Lipkes Memoriālais muzejs nominēts Pasaules arhitektūras festivāla balvai (9)

  • Dainutēvs  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 11:35

    Kāds gan tur pārsteigums, atslēgas vārds ir ebreji, ne arhitektūra.

  • Dainutēvs  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 11:38

    Nominācija holokausta fetiša balvai būtu precīzs apzīmējums.

  • Dzha  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 11:51

    Dainutēvs saka ka no arhitektūras un unikāliem risinājumiem tur nekā nav, ja?

  • Dainutēvs  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 14:08

    Es saku, ka aprakstītais velk uz fetišu - ķīpsalas zvenieku šķūnis, kā nosa šķirsts un vēl Lipkes kontekstā, kaut kā par traku tas šķiet.

  • Anda Baklāne  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 15:22

    Īstenībā esot bijis tā, ka Latvijas ebreji neatbalstīja šo projektu, jo vēlējās lielāku teikšanu par to, kas un kā tur būs. Iespējams, ebrejiem bija būtiski uzsvērt holokausta pāridarījumu aspektu, kamēr autoriem latviešiem - izglābšanu un kāda latvieša varonību.

  • Jautājums  

    2012. gada 18. jūlijā, plkst. 19:32

    Šķiet, ka ebrejiem tiešām ir būtiski uzsvērt, ka visi ir darījuši pāri un ka neviens nav glābis.
    Es nesaprotu, no kurienes Rīgas centrā, kur bērnībā dzīvoju ap 1950. gadu, varēja gadīties tik daudz ebreju, ja jau visi tika iznīcināti. Ļoti labi atceros, ka kopā stāvējām rindās pēc cukura, miltiem un baltmaizes un viņi skaļi un nekautrējoties sarunājās savā valodā, pēc tam brīvi pārgāja uz latviešu valodu. Tie taču nebija no PSRS iebraukušie Latvijai naidīgie ebreji, ja runāja latviski. Daudz viņu bija arī Jūrmalā, kur īrējām vasaras mītnes.

  • ert  

    2012. gada 19. jūlijā, plkst. 14:33

    Es īsti nesaprotu šo projektu tīri pragmatiskā līmenī - kas par viņu maksā un kā viņi cer atgūt ieguldīto naudu? Vai arī tie Lipkes (pirmo reizi dzirdu par viņu) radinieki vienkārši ir bagāti un grib, lai viņu radinieka vārds tiek iemūžināts? Bet projekts tiešām ir interesants un šādu nominācija ir saprotama.

  • RE  

    2012. gada 21. jūlijā, plkst. 20:59

    Nez,ja tas būtu muzejs leģionāram -tad arī nominētu?

  • Sexless  

    2012. gada 24. jūlijā, plkst. 11:05

    > to ert > Kāpēc vienmēr kaut kas jāatgūst? Kapitālisms Tev smadzenes sapūdējis? Vai Tu vienmēr ieguldi tikai tāpēc, lai atgūtu? Tādā gadījumā izsaku līdzjūtību.

    Visu cieņu projekta autoriem! Kauns lasīt dažus komentārus, man likās, ka šo portālu lasa mazliet liberālāka publiska - virs klasiski vidējā anti-jebkā. Bail iedomāties, kas te notiktu, ja būtu ziņa par Cukuru, piemēram.

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Quotes_up

    Pateicoties televīzijai, es esmu daudz iemācījies – ikreiz, kad kāds ieslēdz televizoru, es dodos uz otru istabu un sāku lasīt grāmatu.

    Quotes_down
    Gručo Markss

Iesakām

  • Image

    2014. gada 7. aprīlī, plkst. 7:04

    Ivars Ījabs: Mūsu stāsts uzvarējis (7)

    Krievijas iesaistīšanās Ukrainas krīzē un Krimas pievienošana iezīmē sākumu ilgtermiņa ģeopolitiskām izmaiņām. To rezultātu joprojām ir grūti paredzēt. Tomēr jau šobrīd mēs varam runāt par pagaidu uzvarētājiem un zaudētājiem.

  • Image

    2013. gada 8. janvārī, plkst. 2:01

    Diskusija: Tarkovska neiespējamība (4)

    Spēcīgs darbs eksistē dažādos laikmetos un atrod nervu, kas ir aktuāls šodien. To nav iespējams paredzēt, aprēķināt. Mākslas darbs eksistē savā neatkarīgajā struktūrā un esībā, un katrs to izmanto pēc savām vajadzībām.

  • Image

    2013. gada 11. decembrī, plkst. 7:12

    Jana Kukaine: Ar mākslīgo pavadoni pazemes tunelī (5)

    Mākslinieki labprāt runā par darba tapšanas aizkulisēm ar saviem draugiem, taču plašākai publikai to atklāj nelabprāt. Šāda nostāja man liekas diezgan neizprotama.

  • Image

    2013. gada 25. februārī, plkst. 8:02

    Romāns Vanags: Kādu dziesmu dziedās mūsu bērni? (7)

    Manuprāt, šajā laikmetā mēs pārāk daudz uzmanības veltām bērnu racionālās pasaules uztveres attīstībai un proporcionāli aizvien mazāk pievēršamies viņa emocionālajai būtībai, kas tieši sākumskolā un pamatizglītības periodā ir visvieglāk iespaidojama.

  • Image

    2012. gada 16. novembrī, plkst. 8:11

    Amanda Aizpuriete: Padošanās (64)

    Tā es beidzos starp tukšiem likteņiem ar kāpostlapu kompresi ap roku sadauzītu gāžot pa ģīmi zaglīgam slimnīcas sanitāram kurš tomēr pamanījās ievākt manus 30 jūdas grašus

  • Image

    2014. gada 7. februārī, plkst. 8:02

    Jānis Joņevs: Telefons (19)

    Mēs pēc stundām sēdējām pie kanāla. Pārdaugavā, tur ir tāda vieta, kur neviena cita parasti nav. Tur arī nebija, ko darīt, bet Gustavs parasti kaut ko centās izdomāt. Šoreiz viņš rādīja man savu telefonu.

  • Image

    2012. gada 10. aprīlī, plkst. 12:50

    Ivo Briedis: Ekrāns ir nomainījis grāmatu (3)

    Videointervija ar režisoru Ivo Briedi, kurš uzņēmis savu pirmo eksperimentālo spēlfilmu. Viņš saka - tagad ir tāda tendence, cilvēki taisa kino.

  • Image

    2013. gada 18. septembrī, plkst. 8:09

    Luīze Pastore: Nepareizas uzvedības skola (2)

    Sabiedrība, kas sastāvētu no nepieradināmām Pepijām, būtu milzīga katastrofa – tieši tāpēc šis Astrīdas Lindgrēnes darbs ir aizliegts vai tiek cenzēts vairākās valstīs, kur valda totalitārie režīmi.



Kultūras Ministrija
vkkf
kultūra.lv