Rainis: Par attīstību (4)

  • kurvuazjē  

    2012. gada 28. martā, plkst. 11:12

    jā, zinātne savos centienos uz tautu dzīves uzlabošanu iet tālu, bet vai nepastāv briesmas, ka izgudrojumu vispārēja ietekme dara cilvēkus kā dabiskus mehanismus, kā gatavotus pēc viena parauga?

  • .  

    2012. gada 28. martā, plkst. 12:48

    Ceļojums laikā, skaisti.

  • Pusmiegs  

    2012. gada 30. martā, plkst. 21:29

    Tiešām skaisti! Tomēr mazliet pasmieties gribās, šis, kā šķiet, ir tas laiks pirms Pirmā pasaules kara, kad Raiņa kungs bija tais augstajās domās par pasaules attīstību. Kad nāca tie kara upuri, kritušie strēlnieku bataljoni, tad tas skats uz pasauli strauji mainījās visā pasaulē. Un arīdzan tagad pēdīgi redzams, ka tie Raiņa minētie un sajūsmā spiedzošie atklājumi visās civilizācijas jomās tik tādi pusatklājumi ir bijuši — viens attīstības revolūciju cikls, solīdams emocionālu pabeigtības sajūtu, tikai atsaucis gaidas pēc jaunām zinātnes un politikas revolūcijām.
    Un te nu mēs stāvam... Gribās citēt slavenās Ficdžeralda „Lielā Getsbija“ rindas, bet to nedarīšu.

  • Smecernieks  

    2012. gada 2. aprīlī, plkst. 0:35

    Šīs domas lieliski integrējas arī mūsdienās. Un paldies par vārdu Suta, kas man bija piemirsies. Lietošu!

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Karš nav nekāds piedzīvojums. Karš ir slimība. Kaut kas līdzīgs tīfam.

    Antuāns de Sent-Ekziperī

Iesakām

  • 2015. gada 30. aprīlī, plkst. 6:04

    Anne Sauka: Reliģijas nedienas morālistu sabiedrībā (28)

    Visas neskaidrības padarīt skaidrākas gan, visticamāk, nav manos spēkos, tomēr centīšos iezīmēt dažus noskaidrojamo nezināmo mezglu punktus.

  • 2013. gada 3. oktobrī, plkst. 7:10

    Petraškevičs, Pētersons un Dzenītis: Mūzika kā mīts un identitāte

    Pirms pāris gadiem Gētes institūts Austrumeiropā ar vācu kameransambli "Ensemble Modern" iniciēja projektu, kura ietvaros astoņiem jauniem komponistiem tika pasūtīti skaņdarbi par tēmu "No kurienes? Uz kurieni? – Mīti, nācija, identitāte".

  • 2013. gada 6. septembrī, plkst. 11:09

    Pauls Bankovskis: Izdzīšana. No dārza

    Jo nekādas atbildes jau nav bijis arī pēc izdzīšanas no Ēdenes dārza, bet dārznieka Kaina atbilde Ābelam bija īsti mūsu prezidenta garā – ar trulu priekšmetu pa galvu.

  • 2016. gada 19. janvārī, plkst. 6:38

    Kaspars Reinis: Esiet sveicinātas, bailes!

    Savus ideālus un domas mēs pārdodam, lai bailēs no drošības riskiem, no vazaņķiem, padibenēm un slepkavām, laupītājiem, bēgļiem un slikti smakojošiem tipiem, bailēs no tumsas un nezināmā mēs dzīvotu ilūzijā par drošību.

  • 2012. gada 23. novembrī, plkst. 8:11

    Arvis Viguls: Galvas (54)

    Uzvarētāji guļ slikti. Tinte ir rūgta. Mēness uzaust virs pilsētas. Tā gaisma ir pietiekami stipra, lai tajā varētu lasīt. Bet mēs nepieskaramies grāmatai un, nespēdami panest tajā rakstīto, pielaižam tai uguni.

  • 2016. gada 6. maijā, plkst. 6:49

    Mārtiņš Galenieks: Arlabunakti, Londona (5)

    Enfīldā bija liels "Waitrose" lielveikals, kura miskastēs vienmēr varēja atrast daudz pārtikas, kam nupat bija beidzies derīguma termiņš. Lasi es parasti no miskastes ņēmu tikai tad, ja tur nekā cita nebija.

  • 2015. gada 16. jūlijā, plkst. 6:07

    Ineta Lipša: Bez tiesībām. Seksuālās minoritātes 20. gadsimta Latvijā (7)

    Padomju Savienībā tika praktizēta arī piespiedu ārstēšana no homoseksuālās orientācijas, ievietojot cilvēkus stingra režīma psihiatriskajās slimnīcās un izmantojot piespiedu ārstēšanas līdzekļus.

  • 2017. gada 12. janvārī, plkst. 5:21

    Ieva Viese-Vigula: Burāt vai mīņāties uz vietas

    Recenzija par Rona Klementa un Džona Maskera animācijas filmu "Vaiana".



Kultūras Ministrija
vkkf