Prātvēders
pirms 3 mēnešiem
Vai Ījaba kungs apzināti izvairas vai tikai netīšām
Tak svarīgākais ir konteksts kādos dažādi aizvainojumi izteikti - ja, Kāds Ījaba kungu nosauks par " tusni" diskutējot par nodokļu politiku Ivaram ir visas tiesības pārtraukt jeb kādu turpmāku saurunu ar sarunu biedru, kurš patiešām izrāda savu necieņu un zemu intelekta līmeni, ja vien vārds " tusnis" nav lietots kādā veiklā vārdu salikumā, savukārt, ja Ījaba kungs vēlētos startēt augstlēkšanas sacensībās un sava liekā svara un uz zemes pastāvošās gravitācijas dēļ nespsētu pārvarēt citiem apsolīto latiņas augstumu - tad apvainoties var vien uz sevi, nevis kādu kas objektīvi norāda faktus.
Pasaules polikorektumā nu jau tiesības būt aizvainotiem ir dotas pat cilvēkiem, kuri uzskata, ka zeme ir plakana.

Visvairāk mani tracina kreisās preses divkosība, kura katru Islama teroraktu kurā cilvēks apzināti kliedizis "Alah akbar! " nekādi nesaista ar Islamu, savukārt ja kāds mudaks kurš reiz aizrāvies ar nacisma idejām amerikā notriec cilvēkus - ASV prezidentam tiek pārmests, ka tas nav izcēlis un nosodījis šī mudaka idejas.

Viss šis polikorektuma diskurss radījis tādas rasistiskas organizācijas kā Black lives matter. Kur profesora raksts kurā pausts, ka viss ko viņš vēlās ziemassvētkos ir balto genocīds tiek uzskatīts par vārda brīvību, bet organizācijas nosaukums "All lives matter" par rasistisku un aizskarošu.

Gunta Klivere
pirms 3 mēnešiem
Vispār dīvaini, ka nevienam neliekas dīvaini, ka visas tautas/sociālās grupas lepojas ar savām atšķirīgajam iezīmēm un vienlaikus apvainojas, ja uz šīm atšķirīgajām iezīmēm tiek norādīts no ārpuses :) Kā vispār tagad apzīmēt cilvēkus ar melnu ādas krāsu, izvairoties pieminēt faktu, ka viņu āda ir melnā krāsā? Tādas pat mokas ar invalīdiem. Nu, mainīsim vārdu, bet vai no tā mainīsies apstākļi? Hmm, un Dauna sindromu jau drīz kļūs neērti saukt par sindromu. Jo sindroms taču nozīmē kaut ko sliktu!
Un es tagad domāju: vai vārdi, ar kuriem mēs apzīmējam realitāti, var būt skarbāki par pašu šo realitāti? Un ar realitāti nākas vien sadzīvot.

Torsions Jānis Torgāns
pirms 3 mēnešiem
`demokrātisks diskurss patiešām neparedz, ka mēs publiski dēvēsim ebrejus par žīdiem`. Bet kāpēc neparedz, ja latviešu valodā kopš dainu laikiem ir bijis `žīds`(ar neitrālu konotāciju)un daudzi žīdi, piemēram, Franks Gordons, to ar lepnumu lieto. Nav itin nekāda pamata atsaukties uz Hitleru utt. `Žīds` Krievijā un krievu valodā jau kopš Pētera Pirmā laikiem tiešām bija ar negatīvu pieskaņu (un attiecīgu attieksmi pat likumdošanas līmenī - kvotas, liegums dzīvot lielpilsētās u.c.). Ši krievu valodas pieredze mums nekā nedod. Drīzāk otrādi - tā ir uzslāņojums, no kura pēc iespējas ātrāk jāatbrīvojas, lai tuvotos Eiropas tautu praksei, kur Juden vai Jews ir pinīgi normāli, neitrāli (tieši tāpat kā citas etniskas cilmes pārstāvji) apzīmējumi. Tieši tā jau būtu īsta demokrātija, nevis še abstrakti piesauktais `demokrātiskais diskurss` (kas tas tāds?!).

pirms 3 mēnešiem
Man nepatika tas raksts. Priekš manis neviena interesanta doma, kas šajā sakarā jau sen nebūtu pateikta vai pati ienākusi prātā. Tāda aktuāla tēma jau tik ilgu laiku tomēr, biju gaidījis kaut ko labāku Ījaba. Vienīgais, patika tas, kas pašās beigās par liberālismu bija teikts.

Sasha Hincburgpfbaum
pirms 3 mēnešiem
šie raksti un diskusija ir kā atvasinājums tam, ka politkorektuma diktatūra sakņojas bailēs un pašapziņas trūkumā - nedod die`s kādu aizvainosi.
Te derētu padomāt, kas tās ir par vārgulīgas pašapziņas konstrukcijām, kur - ja tevi nosauc par resni - uzreiz apvainosies, ja par mīksto - arī uzreiz aizvainosies.
ja par nēģeri - tač arī drīksti apvainoties (ja vien tiešām esi melnais).
Ja sabiedrību masveidā ir pārņēmusi tāda vainas apziņa, bailes, nedrošība, ka par visu ir jāaizvainojas, tad varbūt tieši pretēji, ir pēdējais laiks uzsākt visaptverošu ārstniecību.
Tieši vajadzētu pieņemt likumus, ka par neizteikšanos skaidri pienākas naudas sods. Par sava viedokļa nepaušanu - pāris diennaktis. Un par pieglaimīgu 'es nevēlos izteikties skaidri, jo baidos aizvainotu iespējamās minoritātes' - 6mēneši cietumā!

Seneka Morteza
pirms 3 mēnešiem
kopš kura laika atklāti izteikties, jeb teikt visu (παρρησία), tiek reducēts uz apvainošanu? Ko par mums liecina tas, ka smieklīgi liekas tikai joki par vājakajiem, citādajiem ,margināļiem utt.? Kāpēc, piemēram, kaut vai tas pats cehs nekad neko neuzdrošinās pateikt pret bagātajiem un varenajiem? Droši vien tapēc, ka patiesībā šie autori nav nekas cits kā vergu dvēseles un nespējnieki.

kuģis
pirms 3 mēnešiem
ko par tevi liecina tas, ka esi gatavs/-a revidēt cilvēku gaumes un humora izjūtu? melnais humors, joki par blondīnēm, nēģeriem, žīdiem, jā, bērniņiem, nabagajiem, varenajiem - ko par tevi liecina tas, ka domās esi gatavs/-a regulēt humoru? Vai tieši tā nav īstā verga dvēseļu un nespējnieku mentalitāte? Jo pasaule ir sāpīga, un vēl sāpīgāk, ja kāds par to pasmejas?

Seneka Morteza
pirms 3 mēnešiem
ļoti radikāli secinājumi, es nevienā brīdī nepiedāvāju revidēt humora izjūtu, tikai pārdomas par to, ka tas, kas mums šķiet smieklīgs, mūs vienā vai citā veidā definē. Iedomājies pats viduslaikus un galma ākstu - būs āksts, kas paņirgāsies par kropli gadatirgū, vai mauru un būs tāds, kas pasmiesies par pašu karali ar visu no tā izrietošo risku. Viņi abi it kā nodarbojas ar humoru, bet iznākums pilnīgi atšķirīgs.

kuģis
pirms 3 mēnešiem
Ko p r a k t i s k i nozīmē valsts iesaistīšanās publiskās runas vai diskursu regulēšanā, piemēram, slavenajā Kanādas transgenderu vietniekvārdu jandāliņā? Tas nozīmē, ka pēc likuma pieņemšanas jāveido visādas pareizās valodas komisijas, izvērtēšanas grupas, jāpieņem darbā jauni birokrāti un nu jau valodas tehnokrāti, jāievieš apcelšanas tālrunis, kārtības sargiem jāuzdod jaunas funkcijas, ja ne jādibina jaunas neaizskarošās valodas sardzes struktūras utt - un tas viss jāfinansē ar nodokļu maksātāju naudu. Īsumā, šādai valsts ekspansijai nav nekāda sakara ar liberālismu, tas ir tipisks kreisais fašisms, kam, loģiski, vienmēr ir noslieces uz ekspansīvu, arvien pieaugošu birokrātisko valsti un kontroli, līdz ar to paši mūsdienu "liberāļi" ir jāsauc īstajos vārdos, lai netiek nonievāts cēlais "libertas" vārds. Labāk jāpieturas pie tā, ka brīvā un demokrātiskā sabiedrībā publiski krievus drīkst saukt arī par okupantiem un rešņus par resņiem, šo identificējošo marķieri - ja vajag - argumentēti pamatojot. Citādāk sanāk, ka tu dzīvo sabiedrībā, kur visi publiskajā sfērā staigā apkārt ar savām slepenajām domām par, piemēram, mežabrāļiem un "pieklājības", neaizskaršanas dēļ šis sasāpējušais jautājums nekad netiek pacelts un vēstures analfabēti turpina purpināt savā pašapmierinātībā, lai gan viņi būtu jāizaicina un argumentēti jāizsmērē pa zemi - citādāk ir baisā demokrātijas blakne a la "katram savs".

Grumpy Cat
pirms 3 mēnešiem
Kas tad Jums, attiecībā uz nacionālajiem partizāniem, tā sasāpējis? Un kas, lūdzu, būtu tie pašapmierinātie vēstures analfabēti?

Juris Pēteris
pirms 3 mēnešiem
Citiem vārdiem, mūsdienās liberālisms nenozīmē tikpat kā neko

Ervins Lazdins lazdiņš
pirms 3 mēnešiem
Vienlīdzību ,brālību,brīvību,gribās jau uzurpēt ,ko nu.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies