Raksti

  • 2014. gada 22. jūlijā, plkst. 6:07

    Bārbala Simsone: Mūsu lietu stāsti

    Teksta nelineārā konstrukcija liek lasītājam ar neatslābstošu uzmanību sekot līdzi stāstījumam, kas nepavisam nelīdzinās ierastajiem Deivida Koperfīlda tipa biogrāfiskajiem stāstiem.

  • 2014. gada 22. jūlijā, plkst. 1:07

    Maiks Dozs: Potenciāli agresīvs instruments

    Mēs sastapām britu ģitāristu Maiku Dozu, lai uzdotu dažus jautājumus par to, kāpēc ģitāra ir tik īpašs instruments un vai mūsdienās solomuzicēšana nav vientuļa nodarbošanās.

  •  
  • 2014. gada 18. jūlijā, plkst. 7:07

    Svilis Lacītis: Par ironijas krančiem un literatūru (4)

    Pie visa vainīga izdevniecība "Zvaigzne ABC", kas izsludinājusi romānu konkursu. Konkursa nolikumā kā viens no vērtēšanas kritērijiem minēta "spēja aizraut lasītāju, uzturēt uzmanību līdz galam".

  • 2014. gada 17. jūlijā, plkst. 7:07

    Atis Rozentāls: Trubadūrs Latvijā. Neobligāts gadījums

    Būtu spekulatīvi nosaukt Andreja Žagara iestudēto "Trubadūru" par režisora pēdējo atvadu sveicienu no mūsu operas nama, jo nav zināms, vai ar viņu nav risinātas pārrunas par kāda iestudējuma veidošanu nākotnē.

  •  
  • 2014. gada 16. jūlijā, plkst. 7:07

    Pauls Bankovskis: Viņpus plaisas (1)

    Nelielais fotoalbumiņš, kaudzīte ar fotogrāfijām, pastkartēm un vēl visādiem sīkiem papīrīšiem plaukta stūrī aizmirstībā bija nostāvējusi jau vairākus gadus. To atrašana sestdienas pievakarē bija liels pārsteigums.

  • 2014. gada 15. jūlijā, plkst. 7:07

    Armands Znotiņš: Džezs no bandoneona līdz bigbendam

    Šie koncerti atkal lika pārskatīt jēdziena "džezs" nozīmi un robežas, galu galā secinot, ka džezs kā vienots māksliniecisks koncepts vairās no klausītāja, bet tīrā veidā nekur nav notverams.

  •  
  • 2014. gada 15. jūlijā, plkst. 7:07

    Ieva Rodiņa: Pat orķestris ir skaists

    Aizvadītās teātra sezonas izskaņā kā malks svaiga gaisa pie skatītājiem nonāca Indras Rogas Nacionālajā teātrī iestudētais granduzvedums "Kabarē", kam pamatā ir 1966. gadā radītais Brodvejas mūzikla scenārijs.

  • 2014. gada 14. jūlijā, plkst. 7:07

    Ivars Ījabs: Būt sarakstā (3)

    Brīdī, kad partijas veido savus sarakstus, ir ievērojamas dažas īpatnības, kuras piesaista aci. Par tām tad arī kādā siestas mirklī ar dienišķo mohito labajā rokā varam apcerīgi padomāt. Sāksim no vispārzināmām un pašsaprotamām lietām.

  •  
  • 2014. gada 12. jūlijā, plkst. 5:07

    Jans Vilems van den Boss: Materiālā pasaule ir iluzora

    Piedāvājam noskatīties sarunu ar Ventspils Rakstnieku un tulkotāju mājas iemītnieku britu režisoru Janu Vilemu van den Bosu.

  • 2014. gada 10. jūlijā, plkst. 6:07

    Kaspars Groševs: "Stūra mājas" konstrukcijas (1)

    Liktens lietas sajaucas ar putekļiem, un nama apskrāpētās sienas pazūd zem video projekcijām, vitrīnām, visādiem krāmiem, konstrukcijām un starpsienām. Bet, kad nams beidzot būs tukšs, tā durvis atkal būs ciet.

  •  
  • 2014. gada 8. jūlijā, plkst. 7:07

    Andris Kozlovskis: Ciniskāki ir tikai dakteri

    Mēs tikāmies ar fotogrāfu Andri Kozlovski, lai parunātu par to, kas ir fotogrāfi, kā nofotografēt cilvēku tā, lai viņš to nepamana, un kas atšķir labu fotogrāfiju no sliktas.

  • 2014. gada 5. jūlijā, plkst. 13:07

    Aivars Vilipsons: Sieviete ir man vissaprotamākā (3)

    Es pēc diploma esmu tēlnieks, bet sava iedzimtā slinkuma dēļ man ir vieglāk sēdēt pie rakstāmgalda un zīmēt plikas meitenes. Kad es izveidoju skulptūru, es dažas dienas nevaru iziet ārā uz ielas, jo esmu pārguris.

  •  
  • 2014. gada 2. jūlijā, plkst. 6:07

    Pauls Bankovskis: Karš, ballīte un kārtīga klope (1)

    Noteiktas pārmaiņas latviešu seksuālajās attiecībās droši vien ienesa arī dzimtbūšanas atcelšana 19. gadsimta vidū un masveidīga laucinieku ieplūšana pilsētās un saspiešanās bieži vien pārapdzīvotās strādnieku istabiņās.

  • 2014. gada 1. jūlijā, plkst. 6:06

    Dāvis Sīmanis: Režisors ir vienīgais, kurš saprot, kas īsti notiek

    Mēs tikāmies ar režisoru Dāvi Sīmani, lai parunātu par kino profesionālajiem trikiem, dzimšanas vietas ietekmi uz personības veidošanos un to, kuras labās filmas ir sliktas.

  •  
  • 2014. gada 30. jūnijā, plkst. 0:06

    Pēteris Bankovskis: Brīvgrāmata kā ceļš uz Nekurieni (4)

    IKVIENS var rakstīt par to, kā slimojis ar iesnām, izvedis valsti no krīzes, vadījis banku vai lidmodelistu pulciņu, stāvējis uz barikādēm; IKVIENS var kļūt par "viedokļu līderi" un pamācīt prezidentu, kā vadāma valsts.

  • 2014. gada 26. jūnijā, plkst. 2:17

    Jana Kukaine: Postkoloniālais sindroms un citi traucējumi

    Berlīnes 8. Laikmetīgās mākslas biennāles pamatekspozīcija izvietota trīs dažādās izstāžu telpās, atklājot gan skrupulozu interesi par konkrētas vietas vēsturi, gan parodiju par tās funkciju, gan refleksiju par mākslas darba izstādīšanas formu.

  •  
  • 2014. gada 25. jūnijā, plkst. 0:57

    Pauls Bankovskis: Kā izglābt dārgāko (2)

    Pirms kāda laika tika ziņots, ka Latvijā un Lietuvā esot pati zemākā "dzīvības cena" Eiropas Savienībā. Ar dzīvības cenu tiek saprasta naudas summa, kādu sabiedrība gatava piešķirt, lai attālinātu viena cilvēka nāvi.

  • 2014. gada 18. jūnijā, plkst. 0:06

    Vilis Lācītis: Garlībs-2, jeb Latviskā doma jauna gadsimta sākumā. Fragmenti (8)

    Viena lieta, kas krīt acīs, ir latviešu konsekventā atrašanās tādā kā elles Limbo: viņiem vienmēr ir tik slikti, kā vēl nekad nav bijis.

  •  
  • 2014. gada 17. jūnijā, plkst. 6:06

    Dmitrijs Gutovs: Māksla ir ideju pasaule

    Es brīdinu tiesībsargājošās iestādes un konkrēti Krievijas FSB – nekāda dinamīta man mājās nav. Un arī ieroču nav. Pat aizliegtās literatūras man mājās nav. Es vispār esmu likumpaklausīgs pilsonis.

  • 2014. gada 17. jūnijā, plkst. 6:06

    Armands Znotiņš: Viena no Rīgas festivāla virsotnēm

    Dailes teātrī izskanējušais skaņdarbs stāsta ne jau tikai par modernisma audeklu raisītajiem iespaidiem vien. Tikpat būtisku nospiedumu te atstājis pašam autoram dziļi personisks notikums – komponista brāļa nāve.

  •  
  • 2014. gada 16. jūnijā, plkst. 0:06

    Pauls Bankovskis: Vārdi kā līdzeklis ar mērķi (4)

    "Pie blakus kases būs ātrāk," nesen teica lielveikala apsargs, jo kasiere tobrīd pārskaitīja un viņam nodeva kasē uzkrājušos naudu. Es ar saviem pirkumiem jau gaidīju labu brīdi. "Tā izskatās gan!" nenocietos nepateicis.

  • 2014. gada 14. jūnijā, plkst. 9:06

    Ojārs Pētersons: Mākslas ietekme ir netieša

    Vispār, es esmu diezgan liels darba pretinieks. Manuprāt, vīrietim strādāt ir kauns. Strādāt ir pēdējais, ko cilvēks var darīt. Vai man tas patīk? Es nezinu. Tā vienkārši ir sagadījies. Vai tas darbs ir grūts? Es domāju, ka nē.

  •  
  • 2014. gada 12. jūnijā, plkst. 6:06

    Artis Ostups: Mīklaina vienkāršība

    Dažas dienas pēc tam, kad biju piekritis uzrakstīt par Valta Ernštreita jauno dzejoļu krājumu "Dark Energy", es sāku šaubīties, vai atradīšu pareizu veidu, adekvātus kritērijus, kā šo grāmatu aplūkot.

  • 2014. gada 11. jūnijā, plkst. 5:06

    Daina Tabūna: Mailija un laikmeta gars (9)

    Demokrātiskā, sekulārā sabiedrībā seksuālajai atvērtībai un brīvībai it kā nevajadzētu būt nekam nosodāmam – līdz brīdim, kad tā kļūst par galveno un varbūt pat vienīgo sievietes pašvērtības rādītāju.

  •  
  • 2014. gada 11. jūnijā, plkst. 5:06

    Anna Auziņa: Atsakoties iemantots rokraksts (1)

    1957. gadā jauniņā mākslas studente izlasa Ada Reinharda manifestu, kas sludina askēzi, atteikšanos no ierastiem izteiksmes līdzekļiem – krāsas, gaismēnas, faktūras, rokraksta, tēla, simbola.

  • 2014. gada 10. jūnijā, plkst. 6:06

    Atis Rozentāls: Ezeriņš ar mošķiem

    Izrāde "Ezeriņš" apliecina daudzas sen zināmas patiesības. To, ka "stāstu stāstīšanas" metode nebūt sevi nav izsmēlusi, ja atrod pareizo pieeju. To, ka klasika var būt aizraujošas, mūsdienīgas izrādes pamats.

  •  
  • 2014. gada 10. jūnijā, plkst. 6:06

    Liene Linde: Cieņa ir iespējama

    Es joprojām nezinu nevienu pikantu un aizraujošu detaļu par Ķimeles privāto dzīvi. Es nezinu, ar kādiem vīriešiem viņa ir gulējusi, kas ir viņas dēla tēvs, kādus skandālus savas karjeras laikā viņa ir izraisījusi. Esmu ieguvusi daudz vairāk.

  • 2014. gada 9. jūnijā, plkst. 0:06

    Jesaja Berlins: Piezīmes par aizspriedumiem (2)

    Nekas nav tik kaitniecisks kā laimīgā pārliecība par savu – vai savas valsts – nemaldīgumu, kas ļauj ar mierīgu sirdsapziņu iznīcināt citus, jo jūs, lūk, darbojaties Dieva vai izredzētās rases, vai Vēstures vārdā.

  •  
  • 2014. gada 5. jūnijā, plkst. 7:06

    Pauls Bankovskis: Vispasaules modelētāju biedrība

    Ar mazajām, mērogā 1:43 darinātajām mašīnītēm viņa istabā bija pilns vesels skapja plaukts. Mani māca skaudība, un es tīkoju savā īpašumā iegūt kaut dažus modelīšus – jau tad mani fascinēja to "īstums".

  • 2014. gada 5. jūnijā, plkst. 0:06

    Vilis Kasims: Īss ievads grāmatu izdošanā pēc Rietumu parauga (1)

    Ceru, ka šis nelielais atmiņu stāsts palīdzēs "Satori" lasītājiem dibināt ienesīgas, profesionālas un visādā ziņā cienījamas izdevniecības pēc labākajiem britu paraugiem.

  •  
  • 2014. gada 3. jūnijā, plkst. 0:06

    Silvija Radzobe: Labdien, zirdziņ! – III (8)

    Aizgājušās nedēļas ceturtdienu ziedoju, lai noskatītos četras "UgunsGrēka" un četras "Eņģeļu ielas" sērijas. Nolūks bija iepazīties ar latviešu TV seriālu pašreizējo (radošo) potenci. Man pavērās pilnīgi jauna pasaule.

  • 2014. gada 3. jūnijā, plkst. 0:06

    Armands Znotiņš: Mūzika lidostām un sēru gājieniem

    Ar koncertu Spilves lidostā "Sinfonietta Rīga" īstenoja arī citur pasaulē realizēto ideju nopietno mūziku, īpaši mūsdienu skaņumākslu, sistemātiski atskaņot ārpus ierastajām koncertzāļu telpām.

  •  
  • 2014. gada 30. maijā, plkst. 6:05

    Jānis Paukštello: Teātris ir alķīmija, nevis ķīmija (1)

    Mēs aicinājām uz sarunu Jāni Paukštello, lai pajautātu, par ko būs izrāde "Pēterpils pilsētas žīdi" un ko īsti nozīmē būt aktierim.

  • 2014. gada 29. maijā, plkst. 6:05

    Bārbala Simsone: Aizej tur, nezin kur (2)

    Ceļš romānā funkcionē vienlaikus kā reāla un filozofiska kategorija, kas apvieno ne tikai dažādās mītiskās pasaules daļas, bet savieno arī dažādus punktus laikā no vēlīnajiem viduslaikiem līdz futuroloģiskām nākotnes vīzijām.

  •  
  • 2014. gada 29. maijā, plkst. 5:05

    Silvija Radzobe: Vai pirmā pīle, vai pēdējā (14)

    Ejot uz izrādi, mierināju sevi, ka ir režisori, kuri neprot runāt, bet prot iestudēt. Un ka minētās muļķīgi pretenciozās izteikas ātri vien aizmirsīsies aizraujošā uzveduma harizmātiskajā ietekmē. Diemžēl tā nenotika.

  • 2014. gada 28. maijā, plkst. 0:05

    Marta Martinsone: Ideālo Getsbiju meklējot (4)

    Radās iespaids, ka režisors sievietes izmanto kā skaistus rekvizītus, kuru funkcijas ir grozīt dibenus, pārspīlēti smieties un zibināt savu apakšveļu pret skatītājiem no visiem rakursiem.

  •  
  • 2014. gada 27. maijā, plkst. 0:05

    Aivars Eipurs: Tumšās spāņu dzejas asinis

    Visam ir robežas, tai skaitā cilvēciskajām spējām. Mums par laimi, atdzejotājs pieņēmis gribu, vēlmi un drosmi prasošu lēmumu – apkopot 40 gadu gaitā atdzejoto.

  • 2014. gada 27. maijā, plkst. 0:05

    Silvija Radzobe: Labdien, zirdziņ! – II (9)

    Labprātīgi uzņēmos vienu nedēļu regulāri skatīties LTV1 analītiski informatīvos kultūras raidījumus, lai mēģinātu saprast, kādēļ ikdienā es tos skatos ļoti reti, lai neteiktu, ka gandrīz nemaz.

  •  
  • 2014. gada 26. maijā, plkst. 1:05

    Pauls Bankovskis: Ar grāmatu pa galvu

    Uzmanību! Šī grāmata var izraisīt vēlmi uzturēties uz ledus, ēst termiski neapstrādātas zivis un nogaršot cilvēka asinis! Iespējamas satraucošas pārdomas par igauņiem un nāvi.

  • 2014. gada 24. maijā, plkst. 9:05

    Marguss Konnula: Mana vispirmā intervija latviski

    Piedāvājam jums noskatīties interviju ar Ventspils Starptautiskās Rakstnieku un tulkotāju mājas rezidentu Margusu Konnulu (Contra)

  •  
  • 2014. gada 22. maijā, plkst. 0:05

    Gints Gabrāns: Nenormāla attieksme pret īstenību

    Mākslinieks Gints Gabrāns izstādei "Lauki" radījis mākslas darbu "Food", kurā ģenētiski modificētas bifidobaktērijas no mākslinieka gremošanas sistēmas ēd celulozi.

  • 2014. gada 22. maijā, plkst. 0:05

    Zane Zajančkauska: Berlins vs. Eizenšteins

    Jūtams, ka īstā aizraušanās Sīmanim ir Eizenšteins, bet Berlins, ar kuru Eizenšteinu saista bērnības ielas nosaukums un viena tikšanās reize, ir viens no paņēmieniem, kā sadrumstalot stāstījumu.

  •  
  • 2014. gada 21. maijā, plkst. 0:05

    Marija Leščinska: Domu saturs

    Uz skatuves monolītais monologs ir pārtapis īsta cilvēka dzīvē, kas reizē var būt gan stulba, gan arī spoža savā vienkāršībā un īstenumā.

  • 2014. gada 20. maijā, plkst. 12:05

    Mākslai vajag telpu: Laikmetīgā fotogrāfija (1)

    Saruna ar bijušo izsoļu nama "Christie's" viceprezidenti un fotonodaļas vadītāju Deboru Bellu par latviešu laikmetīgo fotogrāfiju.

  •  
  • 2014. gada 20. maijā, plkst. 0:05

    Silvija Radzobe: Labdien, zirdziņ! (2)

    Neesmu televīzijas īpašās specifikas pārzinātāja, nepretendēju nevienu pamācīt vai pārmācīt, bet vienīgi izteikt savas – televīzijas neregulāra, bet tomēr, domāju, pietiekami aktīva skatītāja – domas.

  • 2014. gada 19. maijā, plkst. 23:05

    Pauls Bankovskis: Galvā kāds visu laiku runā (5)

    Šķiet, Verners Hercogs jau pirms daudziem gadiem teica, ka visas viņa mākslas filmas ir dokumentālas, bet dokumentālās filmas – iestudētas fikcijas. Kā jau viņam tas ierasts, Hercogs, protams, drusku pārspīlē.

  •  
  • 2014. gada 19. maijā, plkst. 6:05

    Vilis Lācītis: Donetsk and Luhansk vs Eurovision (5)

    Džordžs Bušs reiz nosauca ASV un Tuvo Rietumu konfliktu par "civilizāciju sadursmi". Pilnīgi iespējams, ka tās pamatā ir ne tikai ekonomiskās un politiskās intereses, bet arī ģenētiski mantots skats uz dzīvi.

  • 2014. gada 17. maijā, plkst. 7:05

    Liliana Ivonna Bertrama: Tas ir mans izteiksmes veids

    Piedāvājam jums noskatīties interviju ar Ventspils Starptautiskās Rakstnieku un tulkotāju mājas rezidenti Lilianu Ivonnu Bertramu.

  •  
  • 2014. gada 17. maijā, plkst. 0:05

    Ģirts Muižnieks: Es savus darbus neierobežoju

    Nekad cilvēks nav par jaunu, lai uztaisītu kaut ko ģeniālu. Nevajag domāt, ka ģeniālus darbus var radīt tikai briedumā. Vajag censties to darīt pēc iespējas ātrāk. Jaunībā ir daudz vairāk iespēju.

  • 2014. gada 15. maijā, plkst. 23:05

    Armīns Medošs: Brīvības robežas

    Digitālais koplabums kā jauna domāšanas forma piedāvā jaunus sadarbības un vārda brīvības mehānismus. Piemēram, ja cilvēki paši ir motivēti strādāt, nevis dara to spaidu ietekmē, zūd vajadzība pēc tehnoloģizētas uzraudzības.

  •