Ernests Spics
pirms 6 mēnešiem
Paldies par rakstu!
Ļoti laba notikumu analīze ar skaidru skatu no malas.
Piebildīšu, ka notikumi attīstās tik strauji, ka jebkura analīze ir jau nedaudz nokavēta. Kā uztaisīt apsteidzošu analīzi nezinu.

Ir viena lieta, ko var droši prognozēt, ka iecerētās koncepcijas īstenošanai nepiekritīs liela sabiedrības daļa. Ja ir sabiedrībai piedāvāts brāķis, tad tas jālabo. Svētki nav tikai tautas dejai un tās stilizācijām, svētki nav tikai amatiergrupu dejotājiem. Svētki šoreiz ir visai tautai. Nelabojot pieļautās kļūdas, cietīs visa sabiedrība un tam būs ilglaicīgs efekts.

Noslēgumā teikšu, ka nekad līdz šim nav plaša sabiedrība izrādījusi tik lielu interesi par deju svētku saturu.

Пчела Обыкновенная
pirms 6 mēnešiem
Finansējuma piesaiste Jūsu uzņēmuma attīstībai. Piesaisti naudu jau tūlīt un sāc augt kopā ar Cityfinances! www.cityfinances.lv

jurniece
pirms 6 mēnešiem
Ja vērtē jūsu tekstu vispār, tad ,pirmkārt, rodas jautājums, kāpēc uzskatāt par iespējamu pievērsties tādas tēmas analīzei, kurā jūs absolūti neorientējaties( ko pats arī atzīstat)?
Ja vērtē jūsu viedokli tādā pašā stilā kā jūs vērtējat apskatāmo tēmu, tad tas izskatītos šādi:
1. Nepatika pret abu Jāņu dominanti izskatās pēc elementāras skaudības.
2. varbūt pirms rakstīt šo analīzi, vajadzētu pajautāt konkrētiem cilvēkiem, kāpēc tad viņi nepieteicās vadībai? varbūt tieši tāpēc, ka būt par deju svētku virsvadītājiem un mākslinieciskās koncepcijas autoriem un realizētājiem ir ļoti nepateicīgs darbs, kā redzam, jo visiem nekad labs nebūsi.
3.Jūs pareizi pieminējāt, ka Deju svētki( un arī Dziesmu) tādā formā, kā tie pastāv tagad- ar milzīgajām masām un pompozumu(kas arī pieprasa autoritārismu procesa vadībā) ir padomju laiku palieka. Ja gribam atbrīvoties no autoritārisma un pompozuma, atgriezties pie tradicionālajām vērtībām, tad jāpievēršas tiešām folklorai un visai ierobežotam cilvēku daudzumam, kas dzied un dejo nevis Daugavas stadionā un Mežaparka estrādē, bet Vērmaņdārzā un Esplanādē un to klātienē vēro tikpat ierobežots skaits skatītāju bez maksas. Tāda veida pasākumu tiešām varētu noorganizēt jebkurš un tad nebūtu ne stresa no autoritāriem vadītājiem, ne pārguruma no pārmērīgas slodzes dalībniekiem, ne milzīgu tēriņu organizatoriem, ne problēmu ar ēdināšanu, guldināšanu, negodīgiem biļešu pārpircējiem. Tad deja būtu deja, nevis "pārskrējieni vai vingrojumi padomju laiku stilistikā". Bet pajautājiet sev, vai šodienas publika grib tādus svētkus? Vērojot to kā 'pašdarbnieki laikā starp svētkiem uzstājas pārsvarā tukšās novadu kultūras namu zālēs, bet to pašu repertuāru tikai lielākās masās un par kosmiskām cenām skatīties lielajos svētkos visa Latvija raujas uz Rīgu, kā organizatori pat drošības nolūkos nav gatavi atteikt kādam kolektīvam dalību svētkos- jo viņi taču tā gatavojušies un viņi ļoti vēlas, nākas apgalvot, ka pārmetumi par attālināšanos no tautiskā kodola ir vienkārši liekulība. Šī masveidība, skatuviskums, mērogi ir publikas un arī pašu dalībnieku pieprasījums.

Edge
pirms 6 mēnešiem
Cilvēki ir vāji, ir jābūt sistēmai, kas viņus atbalsta arī šajā cīņā ar sevi. Vienkāršākais mehānisms, ko mēs katrs pazīstam, ir ierobežojums atkārtoti (vai arī vairāk nekā X reizes) ieņemt vienu un to pašu amatu. Liekas,......
==================================================================================
Pilnīgi droši (99%) varu apgalvot - J.Daugavieša kungs nav iepazinies ar Latvijas akadēmiķu aprindās tik bieži piesaukto Singapūras attīstības piemēru. Ja valstī ir novērojama augšupeja (IKP pieaugums), tad tā ir laba pazīme, ka vadītājs labi veic savu darbu. Elites nomaiņa, tas ir sāpīgs process, diezin vai te kādi likumi palīdzēs, ja laicīgi nebūs sagatavoti atbilstoši kadri. Ar LV izglītības sistēmu, kas atšķaidīta Boloņas "mērcē" (procesā) jau vadošos varēs mainīt bezgalīgi - tikai labāk diezin vai kļūs.....p.s. Kadri izšķir visu! Interesanti par elites nomaiņu pēc 1959.g. raksta Imants Žūriņš (bij.Rīgas LMV direktors): "300 latviešus izlika no robiem laukā un ielika labākus par viņiem." Rīgas Laiks, 2007.g. jūnijs. p.s.s Žuriņa, Georga Andreja un vēl 298 karjeras augšupeja sākās 1959.g. Interesanta tēma - vajadzētu papētīt...

jdjd
pirms 6 mēnešiem
Nedomāju, ka tā pamatā ir skaudība (pret diviem Jāņiem), drīzāk nepatika pret viņu vadības stilu, un bailes. Piem., Jāņu attieksme par diskusijām internetā, ieskaitot FB, ka tā esot 'šļura'.
Piekrītu, ka bez mākslinieciskās vardarbības un autoritāra vadības stila ir grūti uzrīkot megašovu. ... bet šie svētki tomēr nav armijas manevri vai olimpisko spēļu atklāšana, to pamatā ir brīvu cilvēku brīvprātīgas aktivitātes (dejošana, dziedāšana...). Tāpēc nav brīnums, ka arvien vairāk svētku dalībnieki, ne tikai kolektīvu vadītāji, sāk ieprotestēt: baigais prieks noskriet/ nolēkāt stadionā pāris minūtes, tad stāvēt aiz žoga pusstundu līdz nākamajam iznācienam. Kur vēl mēģinājumi 6-os no rīta, ģībšanas no karstuma un noguruma un virsvadītāju/ virsdiriģentu komentāri. Piem., "Šie svētki nav jums!"
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies