pirms 4 mēnešiem
nav jau cepiena par papildus likumdošanu lai novērstu vardarbību. problēma ir tanī, ka Stanbulas konvencija paredz ar likumu tautai uzspiest ģenderu un dzimtes jēdzienus. un kodēt skolās arī mūsu bērnus par liberastiem. neviens neprotestē pret vardarbības mazināšanu. sociālā dzimuma murgu nepieņemam. kapiš?

avral avral
pirms 4 mēnešiem
Latvijas baznīcu un nevalstisko organizāciju atklātās vēstules, ko pret konvenciju publicēja 2016. gada pavasarī, nez kāpēc bija sakarīgākas un no tām vismaz vispārējās līnijās varēja saprast, kas "nepatīk" vai "satrauc". Piemēram, 29. aprīļa lielāko konfesiju priekšstāvju atklātajā vēstulē teikts: "Šaubas un bažas izraisa tas, kā konvencijas autori analizē vardarbības cēloņus. Par tādiem tiek nosaukti nevis cilvēku netikumi, kļūdas un vājības, bet tradīcijas, kultūra, reliģija un ģimenes institūts. Konvencija nevēršas pret vardarbības popularizēšanu medijos un pret pornogrāfiju (..) vispār neaktualizē jautājumu par pārmērīgu alkohola vai narkotiku lietošanu, kas vislielākā mērā ir saistīta ar vardarbību gan ģimenēs, gan ārpus tām (..)". Fair enough. Līdzīgi par alkoholismu kā galveno vardarbības cēloni Latvijā saistībā ar konvenciju izteicās arī Egils Levits.
Baznīcām nepatīk arī vairāki punkti šajā rezolūcijas projektā (saistībā ar ES pievienošanos Stambulas konvencijai):
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P8-TA-2017-0329+0+DOC+XML+V0//LV
Piemēram, nepatīk/biedē punkts par LGBTI, kas parādās konvencijā par vardarbību pret sievietēm un dažiem izskatās "iefiltrēts pa sētas durvīm", godprātīgi to nepaceļot, prasība paplašināt abortu pieejamību, prasība nodrošināt pret sociālo dzimti neitrālas valodas (gender-neutral language) ieviešanu saziņā un vēl šis tas.
Vēl var atzīmēt, ka Konvencijas angļu teksts neatbilst latviešu tulkojumam, kā tas nejauši sagadījies, tieši kritiskajās vietās: piemēram, angļu ir : 'gender' shall mean the socially constructed roles, behaviors, activities and attributes that a given society considers appropriate for women and men (Konvencija, 3c). Latviešu tulkotājam pie "socially constructed" acīmredzami ir noraustījusies roka (vai acs), tāpēc tulkojums ir mīkstināts:
"ar terminu sociālais dzimums (dzimte) tiek saprastas sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības, ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem" (lm.gov.lv).
Un tamlīdzīgi.
No šī visa neizriet, ka konvenciju nevajadzētu ratificēt - piemēram, ar dažiem precizējumiem, kā LV to interpretēs. Nezinu. Bet jautājumi, ko konvencija un rezolūcija netieši uzdod, ir nopietni un nopietnas sarunas vērti. Tas, vai, piemēram, dzimumu "lomas" (sieviešu un vīriešu intereses, seksuālā uzvedība, attiecību veidošanas modeļi utml.) ir "sociāli konstruētas" vai "pamatā sociāli konstruētas", ir ārkārtīgi strīdīgs jautājums pat women's studies ietvaros un par to nav zinātniskas vienprātības. Izskatās, ka tuvākajā laikā arī nebūs. Kas arī rada dažu cilvēku neskaidrības par to, kāda izglītība un seksuālā audzināšana vislielākajā mērā būtu cilvēku interesēs. Un, nē, Iļja Boļšakov, no šīm bažām/šaubām neizriet, ka katoļu baznīcas galva šeit faktiski ir aicinājis sievietes nosist - un, ja ceļā gadās pa kādam transseksuālim, tad nosist arī to. Varētu Jūsu rakstā piebilst un pretargumentēt pie vairākiem paragrāfiem, kā arī par Jūsu informētības līmeni jautājumos, par kuriem tik kategoriski izsakāties, bet ir ļoti grūti saņemties tekstu pārlasīt, jo prasts un vulgārs.

Agnese Irbe

Jānis Rābants
pirms 4 mēnešiem
Te ir samaltas kopā mušas ar kotletēm.
Reliģiskās organizācijas, tajā skaitā arī katoļu baznīca, nav ne partija, ne nevalstiskā organizācija, tāpēc vienots viedoklis no draudzes locekļiem nebūs un negaidiet. Ticība ir ticība un tā stāv pāri pasaulīgām, laicīgām lietām.
Bīskaps kalpo Dievam un cilvēkiem vienlaicīgi, var būt viņu vada pāvests, bet tā jau ir baznīcas lieta.
Un bīskaps nav vienīgais, kas iebilst pret šīs konvencijas ratifikāciju, ir vēl vesels pulks juristu, kurus arī neapmierina miglainas frāzes un neskaidri termini. Pret vardarbību ir visi un Latvija likumdošanas līmenī sen viss ir noregulēts - vardarbība jebkurā formā un neatkarīgi no dzimuma ir sodāma un nosodāma. Nav nekādas vajadzības īpaši izcelt vienu dzimumu. Juridiski mums ir dzimumu līdztiesība, neatkarīgi no nekādām konvencijām, ratificētām vai neratificētām.
Sadzīvē mums šī līdztiesība darbojas līdz "jāpārvieto klavieres uz piekto stāvu". Tad pārliecinošs vairākums viena dzimuma pārstāvju izmanto tiesības atteikties no tiesībām uz līdztiesību, kamēr otram dzimumam šādas tiesības netiek dotas. Citā sadzīves situācijā var izrādīties citādi.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies