Jānis Taurens: Kāpēc Rammstein ir līdzīgs Māleram? (19)

  • b_d  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 9:55

    Un "pri čom" te Rammstein?

  • i.v.  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:10

    Biju klāt Arēnas Mālera 8. simfonijas atskaņojumā un prātā nav palicis daudz no šī koncerta. Diemžēl Latvijā nav telpas, kurās varētu rīkot šīs simfonijas atskaņojumu, jo nekur uz skatves normāli nevar uzlikt apmēram 400 mūziķus. Vienīgā iespēja - Arēna, bet tad jāapskaņo, tas visu iznīcina. Tomēr, protams, tas skaitās notikums, un šim notikumam ir vēl viens rekords - kad vēl Latvijā uz klasiskās mūzikas koncertu ir izdevies sapulcināt vairāk nekā 5000 klausītāju zālē? Ir bijusi iespēja vairākkārt klātienē baudīt Mālera 8. simfoniju Marisa Jansona vadībā, kad tur dziedāja arī Valsts Akadēmiskais koris "Latvija" (Amsterdamas Concertgebouw un Minhenes Gasteig zālēs) - kaut kas līdzīgs ekstāzei.
    http://www.youtube.com/watch?v=DErdQptEI7Q

  • kokosriekstu piens  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:37

    wtf tas bija? Nīče, Mālers, Vitgenšteins, Rammstein, Arēna, emm, kā teiktu Manuels no Fawlty towers: que?

  • Lauki  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:48

    Godīgi sakot, šāda veida "analīzes" ved nekur. Mūzika IR mūzika, ja tā rada emocionālu pārdzīvojumu (piedzīvojumu), un jebkura prāta radīta analīze ir tikai
    mēģinājums to aprakstīt. Vienkārši klausies to, kas Tevi patiesi uzrunā!

  • Džerijs Šterns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:56

    Latviešu valodā var eleganti pateikt - "Edgara Po spalva skārusi abus".

  • rainis  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 11:08

    nesaprotu, kāpēc jāmētājas ar visādu onkuļu vārdiem un citātiem katrā rindkopā.
    mannā putra, jeb pa tukšo samaļot graudus. cieti !

  • Melomāns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 13:59

    m/
    Rammstein rullē, raksts garlaicīgs.
    Mālers- lunis, lol.

  • Melomāns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 14:00

    m/ m/
    Pirmīt pirksts biku nolūza.

  • Kritums  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 14:19

    spriežot pēc komentāriem, taurens bārsta pērles cūkām

  • IN>JT  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 21:17

    Jāni, atļaušos palabot - topošajiem maģistriem (nevis bakalauriem). Labi atceros šo eksāmenu (labāk nekā oficiālo). Zīmīgi, ka pavisam nesen jaukā kompānijā dalījos šajās atmiņās. Un šodien skatos - Tu arī par to raksti.
    Sveicieni!

  • zane  

    2012. gada 10. februārī, plkst. 15:08

    Forša recenzija, prieks lasīt! Rosina pārdomas.

  • kalokali  

    2012. gada 10. februārī, plkst. 17:42

    Vācu kultūrā ir kaut kas sajūsminošs, bet arī biedējošs. Gan Nīčes laikā, gan pirms viņa.. izrādās, ka arī Rammstein. Svarīgākais, ko var atrast recenzijā ir šī vienotā vāciskuma, vāciskās dvēseles esamība. Ļoti interesanti.

  • dakteris  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 17:10

    Neredzu jēgu šādam rakstam - tad jau arī Lēdija Gaga ir salīdzināma ar Vāgneru un Heidegeru, jo viņiem ir līdzīgi iekšējie orgāni. Ar to es vēlos sacīt, ka analītiskā/informatīvā vērtība šim rakstam ir tieši nulle; iespējams no šī raksta jēga ir tikai pašam autoram, kurš tādā veidā ir parādījis savas zināšanas kultūras vēsturē un kuram, iespējams, tāpēc veiksies labāk privātajā dzīvē (nākuši klāt daži peņpunkti*). Var jau iet vēl tālāk un teikt, ka viss ir viens un dziedošajā policistā Puzikovā saskatīt kaut ko no antīkās koru tradīcijas.

    *peņpunkti ir zināšanu, attieksmes un talantu kapitāla izteiksme, kas norāda uz to, cik lielas ir attiecīgā cilvēka izredzes pievērst sev seksuālo preferenču objekta uzmanību. Peņpunktu jēdziens pirmoreiz minēts kāda anonīma autora darbā portālā moralpain.bad.lv

  • IN>dakteris  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 18:30

    Un cik peņpunktu vērts ir jūsu komentārs?

  • IN  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 18:33

    Ak jā, ja runā par raksta jēgu, tad man patika - vairākās vietās smējos. Bet ja gribas jēgu, tad lasiet Hēgeli, protams. Ko gad citu.

  • aija  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 21:31

    peņpunkti, he he hēee, sasmīdināja - atgādināja fuckability no Super Sad True Love Story. Par rakstu - pārāk zaumno. Ļoti ceru (un zinu), ka nepastāv ne vācu, ne spāņu, ne krievu, ne latviešu, ne sīriešu dvēseles, par ko Rammstein ir tiešākais liecinieks, Rammstein ir pure alķīmija, kuri savieno gaismu ar tumsu un vajag vienkārši klausīties..

  • nja  

    2012. gada 12. februārī, plkst. 1:05

    Lai gan ideja ir diezgan uzjautrinoša, tekstu noslogo bezjēdzīgā intelektuālā uguņošana un izrādīšanās. Šķiet, ka autors raksta vidū aizmirsa savu mērķi un autopilotā sāka liet filosofisko zupu.

  • nja  

    2012. gada 14. februārī, plkst. 5:35

    Starp citu, par Po, kraukļiem un galdiem:
    http://www.cracked.com/article_19684_6-pop-culture-mysteries-that-were-solved-by-fans_p2.html , sk. numur 2. Dīvaini, ka cracked.com dažbrīd ir tik informatīva lapa.

  • Anda BR  

    2012. gada 14. februārī, plkst. 17:12

    Interesanti un drosmīgi. Kaut vairāk akadēmiķu šādi paskatītos uz kultūrtelpu. Viss pamatoti un saprotami. Paldies autoram!

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Ja kaķītis pārāk godīgs, viņš kaut kur paslepus zog.

    Ojārs Vācietis

Iesakām

  • 2015. gada 3. februārī, plkst. 11:00

    Aptauja: Ar kuru cilvēku jūs vislabprātāk gribētu draudzēties?

    "Man šķiet, šis ir kādas skaistas draudzības sākums," filmas "Kasablanka" finālā saka tās varonis. Mums šķiet, ka vislabākais veids, kā sākt jaunu draudzību, ir saruna.

  • 2014. gada 22. aprīlī, plkst. 19:04

    Maritana Dimsone: LaLiGaBa 2013

    Latvijas Literatūras gada balvas nominante kategorijā "Labākais Latvijas autora oriģinālliteratūras darbs bērniem", rakstniece Maritana Dimsone sarunājas ar Ilmāru Šlāpinu.

  • 2015. gada 15. decembrī, plkst. 6:38

    Armands Znotiņš: Nebijušu sajūtu restaurēšana stīgu orķestrim

    Ideja par Hardija Lediņa un viņa domubiedru 1984. gadā radītā albuma "Kuncendorfs un Osendovskis" publisku atskaņojumu stīgu orķestra versijā bija tik vilinoša, ka daudzi šo pasākumu nekādi negribēja palaist garām.

  • 2013. gada 28. maijā, plkst. 9:05

    Dilans Trigs: Drupu psihoanalīze

    Kā drupas – vai tie būtu industriālas rūpnīcas gruveši vai senas civilizācijas paliekas – iekļaujas pilsētas ainavā? Drupas nav tikai deformēta, veselumu zaudējušas materialitātes masa, tas ir arī laika haoss.

  • 2014. gada 3. janvārī, plkst. 7:01

    Jānis Tomašs: Zemestrīce uz ādas (2)

    ar putna prātu dzīvot ir vieglāk taču manam vīram galvas vietā atrodas rūpīgi notēsta malkas pagale no rīta viņš cērt uz darbu vakarā skalda mājās, bet brīvdienas nosit ar vienu cirvja vēzienu

  • 2015. gada 31. jūlijā, plkst. 6:07

    Vilis Lācītis: Palasiet man uz nakti par smecerniekiem (2)

    Sintija šodien atveda šokolādes ruleti, to ar kokosriekstu skaidiņām pa virsu, jo Herbertonkulis saka, ka viņam garšo. Vai, Sintij, tik dārga, tā jau nevajadzēja!

  • 2013. gada 23. septembrī, plkst. 7:09

    Kaspars Kļaviņš: Latviešu stereotipiskais pagātnes redzējums (16)

    700 gadu verdzības pasaka neapšaubāmi ir latviešu stereotipu virsotne. No mūsdienu viedokļa būtu labi šo kritiku neizturošo mītu ignorēt, ja vien tas atkal un atkal neuzpeldētu publiskā telpā.

  • 2013. gada 6. februārī, plkst. 7:01

    Ilze Stikāne: "Ka tik kas nenotiek!" jeb cenzūra bērnu grāmatās (8)

    Cenzūra ir krasā pretrunā ar vispārēju tendenci pasaules bērnu un jaunatnes literatūrā – runāt ar bērniem un pusaudžiem par visu, arī par smagām sociālām problēmām un sāpīgiem pārdzīvojumiem, piemēram, bezdarbu, nabadzību, alkoholismu, narkomāniju, vardarbību, karu, vientulību, nāvi.



Kultūras Ministrija
vkkf