Raksti

  • 2016. gada 27. jūlijā, plkst. 6:21

    Armands Znotiņš: Divi vakari Saulkrastu džeza festivālā

    Saulkrastu džeza festivāls šogad uzņēma arī viesus no ASV un Spānijas, tomēr lielākā daļa mākslinieku nāca no Latvijas un tai tuvākajām valstīm.

  • 2016. gada 26. jūlijā, plkst. 5:02

    Andrejs Vīksna: Kā garšo Bankovska roka? (2)

    Bankovskis raksta sausā, vēstījošā manierē, ierastā kultūratsauču klātbūtne piešķir skanējumam intelektuālu (publicista rokas) piegaršu.

  •  
  • 2016. gada 21. jūlijā, plkst. 6:45

    Monta Gāgane: "Komēta". Ceļojums telpā un laikā

    Šādā veidā festivāls aktualizē cietokšņa saucienu pēc palīdzības saglabāt un attīstīt tā kultūrvēsturiskā mantojuma statusu un iespējas, nesot arī sabiedrisko labumu un jaunu kultūras pieredzi.

  • 2016. gada 20. jūlijā, plkst. 5:36

    Bārbala Simsone: Kāpnes uz nekurieni

    Arhitektoniskā sašķeltība ir tikai ārējais veidols cilvēku psiholoģiskajam haosam – pilnīgam virziena, jēgas un identitātes sajukumam, kuru izraisījis fakts, ka pilsētu pametuši dievi.

  •  
  • 2016. gada 19. jūlijā, plkst. 6:30

    Silvija Radzobe: Roberta Vilsona Mefistofeļa teātris

    Vilsona skatuves darbā Dievs faktiski ir miris – debesis gan pastāv, bet tajās valda viena vienīga garlaicība un tukšu frāžu kulšana: trīs sieviešu kārtas eņģeļi laiski koķetē ar Mefistofeli.

  • 2016. gada 18. jūlijā, plkst. 6:03

    Pauls Bankovskis: Pakļaušanās (2)

    Man ir bail, ka mēs ar savu vāji izteikto brīvības nepieciešamības apziņu, bet spēcīgo tieksmi pakļauties kaut kādu ārēju apdraudējumu iespaidā sevi būsim gatavi ierobežot visstingrāk.

  •  
  • 2016. gada 13. jūlijā, plkst. 6:30

    Svens Kuzmins: Sarežģītas attiecības (5)

    Vēl pirms mēneša es par Artūru Snipu nezināju absolūti neko. Šī bija pirmā viņa grāmata, kas nonāca manās rokās. Grūti pateikt, kāpēc es uzņēmos rakstīt šo tekstu.

  • 2016. gada 13. jūlijā, plkst. 6:13

    Anete Piņķe: Aizejošās stacijas

    Kopumā Jūrmalas virziena 13 staciju modernizācijas projekts izmaksājis 12,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības fondiem.

  •  
  • 2016. gada 12. jūlijā, plkst. 5:49

    Tīna Treimane: Parunāsim? (2)

    Demokrātiskas valsts pazīme ir ļaut skanēt atšķirīgiem viedokļiem, ieklausīties abu pušu teiktajā, vērtēt un meklēt risinājumu

  • 2016. gada 11. jūlijā, plkst. 6:12

    Rita Ruduša: Brexit bulvāru faktors (1)

    Eiropas Savienība gribot piespiest visus vīriešus lietot standartizētus, viena izmēra prezervatīvus. Aizliegt bikšu rāvējslēdzējus. Aizliegt šautriņu spēli krogos.

  •  
  • 2016. gada 7. jūlijā, plkst. 6:18

    Armands Znotiņš: Trīs džeza koncerti Kongresu namā

    Iespaidu daudz, raisot arī vienu otru kritisku iebildi, bet jau pašā sākumā droši var teikt, ka ārzemju viesmākslinieku profesionālais līmenis nebūt neatpalika no agrāko gadu "Rīgas ritmu" piedāvājuma.

  • 2016. gada 6. jūlijā, plkst. 6:44

    Elīna Brasliņa: Dauzoņas ar ceļarulli

    Trīcošiem ceļiem devos uz amerikāņu grafiķu izstādi "Atpakaļ haosā", kas līdz Rīgai atceļojusi igauņu grafikas festivāla "Printmaking IN" ietvaros. Ārzemju grafikas izstāde vien ir gana rets gardums.

  •  
  • 2016. gada 6. jūlijā, plkst. 6:02

    Pauls Bankovskis: Tas ir tāds mūžīgs cilvēka stāvoklis

    Paula Bankovska jaunākais stāstu krājums "Trakie veči" runā par mums visiem piemītošām apsēstībām ar kādu sportu, hobiju, izgudrojumiem, pasaules kārtības mainīšanu un izskaidrošanu,

  • 2016. gada 5. jūlijā, plkst. 6:43

    Ieva Melgalve: Pārdomātā iracionalitāte

    Debiju raksturo viens fakts: atšķirībā no otrās, trešās vai ceturtās grāmatas debija var būt arī vienīgā šī autora grāmata. Vairāk nekā citas grāmatas tā parāda to, kādai, pēc autora domām, tad būtu jābūt literatūrai.

  •  
  • 2016. gada 30. jūnijā, plkst. 8:22

    Maija Rudovska: Zem viena jumta

    Ko nozīmē zem viena jumta atrasties trim valstīm, kuras ir tik dažādas savos mērķos, redzējumā un attieksmē, taču vienotas telpiski? Ko var vēstīt par Baltiju, nelūkojoties uz tās valstu nacionālajām robežām, bet gan kopīgo infrastruktūru un ģeopolitiku?

  • 2016. gada 30. jūnijā, plkst. 6:29

    Santa Remere: Kalpot lietām (2)

    Pašpalīdzības grāmatu kategorija izliekas par praktisku, noderīgu tehnisko literatūru, kas satur instrukcijas reālu problēmu risināšanai, bet patiesībā tikai ekspluatē to, ka cilvēki patiešām vēlas šīs problēmas risināt.

  •  
  • 2016. gada 29. jūnijā, plkst. 6:42

    Svens Kuzmins: Apetīte rodas ēdot, kā mēdz teikt

    Par pilsētas šamaņiem, autoriem, tekstiem un to lasīšanu. Saruna ar rakstnieku pēc pirmā stāstu krājuma izdošanas.

  • 2016. gada 28. jūnijā, plkst. 7:40

    Laura Bokiša: Vīri kā ozoli un sieviešu rotaļīgās pēdas

    Dažāda līmeņa cilvēcisko attiecību sadursmes ir visai iecienīta un pateicīga tēma laikmetīgajā dejā. Konflikts, mijiedarbība, atbalsts, cīņa, padošanās – tas ir ērts materiāls, kas ļauj pienācīgi atklāt laikmetīgās dejas tehniskās puses.

  •  
  • 2016. gada 22. jūnijā, plkst. 10:59

    Luīze Pastore: Detektīvi modē vienmēr

    Izrādes sausais atlikums ir patstāvīgas kritiskās domāšanas norise bērnos vecāku acu priekšā. Bērns te ir nevis vienkārši pasīvs izrādes vērotājs bet gan, tieši otrādi, – interaktīvs izrādes dalībnieks izklaidējošā līmenī.

  • 2016. gada 21. jūnijā, plkst. 6:15

    Armands Znotiņš: Turpinājums Rīgas festivāla programmai

    Tiem, kuri vēlējās dzirdēt Raimonda Paula neatdarināmo klavieru piesitienu, profesionāli sagatavota bigbenda spēli, šis koncerts noteikti sniedza daudzus muzikāli piepildītus brīžus.

  •  
  • 2016. gada 16. jūnijā, plkst. 9:41

    Elīna Lībiete: 6 baltas kārbas un viens kronis visam

    Jaunajam muzejam būs jākļūst par vietzīmi, identitātes veidotāju un atpazīstamu objektu, kas daļēji ir arī iemesls, kāpēc slēgtajā arhitektūras metu konkursā netika uzaicināts neviens latviešu birojs.

  • 2016. gada 16. jūnijā, plkst. 9:33

    Valda Čakare: Divi šūpolēs un gāzes balons

    Dramaturgs veikli nodibina eksperimentālus apstākļus – pēdējais vīrietis un pēdējā sieviete slēgtā telpā –, kurus var izmantot (un kuri literatūrā un mākslā daudzkārt tikuši izmantoti), lai noskaidrotu, kas notiks ar abiem izdzīvotājiem.

  •  
  • 2016. gada 14. jūnijā, plkst. 5:21

    Silvija Radzobe: Dažas piezīmes par Lauras Grozas-Ķiberes monstru teātri (3)

    Pie Latvijas aizejošās teātra sezonas apbrīnotākajiem un apbrīnojamākajiem aktierdarbiem pieder Daiņa Grūbes Radība Dailes teātra "Frankenšteinā" un Egona Dombrovska Džons Meriks Liepājas teātra "Ziloņcilvēkā".

  • 2016. gada 13. jūnijā, plkst. 6:55

    Ieva Viese: Pūkainas astes, utopija un skatiens

    Lielpilsētas oriģinālais nosaukums "Zootopia" ietver vārdu spēli ar utopiju, un leģendas liecina, ka tā ir vieta, kur dzīvnieki pirmo reizi atsacījušies no iedalījuma upurī un plēsējā. Tie uztver cits citu kā līdzvērtīgu.

  •  
  • 2016. gada 9. jūnijā, plkst. 5:51

    Armands Znotiņš: Pirmais no Rīgas festivāla koncertiem

    Varēja izbaudīt neviltotu prieku par to, ka visi šie četrdesmit un piecdesmit gadus vecie cilvēki, kurus, ņemot vērā aplausus starp skaņdarbu daļām, vecāki bija uz koncertu atveduši pirmo reizi mūžā, noklausījās tik nopietnu un komplicētu opusu kā Elgara 2. simfoniju.

  • 2016. gada 7. jūnijā, plkst. 5:50

    Atis Rozentāls: Ideālā Latvija pelēkās sienās

    Upura neizbēgamības tēma un jautājums, ko nākas upurēt, lai uzceltu savu valsti, ko autore vienādo ar bibliotēkas tēlu, nenoliedzami ir aktuāls. Taču pati autore šo sakāpinājumu atrisina upurim par sliktu.

  •  
  • 2016. gada 3. jūnijā, plkst. 0:41

    Anda Baklāne: Lietas, par kurām obligāti vajadzētu parunāt (4)

    Ekokritika, kā būsiet dzirdējuši, ir literatūras kritikas virziens, kas (a) pēta, kā literāros darbos izpaužas cilvēku attiecības ar vidi, dabu, dzīvniekiem un augiem; (b) kritizē šos darbus.

  • 2016. gada 2. jūnijā, plkst. 3:23

    Ilva Skulte: Māte realitāte (1)

    Sajaukums starp tradicionālo un racionālo, mītisko un loģisko antropoloģiskajā materiālā droši vien nav retums. Tomēr šī grāmata liek no citas perspektīvas paraudzīties uz mūsu sabiedrībā šobrīd tik skandalozi aktuālo ģimenes tēmu.

  •  
  • 2016. gada 1. jūnijā, plkst. 6:54

    Silvija Radzobe: Dzimšana no spēles gara

    Vaivars izrādes žanru apzīmējis kā pasaku par laulības dzīvi. Es tam varu piekrist, lai arī tieši nezinu, ko režisors ar to gribējis teikt.

  • 2016. gada 1. jūnijā, plkst. 5:43

    Pauls Bankovskis: Varoni nodod frizūra

    Saskaņā ar leģendu grāmata "20 000 ljē pa jūras dzelmi" bija pabeigta, nodrukāta un tikai tad līdz Vernam esot nonākušas ziņas, ka ir jau izgudrots krietni vien ērtāk lietojams un postošāks jūras kauju ierocis.

  •  
  • 2016. gada 27. maijā, plkst. 6:22

    Svens Kuzmins: Kā pareizi lasīt Lavkraftu (3)

    Es nemāku pareizi lasīt Lavkraftu. Taču man ir aizdomas, ka saprotu, kā tas būtu jādara, ja nu pēkšņi pēc tā rastos nepieciešamība. Izklaides pēc uzskaitīšu dažus punktus, kuri, manuprāt, būtu jāievēro, iepazīstot šo savdabīgo literatūras parādību.

  • 2016. gada 26. maijā, plkst. 6:45

    Ieva Melgalve: Citas domāšanas kods

    "Programmēšana skolēniem" noteikti ir piemērota tiem bērniem, kas izrāda vēlēšanos programmēt, bet vēl nav atraduši tiešsaistes resursus, no kuriem mācīties. Savukārt "Sveika, Rūbij!" varētu droši iekļauties nepieciešamajā grāmatplauktā ikvienam bērnam no trīs gadu vecuma.

  •  
  • 2016. gada 26. maijā, plkst. 5:10

    Valda Čakare: Kāmis kokā

    Panākt no publikas psiholoģisku vai fizioloģisku reakciju, kas izpaužas bailēs, centusies gan folklora, gan reliģija, gan dažādi mākslas veidi. Šausmas valdzina tiklab tos, kuri alkst pēc satraucošām izjūtām, kā tos, kuri grib aizmirst savas ikdienas problēmas.

  • 2016. gada 25. maijā, plkst. 6:56

    Kārlis Vērpe: Tveicē zem ziedošām liepām (6)

    Daniela darbu tehniku var raksturot kā divu paralēlu stāstu – vizuālā un verbālā – sinhronizāciju. Viņš vienlaikus attīsta divas versijas par tēmu, kuras tikai reizumis sastopas un rezonē, bet varbūt rezonē tikai skatītāja apziņā.

  •  
  • 2016. gada 24. maijā, plkst. 6:31

    Līga Ulberte: Nekā satraucoša. Toties glīti

    Ja vispār ir iespējams samontēt impresionismu ar nežēlības teātri, tad šķiet, ka tieši to daudzās savās izrādēs konsekventi mēģina panākt Mārtiņš Eihe.

  • 2016. gada 23. maijā, plkst. 6:09

    Māris Zanders: "Parasts sviests". Apdraud veselību (2)

    Kad kāds Latvijas politiķis šomēnes Eirovīziju komentēja ar ierakstu sociālajos tīklos "Kamēr neatradīsim bārdainu nēģerieti, nekas Eirovīzijā mums nesmaida", tas likās tik bezgaumīgi, ka nebija pat apspriešanas vērts. Tiešām?

  •  
  • 2016. gada 23. maijā, plkst. 6:04

    Lolita Tomsone: Sērkociņš Ripss

    Viss, ko mēs filmā uzzinām par matemātiķi Iļju Ripsu, ir šīs visuresošās balss pavadīts, režisors ir mūsu Vergilijs Dantes elles lokos. Skatītājs maldās pa sveša cilvēka dzīvi kā pa tumšiem koridoriem, kamēr režisors uzspīdina lukturi tiem vārdiem vai vietām, kas viņam šķituši nozīmīgi.

  • 2016. gada 20. maijā, plkst. 6:11

    Aivars Madris: Takeši pils pavēnī (2)

    Pēc astoņu gadu pauzes iznācis trešais Ronalda Brieža dzejas krājums, kura vāku šoreiz rotā hieroglifu formā stilizēts nosaukums. Hieroglifu fonts nav nejaušība.

  •  
  • 2016. gada 19. maijā, plkst. 6:25

    Armands Znotiņš: Latviešu komponistu mūzika līdzās Māleram

    Strauji tuvojoties sezonas noslēgumam, cits pēc cita izskan pēdējie šī pavasara koncerti Lielajā ģildē.

  • 2016. gada 18. maijā, plkst. 6:06

    Laura Brokāne: Aizmiršanas mistērija

    Runa nav tik daudz par ideoloģiju uzspiesto aizmiršanu, cik atmiņas noslēpumaino mehānismu kā tādu, kas laiku saspiež un izpleš tikai kādā sev zināmā sistēmā. To var salīdzināt ar mūzikas improvizāciju.

  •  
  • 2016. gada 18. maijā, plkst. 5:21

    Pauls Bankovskis: Jaunais tērps (2)

    Es tur daudz vairāk uzzinu par gleznās redzamo laikmeta varoņu aizkustinoši naivo izpratni par dzīvi, tās mākslu, gaumi, visu to, ar ko bagāžā viņi sevi redz iestūrējam mūžībā.

  • 2016. gada 17. maijā, plkst. 6:49

    Valda Čakare: Elles mīļā seja

    Ja Sartrs uzstāja, ka elle ir citi cilvēki, Ingas Tropas iestudētās izrādes realitāte ļauj precizēt: elle ir vistuvākie cilvēki – tie, kurus mīlam.

  •  
  • 2016. gada 16. maijā, plkst. 6:34

    Ieva Viese: Sibīrija ir metafora manai vientulībai

    Hulio Medems ir pazīstams ar netipiski būvētiem stāstiem, kas apvērš ideju par stāstījumu kā lineāru cēloņsakarību virkni un tikai pēc noskatīšanās skatītāja prātā iezīmējas kā daļēji izprotams veselums.

  • 2016. gada 13. maijā, plkst. 8:57

    Santa Remere: Tu nedarīji neko nepareizu

    Uz kāpnēm aizmidzis piedzēries puisis ar kaķi uz krūtīm un fonā uzrakstu uz sienas "Šis ir karš". Viņš guļ laimīgā miegā – kā cilvēks, kurš vēl nekad nav kļūdījies vai nodarījis kādam pāri.

  •  
  • 2016. gada 13. maijā, plkst. 8:42

    Krista Anna Belševica: Fantāzija par tēmu "karš"

    Šāds izteiksmes veids var patikt un var nepatikt, bet romānā tam ir ne tikai estētiska, bet arī funkcionāla nozīme. Jo teksts ir nevis lineārs, bet gan hermeneitiski tverams, bez stingras struktūras, bet ļoti asociatīvs.

  • 2016. gada 12. maijā, plkst. 6:59

    Krista Burāne: Istabā kaka un pavasaris

    Šī izrāde ir viena no tām, kuru kā labu argumentu var piedāvāt valsts teātriem, kas, attaisnojoties ar milzīgajām izmaksām, iestudē izrādes bērniem un jauniešiem tikai reizi divos gados un pārsvarā lielajos spēles laukumos.

  •  
  • 2016. gada 12. maijā, plkst. 6:55

    Līga Lindenbauma: Cīņa par uzmanību un nemiers par eksistenci (1)

    Pirmās Rīgas Fotogrāfijas biennāles centrālās izstādes "Restart" atklāšana uzmanību saista ne tikai ar fotogrāfijas un mākslas saķeres kartējumu, bet arī ar fotogrāfu institucionālo ietekmju zonu cīņām tās aizkulisēs.

  • 2016. gada 11. maijā, plkst. 6:19

    Pauls Bankovskis: Marš, uz Marsu!

    Spēlētāju uzdevums ir iejusties 2049. gadā, iztēloties, ka viņi ir nonākuši uz Marsa, un tagad var ķerties pie planētas kolonizācijas. Mērķis ir ūdens iegūšanas stacijas ierīkošana Marsa Ziemeļpolā.

  •  
  • 2016. gada 10. maijā, plkst. 5:50

    Anete Konste: Dejai nebija vietas

    Projekts "Pastaiga ar mākslinieku", kas noslēpumaini piedāvā astoņu veidu privātas tikšanās ar anonīmu mākslinieku, "Dejas dienā" notiek pirmoreiz. Izrādes centrālā tēma ir mākslinieka personīgās pieredzes nodošana publiskai apskatei.

  • 2016. gada 6. maijā, plkst. 6:42

    Agija Ābiķe-Kondrāte: Vai Rīga jau gatava?

    Šī grāmata ir vērtīga lasāmviela visai ģimenei un visām paaudzēm – to apliecina ne vien tematika un notikumu plašais mērogs, bet arī darba forma un iekodētā paaudžu kopība.

  •  

Redakcijas sleja

  • Redakcijas sleja

    2016. gada 15. jūnijā

    Ilmārs Šlāpins: Ko vēl aizliegt (3)

    Sīku aizliegumu likumdošana īpaši populāra ir autoritārās valstīs un valstīs, kurās parlamentam lielas ietekmes uz reāliem politiskajiem procesiem nav.

Parakstīties uz Satori jaunumiem
moduls.lv

Dienas citāts

  • Nevarētu teikt, ka cilvēce neprogresētu. Ar katru jaunu karu tā atrod jaunus veidus, kā nogalināt.

    Vils Rodžers

Iesakām

  • The Kid Should See This

    Interneta vietnē "The Kid Should See This" jeb "Bērnam tas ir jāredz" apkopoti vairāk nekā 2400 aizraujoši un pamācoši video par visdažādākajām tēmām – sākot no mākslas līdz pat tehnoloģijām.

  • Valmieras vasaras teātra festivāls

    Valmieras Vasaras teātra festivālsNo 5. līdz 7. augustam pilsētvidē Valmierā – festivālam radītas izrādes, programma bērniem un jauniešiem, kino un mūzika.

  • LUSTE EDITION T kreklu sērija

    "Luste Edition" aicina atbalstīt oriģināldizaina t kreklu otrās sērijas "Walking Stories" ("Staigājošie stāsti") realizāciju, tādējādi veicinot ilustratoru un komiksu mākslinieku darbu popularizēšanu visā pasaulē.

  • Rīgas Doma dārza kino vakari

    Rīgas Doma dārza kino vakari, Kino par kinoJūlijā Rīgas Doma dārzā notiks bezmaksas brīvdabas filmu seansi "Kino par kino".

  • #Blumbergs. Bezgalība

    Šovasar, no 9. jūnija līdz 11. septembrim, fonda "Mākslai vajag telpu" Vasaras mājā norisināsies Ilmāram Blumbergam veltīts sešu izstāžu cikls #Blumbergs. Bezgalība.



Kultūras Ministrija
vkkf