simha72
pirms 6 gadiem
Kociņš auga debesīs,
Cilvēks kokam līdzīgs bij',
Braši kupliem zariņiem
Auga, augšā raugoties.
Ak tu kociņ', bāleliņ',
Tavu labu tikumiņ',
Vai tu būtu šādi audzis,
Ja sav' mūžu zinājis?
Kociņam bij' laba dzīve
Pie manas māmuliņas,
Kokam cepu rudzu maizi,
Kociņš gāja pauniņos.
Reiz kociņam piedzimuši
Slikti zari saindēti.
Sliktus zarus neapcirtu,
Koku gāzu mežiņā.
Melnā čūska miltus mala,
Koku malot miltiņos,
Koka zaram smadzenītes
Uz zemīti smērējot.
Ak man kociņ', bāleliņi,
Kur tav spožu kuplumiņ!
Tavu sprogain' melnu matu
Dedzinošu skaistumiņ'!
Tautu dēlis, bāleliņis
Nāca mani rūgti lūgt,
Lūdza kokam ilgu mūžu,
Dzīvībiņu dāvināt.
Es par bēdu nebēdāju,
Liku bēdu zem akmeņ',
Koka skaistus zelta zarus
Liku tīšām zem spilveņ'.
Čuči, guli, man' kociņi,
Uz zemītes rociņām,
Tūkstoš' kaulu dziļā bedrē
Būs tev salda atdusa.
Pūt, vējiņi, dzen laiviņu,
Es par kociņ' neraudāju,
Viņam tagad laba dzīve
Pie Dieviņa debesīs.
Aizved mani, laiviņ' mīļā,
Pie Dieva padusē,
Tur raudzīšos savu koku,
Brīnumaini spīdēdam'.
Dievs man teisa: "Iekšā netiks'!
Kas par koku nebēdāj',
Dvēselīti pazaudēja,
Māmuliņu kaunēdams.
Paklau mani, Dieviņš mīļais,
Vai tad prāva taisna ir?
Kam noskrēju zelta zarus,
Kan atņēmu dzīvībiņu?
Melna čūska pate nāca
Koku zemē apbēdīt,
Viņas asu zobentiņu
Biju dikti nobījies.
"Tiesa gan, ir prāva sūra,
Tikai sirdī paskaties:
Vai tad pienāk vecam draugam
Nodevību rūgti ciest?"
Eva Martuza
pirms 6 gadiem
Un tomēr pāris jautājum tie, kuri maldās neziņas muklājāi:
1. Pat ja Latvija nebija valsts un tai nebija valdības un varas, vai ir jel viens dokuments, ko būtu parakstījis latvietis un tajā būtu pavēlēts šaut žīdus? Nav un to mēs labi zinām.
2. Vai ir jel viens gadījums, kad Cukurs darbojās ārpus reglamenta?
Nav, neviena tiesa to nav apstiprinājusi.
3. Vai jel kāds gatavs apstrīdēt mākslas tiesības izmantot dzīves materiālu, lai risinātu smagas eksistences problēmas uz reālu likteņu fona?
$
pirms 6 gadiem
Palasiet Ezergaili, tas ir vienīgais kompetentais cilvēks, kas var spriest par Cukuram izvirzīto apsūdzību patiesumu.
Edge
pirms 6 gadiem
H.Cukurs uzdot jautājumus un/vai sniegt atbildes apsūdzības lieciniekiem tiesā Izraēlā nevēlējās, taču cukurieši-millerieši u.c. zonderkomandu "varoņdarbu" apjūsmotāji to vēl izdarīt:
"Tomēr paliek jautājums: kādas tad mūsu sabiedrība grib redzēt savas nākamās paaudzes, ja Cukurs tiek celts varoņa godā?"
Ebreju kopiena: Herberta Cukura otrais iznāciens
http://nra.lv/latvija/127491-ebreju-kopiena-herberta-cukura-otrais-iznaciens.htm
Edge
pirms 6 gadiem
" A mans vectētiņš Aušvicu (Osvencimu) atbrīvoja!" http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2008/05/27/obamas-staff-corrects-wwii-story/?_r=1
p.s. Pavisam "nesmaidīga" Fedosejevas kundze, droši vien grūti noturēties tai liberastu ideoloģijas vestures koncepcijas rāmītī "gan bendes, gan upuri", ja Latvijā jau apzināti 400 varoņi - ebreju glābēji, noklusēt par kuru varonību ar katru dienu kļūst aizvien sarežģītāk.
Ar sofistu metodi vajadzēt beigt niekoties, citādi filosofu cunfte nokļūs tikpat bēdīgā stāvoklī kā vēsturnieku:
"Latvijas vēstures zinātne atrodas kritiskā stāvoklī" http://www.lvportals.lv/visi/likumi-prakse/263665-latvijas-vestures-zinatnes-apburtais-aplis/
Edge
pirms 6 gadiem
====================================================================================
Interesanti gan - cik šī raksta lasītāju saredzot pēdiņās "atbrīvojusi" - spēs saredzēt liberastu ideoloģijas rāmjus?
Edge
pirms 6 gadiem
====================================================================================
Te nu arī tie redzējušie un holokaustu pieredzējušie (M.Vestermanis) pauž savu neizpratni:
"Tomēr paliek jautājums: kādas tad mūsu sabiedrība grib redzēt savas nākamās paaudzes, ja Cukurs tiek celts varoņa godā?" Ebreju kopiena: Herberta Cukura otrais iznāciens http://nra.lv/latvija/127491-ebreju-kopiena-herberta-cukura-otrais-iznaciens.htm
Edge
pirms 6 gadiem
====================================================================================
Ar padomju ideoloģijas rāmja pārkāpšanu problēmu nebūs, taču kā šai robežpārkāpšanas procesā netīšām nepārskriet liberastu ideoloģijas rāmi? Fedosejevas kundzei tas izdodas, bet mākslinieku kungi, redz, rāmjos nevarot izcilus mākslas darbus radīt:"(..) ir viens šķērslis. Es baidos cilvēku pievilt. Ne ar to, ka neuzfilmēšu, bet ar to, ka filmu pēc tam ieslodzīs un turēs mājas arestā. Kā tas ir jau noticis ar manām filmām. Es piedāvāju, ka jāfilmē televīzijai, bet mans labvēlis grib lielajam ekrānam. Taisīt, lai marinētos uz plaukta, sirds neļauj. Tas ir tikpat kā izkrāpt naudu."
Jānis Streičs: Ir pašpārliecinātības laiks http://nra.lv/kultura/120797-janis-streics-ir-pasparliecinatibas-laiks.htm
kuģis
pirms 6 gadiem
turklāt ņemiet vērā, ka Cukurs ir labākā situācijā, jo par viņa dalību mēs pagaidām tiešām nevaram skaidri zināt. kas attiecas uz autori, viņas vecākiem, lielu daļu viņas laikabiedru - par to mēs varam būt gandrīz 90% droši.
dzimmijs13
pirms 6 gadiem
Starp citu, līdzīga reakcija man bija par Lūsēna "Kaupēnu", kāpēc jāheroizē šis zirgu zaglis, līdz (neatraudamies, vaļēju muti) Liepājā noskatījos izrādi. Ok, līdz ar to, ka neesmu mūziklu par Cukuru vēl redzējis, neņemšos spriest "kādas iespējas veidotāji izmantojuši".
Bet "Kā norāda Džefrijs Aleksanders: "Ja lielāko daļu koncentrācijas nometņu, turklāt ne tikai Austrumeiropā, būtu "atbrīvojusi" Padomju Savienība, nevis sabiedroto armija, tad tur ieraudzītais, iespējams, nekad netiktu aprakstīts kā holokausts." [4] Kaut kādā ziņā spēja atzīt holokaustu reizē ir arī spēja iziet ārpus padomju ideoloģijas rāmja" - tas nu ir vairāk kā interesanti! Iespējams, tāpēc arī tādas atšķirības mūsu publiskajā vidē šajā jautājumā starp... kā lai pasaka, "eiropeizētajiem", kuri daudz uzturas "rietumos", un mūsu pašmāju, bieži cienījamos gados "vietsēžiem", kuri sevi pozicionē kā "konservatīvo vērtību" aizsargiem.
Domas
30.10.2014
11
Herberts Cukurs. Rūgtais Cukurs