Rainis: Par attīstību (4)

  • kurvuazjē  

    2012. gada 28. martā, plkst. 11:12

    jā, zinātne savos centienos uz tautu dzīves uzlabošanu iet tālu, bet vai nepastāv briesmas, ka izgudrojumu vispārēja ietekme dara cilvēkus kā dabiskus mehanismus, kā gatavotus pēc viena parauga?

  • .  

    2012. gada 28. martā, plkst. 12:48

    Ceļojums laikā, skaisti.

  • Pusmiegs  

    2012. gada 30. martā, plkst. 21:29

    Tiešām skaisti! Tomēr mazliet pasmieties gribās, šis, kā šķiet, ir tas laiks pirms Pirmā pasaules kara, kad Raiņa kungs bija tais augstajās domās par pasaules attīstību. Kad nāca tie kara upuri, kritušie strēlnieku bataljoni, tad tas skats uz pasauli strauji mainījās visā pasaulē. Un arīdzan tagad pēdīgi redzams, ka tie Raiņa minētie un sajūsmā spiedzošie atklājumi visās civilizācijas jomās tik tādi pusatklājumi ir bijuši — viens attīstības revolūciju cikls, solīdams emocionālu pabeigtības sajūtu, tikai atsaucis gaidas pēc jaunām zinātnes un politikas revolūcijām.
    Un te nu mēs stāvam... Gribās citēt slavenās Ficdžeralda „Lielā Getsbija“ rindas, bet to nedarīšu.

  • Smecernieks  

    2012. gada 2. aprīlī, plkst. 0:35

    Šīs domas lieliski integrējas arī mūsdienās. Un paldies par vārdu Suta, kas man bija piemirsies. Lietošu!

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Mākslinieks ir kāds, kurš rada lietas, kas cilvēkiem nav vajadzīgas.

    Endijs Vorhols

Iesakām

  • 2013. gada 4. janvārī, plkst. 8:01

    Aija Murāne: Skatītāja loma mūsdienu teātrī (4)

    Daudzus gadsimtus teātris ir bijis vieta, kur skatītājs var apbrīnot aktierus par viņu skaistumu, balsi, fiziskajām spējām un, protams, māku likt noticēt, ka aktieris ir kāds cits cilvēks. Taču laiki mainās un skatītājam izrādē tiek piešķirta lielāka loma.

  • 2016. gada 21. jūnijā, plkst. 15:37

    Dāvis Kaņepe: Mēs ļaujam sev šobrīd sapņot

    Mēs aicinājām uz sarunu Dāvi Kaņepi, lai uzzinātu, ko gaidīt un uz ko cerēt festivāla "Komēta" laikā.

  • 2014. gada 3. februārī, plkst. 7:02

    Pauls Bankovskis: Par metodi (5)

    Hermanis saka, ka vienubrīd sācis sajust – kopā ar aktieriem radītajā metodē jeb receptē jau sasniegta tāda meistarība, kas robežojas ar cinismu. Ir bijis skaidrs, kur ko uzsvērt, lai faktiski no jebkura dzīvesstāsta iztecinātu dramaturģisko esenci.

  • 2012. gada 15. augustā, plkst. 8:08

    Artis Ostups: Džona Hārtfīlda skola (7)

    Fotomontieris līdzinās bērnam – no izmestām lietām viņš rada pats savu pasauli; to veicot, viņš neatdarina, bet veido jaunas lietu attiecības, tādējādi izlaužoties ārpus sabiedrībai uzspiestās kārtības, paskatoties uz to no malas.

  • 2014. gada 21. februārī, plkst. 7:02

    Gundega Šmite: Septiņi mīlas dzejojumi (6)

    šodien tavs klusums aizcērt man elpu tā, ka cieši spiedīgi mākoņi drūzmējas acīs, samelno debesis, bet neļauj tām līt. kalst un priežu miesa šķiļas ar īsu un sausu čukstu.

  • 2014. gada 13. maijā, plkst. 23:05

    AK&SM: Mēles melš III (4)

    Raups divatā ar garu vairs ne mirkli nevarēja mājās nosēdēt, tāpēc gāja ārā un sāka visus mācīt. "Beidz izskatīties tik skumjš," Edvīns pamācošā tonī teica Artim Ostupam. "Bet tu – tik priecīgs!" viņš pagriezās pret Kārli Vērdiņu.

  • 2015. gada 26. martā, plkst. 6:03

    Santa Remere: Pusotrs kultūras galvaspilsētas gads

    Briseles publika, iespējams, ir labākā, kādu vien var vēlēties, – atsaucīga, globāli erudīta, atvērta jaunajam –, bet arī prasīga – jo viņiem patiešām ir, no kā izvēlēties.

  • 2014. gada 28. novembrī, plkst. 8:11

    Karls Knēts : Lielākas acis

    Karls Knēts ir beļģu grāmatu ilustrators, kas novembra sākumā ar vairākām darbnīcām Rīgā viesojās saistībā ar savas grāmatas "Ai briesmoni, neapēd mani!" iznākšanu Latvijā. Ar Knētu sarunājās Ilva Skulte.



Kultūras Ministrija
vkkf