto ceļu uz Lielo ģildi un citām koncertvietām, ar ko jāsamierinās, kamēr Rīga nav tikusi pie kvalitatīvas akustiskās koncertzāles.

  • 2016. gada 18. oktobrī, plkst. 5:45

    Silvija Radzobe: Itin jauka spēle, bet vienos vārtos (1)

    Aktieris ir labā fiziskā formā, kas redzams gan tad, kad viņa varonis izģērbjas gluži kails, gan tad, kad tas bez grūtībām veic dažādus fiziskus trikus, piemēram, bez grūtībām ielien augstā atkritumu kastē.

  •  
  • 2016. gada 18. oktobrī, plkst. 5:37

    Krista Burāne: Pirmās klases matemātika kopā ar Tomu Sojeru (1)

    Kad vaicāju meitai, vai viņa gribētu izrādi redzēt vēl kādu reizi, saņēmu atbildi nē, jo "viņi pārāk daudz runājot".

  • 2016. gada 14. oktobrī, plkst. 9:00

    Monta Gāgane: Vienai bērnībai ir dažādas sejas

    Starptautiskais Rīgas kinofestivāls šogad parūpējies, lai tajā kino baudīt varētu ne tikai pieaugušie, bet arī bērni kopā ar saviem vecākiem, tādā veidā veicinot dialoga veidošanos starp kino un jauno paaudzi.

  •  
  • 2016. gada 12. oktobrī, plkst. 7:43

    Alise Zariņa: Labās filmas par slikto Krieviju. Vai otrādi

    Rīgas Starptautiskā kinofestivāla avīzē Manskis stāsta, ka par divām Rīgas programmā iekļautajām filmām Krievijā jau uzsākta tiesvedība.

  • 2016. gada 11. oktobrī, plkst. 5:34

    Pauls Bankovskis: Simfoniskās aizkulises (2)

    Uz skatuves vispirms uznāca un vietas ieņēma orķestris. Sastājušies aplī, grupas dalībnieki noskaitīja sev vien zināmu lūgšanu, burvju vārdus vai mantru, un koncerts varēja sākties.

  •  
  • 2016. gada 11. oktobrī, plkst. 5:24

    Silvija Radzobe: Grēka cena (2)

    Ja tevi vienu reizi izvaro, otrā reizē atplet kājas jau labprātīgi. Tāda mīkstčaulīgi liekulīga morāle, ko viegli attīstīt, ja runa nav par tevi pašu. Un vēl kā nekā – cildeni, jo ar kristietību saistīta.

  • 2016. gada 10. oktobrī, plkst. 0:41

    Aivars Madris: Doktora Madina kustīgo bilžu izrādes

    Madina filmas lielākoties ir melnbaltas, attēls ir izkropļots ar dažādām švīkām, punktiem, dzeltējumiem, filmām bieži nav skaņas, un personāžu dialogus aizstāj titru kartītes, montāža ir vai nu gurdeni gausa, vai epileptiski saraustīta...

  •  
  • 2016. gada 7. oktobrī, plkst. 9:07

    Ieva Melgalve: Sapņu zvēri pērļu saitēs

    Grāmata pieaugušajiem, kuras galvenais varonis ir bērns, vai grāmata bērniem ar galvenajiem varoņiem pieaugušajiem šķiet pārsteigums un kanona laušana – lai arī patiesībā taču "nekas tāds" nav noticis.

  • 2016. gada 7. oktobrī, plkst. 0:25

    Santa Remere: Vesela paaudze

    Četrpadsmit jaunie režisori, kuru filmas nominētas kinobalvas "Lielais Kristaps" studentu filmu kategorijā, atstāj patīkami daudzveidīgas grupas iespaidu.

  •  
  • 2016. gada 6. oktobrī, plkst. 6:34

    Armands Znotiņš: Sezonas atklāšana ar neierastu repertuāru

    Tā, ziniet, nav normāla situācija, kad latviešu komponista sarakstītam vijoļkoncertam uz pirmatskaņojumu jāgaida veseli 105 gadi.

  • 2016. gada 5. oktobrī, plkst. 6:42

    Zane Timoņina: Amerikas pabērni

    Debitante Saša Leina ir lieliska. Viņas sejas pantiem, līdzīgi kā mūsu Elīnai Vaskai, piemīt īpatnējs naturālisms, ko vēl nav nokāvusi aktiermākslas tehnika.

  •  
  • 2016. gada 4. oktobrī, plkst. 6:34

    Sandris Ādminis: Radības kroņa vecās lupatas (4)

    Cilvēks joprojām redz sevi kā radības kroni, principiāli citādāku un principiāli pārāku, lai gan šāda pieeja nav nākusi par labu videi un mums pašiem.

  • 2016. gada 4. oktobrī, plkst. 5:44

    Patrīcija M. Keiša: Esmu piekļuvusi veiksmes noslēpumam

    Šķiet, veiksmīgie cilvēki visu dara citādi – viņiem pieder kāds kopīgs noslēpums. Un "Veiksmes akadēmijas" vadītāji tātad mūs iepazīstina ar sevi kā pašgatavotiem veiksminiekiem, kuri noslēpumu atklājuši un izķidājuši.

  •  
  • 2016. gada 30. septembrī, plkst. 6:21

    Anete Konste: Kaut kur jau lasīts (1)

    Lai gan līdz galam neīstenojas autores ambīcijas būt apsprātīgai, man tīri labi patika joks par ķiplokiem. Ja tas tāds vispār bija iecerēts.

  • 2016. gada 29. septembrī, plkst. 1:55

    Henriks Eliass Zēgners: Tā, it kā būtu iemīlējies

    Dzīve paiet, mijoties jaukiem un mazāk jaukiem dzīves periodiem, taču reizēm zvaigznes sastājas kādā neparasti labvēlīgā kombinācijā. Tā nu nedēļas laikā man bija iespēja dzirdēt divas grupas, par kuru koncertiem biju sapņojis jau sen.

  •  
  • 2016. gada 29. septembrī, plkst. 1:43

    Liene Linde: Trimdinieku jautājums

    Trimdinieku pasaules skatījums ir saskaitāmais, kas iegūst arvien lielāku nozīmi refleksijā par to, ko šīs planētas iemītniekam nozīmē dzīve 21. gadsimtā.

  • 2016. gada 28. septembrī, plkst. 5:27

    Marija Luīze Meļķe: Iesaldēti 150 (16)

    Šķita, ka ar Rozentālu būs tāpat kā ar Raini – līdzko sāksies viņam veltītais gads, tā nekad vairs negribēšu par viņu dzirdēt. Bet ir vēl sliktāk.

  •  
  • 2016. gada 27. septembrī, plkst. 6:40

    Aivars Madris: Nozagtais sapnis (1)

    Utopija jau tāpēc ir utopija, lai mūžam paliktu nesasniedzama, tomēr ir vērts bruņoties ar pacietību un doties šai ceļā, un te nu pašu amerikāņu vēsturiskā pieredze ir izcils piemērs neticamiem sasniegumiem.

  • 2016. gada 27. septembrī, plkst. 6:29

    Laura Bokiša: Duets, kurā pāris nesatikās

    Izrāde ir par jaunu, pašpietiekamu, tomēr nedrošu vīrieti, kurš iemīlas un ir gatavs darīt visu, lai šo mīlas objektu iegūtu. Taču arī sieviete iemīlas un ir gatava darīt visu, lai ļautos vīrieša iekarošanai.

  •  

Redakcijas sleja

Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Ja tu dzirdi iekšēju balsi, kas saka – "tu nevari gleznot" – , sāc gleznot par katru cenu. Un šī balss apklusīs.

    Vinsents van Gogs

Iesakām

  • Prozas lasījumi

    No 6. līdz 11. decembrim nedēļas garumā norisināsies literatūras festivāls "Prozas lasījumi 2016".

  • Iespējamā misija

    Izglītības programma "Iespējamā misija" aicina pieteikties līdz 1. decembrim.

  • Sekss un sociālisms

    Par Eleanoru Marksu, Liziju Bērnsu un citām sievietēm, kas piedalījās sociālisma ideju radīšanā.

  • The Kid Should See This

    Interneta vietnē "The Kid Should See This" jeb "Bērnam tas ir jāredz" apkopoti vairāk nekā 2400 aizraujoši un pamācoši video par visdažādākajām tēmām – sākot no mākslas līdz pat tehnoloģijām.

  • LUSTE EDITION T kreklu sērija

    "Luste Edition" aicina atbalstīt oriģināldizaina T kreklu otrās sērijas "Walking Stories" ("Staigājošie stāsti") realizāciju, tādējādi veicinot ilustratoru un komiksu mākslinieku darbu popularizēšanu visā pasaulē.



Kultūras Ministrija
vkkf