rola
pirms 1 gada
Kas par putru!
Autors vietām klāsta tādu tagadni, kas ir jau sena pagātne (ja bija/un kur tā bija).
Krimināllikuma 159.pants Izvarošana. Pirmā daļa paredz kr.atbildību par pilngadīgas sievietes izvarošanu, procesu var uzsākt tikai pēc pašas sievietes iesnieguma. Cietušās sievietes tiešām policijā vēršas reti. Tie autora minētie 50 gadījumi varētu būt vai nu sieviešu skaits, kuras ir vērsušās vai uzsākto kriminālprocesu skaits. Saistībā ar nepieciešamo ekspertīzi, abi skaitļi varētu būt līdzīgi, bet dati internetā ir. Tās ir tās sievietes, kuras policijā vēršas.
-Es par ko citu- autors sēj baigu paniku, jo sievieti, kura vērsusies policijā jau nu uz TM Eksp.centru (rupjāk var teikt - uz morgu) apskatīt nevedīs un nav tā, ka Līgo svētku gadījumā cietusī drīkstēs nomazgāties pēc dienām piecām, un nav tā, ka sievietes apskati starp divām līķu sekcijām veiks ginekologs-obligāti vīrietis.
Domāju, ka šādus melus nevajag izplatīt!!!
Sākotnēji autoram ieteikums- iemācīties atšķirt apskati no ekspertīzes.
-Otra lieta.Raksta autors kopā saputojis Krimināllikuma (KL) diskriminācijas un seksuālo noziegumu pantus, klāt piejaukts huligānisms. Huligānisms kā noziedzīgs nodarījums ir KL un kā sīkāks- administratīvs pārkāpums arī Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Izvērtējot darbības, tad attiecīgi jālemj, kuras normas jāpiemēro.
-Secinājumi. Paviršības dēļ sanākusi tāda panikas graudu sēšana. Ja jau raksta autors par sievietēm iestājas, tad lūdzu, mazliet vairāk pietātes.Pašlaik klajas demagoģijas un vaimanāšanas, un melu dēļ panākts pretējs efekts. Raksta autors būtībā deklarē- izvarotas sievietes Latvijā ir spiestas pakļauties pazemojošām procedūrām; nav valstī tiesību normu, kas attiecināmas uz seksuālas uzmākšanās gadījumiem.
Tiesību normu studēšanu atstāsim raksta autora pašpilnveidei, viņu gaida daudzi atklājumi. Bet vispirms ieteicams censties atcerēties, no kurienes radies šausmu stāsts par tiesu med ekspertiem. Varbūt var pārdot kā šausmu/porno scenāriju.



Version
pirms 1 gada
Cīņas pret vardarbību aizsegā Konvencijas virsuzdevums ir Eiropas valstu tiesību sistēmās ieviest (lasi - ievazāt) un nostiprināt sociālā dzimuma (gender) jēdzienu un tā saucamo gendera teoriju jeb ideoloģiju, kurā dzimums un dzimumidentitāte (gender identity) tiek saprasti kā sociāli konstrukti, ko veido sabiedrība. Konvencija ir pirmais tik augsta līmeņa starptautisks dokuments, kurā sniegta jēdziena ‘gender’ definīcija, ar ko tiek saprastas:"sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības,ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem" :

Par Konvencijas patieso orientāciju liecina tās paskaidrojošais ziņojums/komentāri, kuros paskaidrots, ka „Konkrētas indivīdu grupas var tikt diskriminētas, pamatojoties uz viņu dzimuma identitāti, kas, vienkāršāk izsakoties, nozīmē to, ka viņi identificē sevi ar dzimumu ("gender'), kurš neatbilst dzimumam, kas konstatēts, viņiem piedzimstot. Minētais attiecas uz tādām personu kategorijām kā transpersonas vai transseksuālas personas, pretējā dzimuma apģērba nēsātāji, transvestīti un citas tādu personu grupas, kas neatbilst priekšstatam, kāds sabiedrībā izveidojies par to, kas pieklājas „vīrietim” vai „sievietei””.

Viena no bīstamībām ir tā, ka Konvencija paģēr valstu izglītības sistēmās (mācību saturā un audzināšanas darbā) Kārlim un Karlīnai līdzvērtīgu mācību metožu un satura izmantošanu. Labklājības ministrija šim solim ir gatava un ar neiecietību gaida Konvencijas parakstīšanu un ratificēšanu. Latvijas "Plānā dzimumu līdztiesības īstenošanai 2012.-2014.gadā" ir atsauce uz šo Konvenciju":
Ja Latvija pievienosies šai konvencijai, aktuālas kļūs konvencijā noteiktās prasības. Konvencijas 14. un 15.pantā ir īpaši uzsvērta vērtīborientētas izglītības nozīme, kā arī speciālistu, tai skaitā izglītības jomā strādājošo izglītošana par dzimumu līdztiesību un neaizspriedumainām dzimumu lomām".
Piemēram, vienā no Labklājības ministrijās ieteiktajām metodikām, ko īsteno tai pietuvinātā organizācija un aktīva cīnītāja pret vardarbību pret sievietēm RCS "Marta", proponēts:

„Zēnu un meiteņu grupās tiek uzskatīts, ka veids, kādā sabiedrība iedala dzimumus un izturas pret tiem, nav iedzimts vai neizmaināms. Dzimumus galvenokārt veido sabiedrības normas un uzskati… Mūsdienās izpratne par dzimumiem ir spēcīgi balstīta idejā par to, ka abi dzimumi ir viens otra pretstati. Trūkst neitrāla iedalījuma.” (22.lpp.)

Interesei juristes B.Rudevskas viedoklis par šo konvenciju portālā www.aprikis.lv: http://www.aprinkis.lv/component/k2/item/29005-stambula



Circus Maximus
pirms 1 gada
Pasaulee nepaartraukti notiek ciinja par resursu. Ir energo resursi, paartikas resursi, uudens resursi. Bet tieshi tikpat buutisks resurss ir reproduktiivie resursi - t.i. viegli pieejami vairotiesspeejiigu sievieshu kjermenji. Un te nu mums ir suns uz siena kaudzes - videejais videejais aritmeet

Circus Maximus
pirms 1 gada
videejais aritmeetiskais eiropas viirietis, kursh novietojis savu bumbierveida kjermeniiti pie televizora, knibinaas ap savu ljengano ozolziiles lieluma pinciiti un pauzh patiesu sashutumu par to, ka araabu eerzelji lien pie eiropas kjeeveem. Viss paareejais ir tikai atmazkas un tukshu salmu kulshana.

Circus Maximus
pirms 1 gada
Hm, kaa tad iisti ir ar autoru? Ilja vai Marija?

RūdolfsM
pirms 1 gada
Tava ilustrācija par alkoholu un heroīnu ir skaisti trāpīga. Raksta autors vērš uzmanību uz to, ka Latvijā ir nopietna alkoholisma problēma, kas grauj tūkstošu dzīves, bet par to sabiedrībai ir pilnīgi pie kājas. Kaut kāds tāls heroīns, ir daudz biedējošāks. Tiesa, šī analoģija ir kropla, jo "sīrisms" nav narkotiska viela, kas veicina atkarību.

Par statistiku runājot, no vienas pāri darījuma epizodes spriest par cilvēku kopumu (kas pat vēl nav identificēts), ir pārsteidzīgi. Bet mums ir daudz epizožu no Vācijas par visādām zvērībām pret līdzcilvēkiem. Hitlers nebija vienīgais tāds, paskaties kaut vai uz Svētās Romas impērijā piedzīvotajām šausmām pēc reformācijas. Un to visu veica mūsu pašu baltādainie kristieši. Un tā nav kaut kāda vienas nakts epizode.

Vai tu savu izpratni par islāma ideoloģiju veido no IS materiāliem?

Ja tu domā, ka vari brīvi aizvietot "sīrieši" ar "nacisti", tad es neredzu, kāpēc es nevarētu aizvietot "nacisti" ar "vācieši". Būtiskākā atšķirība ir tajā, ka, piemēram, es nevaru nebūt latvietis. Es to varu mēģināt slēpt vai noliegt, bet tas neko nemainīs par to, kas es esmu. Tāpat sīriešiem. Ja domā, ka islāms diktē zvērīgu attieksmi pret neticīgajiem, iesaku atcerēties, kas notika ar musulmaņu kopienām Pireneju pussalā vai balkānos. Salīdzinājumam — koptu kristiešu kopienas tuvajos austrumos ir visnotaļ dzīvas.

Tas varētu izskaidrot panisko attieksmi pret visu svešo — a ja nu viņi pret mums izturēsies tāpat kā mēs pret viņiem?

RūdolfsM
pirms 1 gada
>islamticīgu vīriešu mērķēta uzbrukuma konkrētas kultūras tradīcijām piederošām sievietēm [...]

Esmu palaidis garām jebkādas indikācijas, ka Ķelnes notikumiem būtu kāda politiskā motivācija. Varbūt vari iedot kādu saiti, kur būtu kāda no pašu pāri darītāju liecība par to, kāda bija motivācija.

> Tā ir tāda tautas tiesa sievietēm, kuras, uzturoties ārpus mājas, neizturas pazemīgi un neģērbjas "piedienīgi",

Šitās lietas notiek arī kristīgajā kultūrā. Lielos apjomos.

> teikt, ka notikušie noziegumi nav saistīti ar musulmaņu imigrantu atnestajām kultūras tradīcijām, ir absurdi

Tās kultūras atšķirības nav nemaz tik lielas, ja var ticēt vikipēdijā atrastām kartēm
https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_domestic_violence#/media/File:Map3.1NEW_Womens_Physical_Security_2011_compressed.jpg
Mēs tepat Latvijā esam vardarbīga tautiņa. Tā ir mūsu tradīcija un dzīvesziņa. Kad Laimdota teica, ka mums vajag bēgļus ar līdzīgu mentalitāti, liekas, ka mūsu uzskati daudz neatšķirsies.

RūdolfsM
pirms 1 gada
Tevis piedāvātie pētījumi ir diezgan nepraktiski pāris iemeslu dēļ:

- kvalitatīvi izpētīt jebkādu sociālo procesu cēloņu/seku sakarības (ne tikai korelāciju) ir teju neiespējami. Pat ja pierādīsi, ka, teiksim, sīriešu bēgļi un to bērni ir vienā vai otrā veidā atšķirīgi no vietējiem, cik tas ir saistīts ar nabadzību/valodas zināšanu problēmām/kara traumām/izolāciju/naidu no vietējiem un nevis ar viņu kultūru/ticību vai kādām citām "sīriskām" īpašībām?

- pat ja kaut kādā brīnumainā veidā izdotos pierādīt, tieši kultūras/tautības/ticības cēloņu-seku sakarības, ko tu iesāktu ar šādiem datiem?

ksu
pirms 1 gada
kopš pieņēmos svarā par padsmit kilogramiem, dzīve kļuva daudz vienkāršāka! uz padsmit lieku kg fona nevienu vairs neinteresē ne dzimums, ne uzskati u.c. "sīkumi" Varbūt jūtos apaļāk nekā gribētos, bet par drošību nesūdzos ;)

martell
pirms 1 gada
Nezinu gan. Ir pietiekami daudz saimnieciski sakari ar dažādām arābu valstīm, nevienā, izņemot Libānu nav nācies sastapt sievieti kaut vidēja ranga biznesa pozīcijā.

Marta avens
pirms 1 gada
Mani, savukārt, pārsteidz šo jauno aspektu nemitīgā uzpeldēšana, kas kontekstā ar tikko Tomsona vadītajos "Krustpunktos" sludināto, ka, redz, neesot nemaz pierādīts, ka Ķelnē vainīgie ir "bēgļi" (nu, bļāviens!), liek domāt, ka daļa šo "jauno aspektu" uzrodas mākslīgi, novēršot uzmanību no galvenā.

Mazliet par šo cepos, jo jau sacīju pie viena cita raksta - man bija iespēja runāt ar sievieti, kas atradās ļoti tuvu tam, kas notika Helsinkos un dzirdēt par notikušo nepastarpināti. Tāpēc man nav nekādu šaubu ne par "aspektiem", ne atšķirībām "pasaules uztverē". Pats sevi reizēm pieķeru, ka man to ir dīvaini atzīt, jo man ir tuvas idejas, uz kurām atsaucas "bēgļu" aizstāvji. Taču ir kaut kāds veselais saprāts un pasaules notikumu konteksts, kuru dēļ esmu kļuvis par ksenofobu un rasistu (un te mans par sevi pamatīgi ierēc :)))))

Marta avens
pirms 1 gada
Jo seksuāla vardarbība pret sievietēm pastāv arī tajās valstīs, kur patvēruma meklētāju un bēgļu nav."

Protams, protams!
Kā zināms, cilvēki mirst arī valstīs ar visattīstītāko medicīnas aprūpes sistēmu. Nelaimes gadījumi darba vietās notiek arī uzņēmumos ari sakārtotu darba aizsardzības sistēmu. Un?

Nenoliedzot aktualitāti par sieviešu tiesībām, tomēr laikam nevajadzētu bēgt vai mēģināt novērst uzmanību no "bēgļu" (he, he!) un eiropiešu, sauksim to tā, pasaules uztveres.

Dead Bull
pirms 1 gada
Ja vien uzbrucēji nav tik naivi un nezinoši, kā tie imigrantu pusaudži šīsdienas ziņās, kas transseksuāļiem uzbruka, kliedzot "Jūs, padauzas, jānomētā akmeņiem!", naida noziegumi pret nejauši sastaptu svešinieku atbilstoši Rietumu pasaulē pieņemtajām prasībām pret pierādījumu nastu krimināllietās ir grūti pierādāmi – praktiski biežāk var pierādīt un sodīt tikai par noziedzīgām darbībām (huligānisms, laupīšana, slepkavība) nevis vainu pastiprinošu nodomu – naidu pret konkrētas kategorijas cilvēkiem.

Cita lieta noziedzības tendenču statistiskā un salīdzinošā analīze – nav jāaplūko viens atsevišķs gadījums, bet daudzu līdzīgu noziegumu īpašības un izcelsme. Šādā veidā par noziegumu motīvu var netieši spriest, salīdzinot līdzīgus gadījumus dažādās valstīs, var pārbaudīt statistiskas hipotēzes par cēloņsakarībām starp dažādiem sociāliem procesiem (piemēram, vai noteikta veida noziegumi bija jau pirms imigrācijas sākšanās, bet imigranti vienkārši ieņēma attiecīgo nišu, vai arī pastāv tieša cēloņsakarība starp imigrāciju un attiecīgo noziegumu veidu rašanos). Tāda analīze, protams, neder kā pierādījums konkrētas lietas iztiesāšanā, bet ļauj vērtēt sociālas norises. Pagaidām Eiropas varasiestāžu oficiāls statistikas apkopojums un analīze nav publiskots (nez vai būs), bet interneta diskusiju formātam pietiek ar "pīles testu" – ja kaut kas izskatās pēc pīles, peld kā pīle un pēkšķ kā pīle, tad, ļoti iespējams, tā arī ir pīle. Es to par jau piesaukto taharrush gamea.

Dead Bull
pirms 1 gada
Ksenofobijas apkarotājiem ļoti patīk izmantot "ābolu un apelsīnu salīdzināšanas" loģisko kļūdu, lai "pierādītu", ka notikušais Ķelnē un citās pilsētās nemaz nav jauna noziedzības dimensija, jeb vardarbība pret sievietēm ir arī tur, kur imigrantu nemaz nav.

Ir jānošķir rakstā piesauktā vardarbība ģimenē jeb vardarbība starp dzīvesbiedriem no islamticīgu vīriešu mērķēta uzbrukuma konkrētas kultūras tradīcijām piederošām sievietēm, kur mērķis ir seksuāla pazemošana un iebaidīšana (taharrush gamea), lai sievietes pakļautos islāma kultūrā pieņemtiem izturēšanās un ģērbšanās kanoniem. Tā ir tāda tautas tiesa sievietēm, kuras, uzturoties ārpus mājas, neizturas pazemīgi (nestaigā nolaistu skatienu, izvairoties no acu kontakta) un neģērbjas "piedienīgi", apliecinot, kāda konkrēta vīrieša īpašumtiesības uz savu seksualitāti. Manuprāt, Ķelnē un citviet notikušais notikušais ir klasificējams nevis kā seksuāla uzmākšanās, bet linča tiesa Eiropas sievietēm. Izmantotā fiziskā vardarbība, tostarp seksuāla rakstura vardarbība, būtībā bija soda izpildes mehānisms, nevis noziedzīgas darbības mērķis (pazemot un iebaidīt).

Iepretim Eiropā līdz šim nepazīstamajam noziegumu veidam, visās tautās un kultūrās pastāvošā vardarbība starp dzīvesbiedriem nav saistīta ar dzimumu kā tādu, un aptuveni vienlīdz vardarbīgas ir abu dzimumu personas. Vispārīgi runājot, noziegumus viena pret otru var paveikt pēc daudz un dažādām pazīmēm (iedzimtas – ādas krāsa, dzimums u.c., dzīves laikā iegūtas – nacionālā un reliģiskā piederība utt.) klasificējamas personas. Visos gadījumos noziegumu apriori nevar klasificēt, varmākam un upurim piemeklējot kādas no šīm daudzajām pazīmēm. Piemēram, ja bruņotu laupīšanu pret balto paveic tumšādaina persona, tad bez papildus informācijas par noziegumu nevar apgalvot, ka noticis noziegums pret baltajiem – apriori var apgalvot tikai to, ka notikusi bruņota laupīšana, bet rasu naida nozieguma sastāvs var būt, un var arī nebūt. Tāda pati loģika attiecināma uz vardarbību starp viena vai dažādu dzimumu ģimenes locekļiem. Arī lesbiešu pāros taču vardarbību nevar klasificēt kā vardarbību pret sievieti.

Protams, noziedzīgu nodomu Ķelnē un daudzās citās pilsētās notikušajam juridiski stingri pierādīt ir tikpat kā neiespējami – katrs konkrētais apsūdzētais varēs aizstāvēties ar laupīšanas motīvu vai nemotivētu huligānismu alkohola reibumā u.tml., bet tik un tā teikt, ka notikušie noziegumi nav saistīti ar musulmaņu imigrantu atnestajām kultūras tradīcijām, ir absurdi - līdzīgu noziegumu statistika Ziemeļāfrikā liecina par pretējo.

Sanita Grīna
pirms 1 gada
Paldies par rakstu!
Un komentējot Marta avens komentāru - manuprāt, diezvai var runāt par "uzmanības novēršanu" no "bēgļu un eiropiešu pasaules uztveres". Tā diskusijas centrā ir nemitīgi, un ir bezmazvai vienīgais skatpunkts, no kāda tiek aplūkoti Ķelnes notikumi. Ir ļoti labi un nepieciešami, ka kāds tos apskata, pievēršot uzmanību aspektiem, kas līdz šim nav diezko izcelti.

akmens
pirms 1 gada
Вот доктор общих мест, к его твореньям
Я отношусь с особым подозреньем.
Что б он сказал, когда бы до него
ДРУГИЕ НЕ СКАЗАЛИ НИЧЕГО?
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies