Ivars Neiders: Par brīvību nomirt (8)

  • kuģis  

    2014. gada 31. jūlijā, plkst. 13:07

    vecīt, 'palīdzība pašnāvības veikšanā' ir ļoti plaši, skat., piem, ask.fm gadījumus, utml. cilvēks, kas personu apzināti noved līdz pašnāvībai arī būtu raksturojams kā šāds palīgs. kur citkāt, saistībā ar citām personām, attiecīgā cilvēka dzīvību būtu iespējams glābt.

  • kuģis  

    2014. gada 31. jūlijā, plkst. 13:22

    redz, visas šīs problēmas attiecībā pret dzīvību un tās pašvērtību ir bieži vien valdošā mehānistiskā un deterministiskā pasaulskatījuma dēļ. starp citu, visas šīs 'tiesību', likumu un jurisdikcijas peripetijas arī spēlē šo pašu mehānistisko spēli. problēmas ir tieši nesalāgojamības dēļ, jo dzīvība ir lielāka par mehānismu

  • Dāvis Lācis  

    2014. gada 1. augustā, plkst. 1:56

    Farmācijai ir jāpiš no dzīvajiem naudu. Savādāk kā?

    Nav smieklīgi domāts. Tas ir bēdīgi.
    Tā ir bēdīga situācija.
    Farmācija saprot, ka tie divi mēneši "dzīves" dod daudz naudas.
    Ahuje**a daudz naudas.

  • akmens  

    2014. gada 12. augustā, plkst. 11:43

    Ar to eitanāziju tā, ka to izmanto savtīgos nolūkos. Bet dzīvība ir dabas untums, tā ir spēle, ko spēlē viens aktieris Anima Mundi. Ja tā nebūtu, kāda jēga būtu vēstures procesam? Ar kādām tiesībām anakonda apēstu pērtiķi, holēras vibrioni iedzītu kapā cilvēku? Ar indivīda nāvi uz Zemes nekas nemainās - Rietumu frontē bez pārmaiņām - atceraties?

  • runcisrenars  

    2015. gada 9. martā, plkst. 22:10

    ļoti labs raksts

  • Hičenss  

    2016. gada 25. aprīlī, plkst. 19:13

    Ielieku pieejamu filmas linku http://www.dailymotion.com/video/xnu340_terry-pratchett-choosing-to-die_shortfilms

  • Hičenss  

    2016. gada 25. aprīlī, plkst. 19:22

    Bet ārpus tā, ir tikai viens svarīgs jautājums, kas klasiski ietver arī abortus, smēķēšanu utml. Latviešu valodā ir iespēja pretnostatīt "dzīvi" un ''dzīvību'', kas ir lielisk (ok, angliski, tipa, būtu life versus livinig, bet ne ar tādu jaudu)i. Es, protams, uzskatu, ka pirmā ir svarīgāka un neiesaistos nekādos diskursos, vai aborts ir slepkavība, kad sākas dzīvība un tamlīdzīgi. Bet ar absolūti libertārisku pieeju saku, ka viss, kas notiek ar mūsu ķermeņiem ir tikai un vienīgi mūsu pašu darīšana, kamēr, kamēr vien mēs nekaitējam kādam citam (un tur nav pretruna). Līdzko mēs sākam pierediģēt brīvības saistīti ar valsts pastāvēšanas un uzturēšanas bonusiem, mēs to zaudējam absolūti. Izcils ir amerikāņu stand-up komiķis Dags Stenhoups (Doug Stanhope), kas vienlaicīgi, izmantojot humora ieročus, bet, konsekventi uzturot viedokli, pabeidz vienu skeču ar frāzi "Abortion is green". Turamies pie brīvības, draugi, nevis ierobežojumiem.

  • vecs dr  

    2016. gada 10. jūlijā, plkst. 15:53

    Būtu labāk nācis un palīdzējis slimnīcā grozīt un pamperus mainīt vai vismaz izvadāt pacientus, citādi māsiņām sen jau vairs nav spēka, tad būtu vismaz lielāks praktiskais labums, nevis šitā tukši rezonēt! Cik pats ir redzējis tos mirējus, lai varētu tā smalki rakstīt???????

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Vīns ir nemitīgs pierādījums tam, ka Dievs mūs mīl un vēlas redzēt mūs laimīgus. 

    Bendžamins Franklins

Iesakām

  • 2015. gada 4. jūnijā, plkst. 6:06

    Māris Zanders: "Hate. Love" (4)

    Krievijas inteliģence savās attiecībās ar valsti un līdzpilsoņiem izvēlas palikt komfortablajā žanrā "mīlu – ienīstu". Jo tas garantē intelektuāli skurbinošas diskusijas, nervus tīkami kutinošo sajūtu, ka tu domā pretēji "pūlim".

  • 2013. gada 5. martā, plkst. 7:03

    Dmitrijs Petrenko: Izlemt nav iespējams

    Pirmais, kas nāk prātā, ir Kirkegors ar savu "vai nu, vai nu". Ezītis visu laiku dzīvo starp to "vai nu, vai nu" – ko Kirkegors formulē kā estētisko un ētisko izvēli. Mani vairāk interesē ētiskā izvēle. Un Ezīti arī.

  • 2016. gada 20. janvārī, plkst. 6:23

    Zane Zajančkauska: Mazo lietu lielā ietilpība

    Ekspektāciju spriedze jūtama izstādes centrālajā attēlā ar meitenīti, kas mulsi aiz sevis slēpj otas un zīmuļus. Attēls pārzīmēts no padomju laika aploksnes un esot bijis pirmais darbs, kuru Saulīte radījusi Reikjavīkas rezidencē.

  • 2016. gada 4. janvārī, plkst. 6:46

    Māris Zanders: Meklējot jaunu valodu (1)

    Atsakoties no "akmenī iecirsta" demokrātijas apraksta, mēs vienkārši respektējam konkrētās valsts kontekstu – sākot no vēstures nospieduma, beidzot ar ekonomisko stāvokli.

  • 2015. gada 5. oktobrī, plkst. 11:10

    Liāna Langa: Jānim Rokpelnim jubilejā (3)

    Visapkārt tumsas graudi, gaismas kvanti,
    kā krauklis atsēdies tu tilta vantīs
    un lejup noraugies uz ļaudīm, kuri dzima,
    lai ieelpotu tavas dzejas līmi.

  • 2014. gada 25. aprīlī, plkst. 7:04

    Jānis Joņevs: Vārds

    Viņš ieraudzīja pavisam mazus bērnus. Tie spēlējās ar klucīšiem. Briesmonis apstājās un skatījās. Uz klucīšiem bija burti. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. Bērni mācījās lasīt un lika no klucīšiem vārdus. "LAPA", "DIBENS", "TOLETE" un tādā garā.

  • 2013. gada 11. aprīlī, plkst. 7:04

    Baiba Stafecka: Idioti (9)

    Baibas Stafeckas dokumentālā filma piedzīvoja pirmizrādi un vairākus plaši apmeklētus seansus Kaņepes Kultūras centrā šī gada janvārī. Tagad to līdz 22. aprīlim iespējams noskatīties internetā.

  • 2014. gada 23. septembrī, plkst. 8:09

    Iveta Ķelle: Par grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likumā (7)

    Pretēji Vladimira Lindermaņa un Kaspara Dimitera kungu bažām, skolās un bērnudārzos nemāca masturbēt un nerunā par seksuālajām attiecībām.



Kultūras Ministrija
vkkf