Jānis Taurens: Kāpēc Rammstein ir līdzīgs Māleram? (19)

  • b_d  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 9:55

    Un "pri čom" te Rammstein?

  • i.v.  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:10

    Biju klāt Arēnas Mālera 8. simfonijas atskaņojumā un prātā nav palicis daudz no šī koncerta. Diemžēl Latvijā nav telpas, kurās varētu rīkot šīs simfonijas atskaņojumu, jo nekur uz skatves normāli nevar uzlikt apmēram 400 mūziķus. Vienīgā iespēja - Arēna, bet tad jāapskaņo, tas visu iznīcina. Tomēr, protams, tas skaitās notikums, un šim notikumam ir vēl viens rekords - kad vēl Latvijā uz klasiskās mūzikas koncertu ir izdevies sapulcināt vairāk nekā 5000 klausītāju zālē? Ir bijusi iespēja vairākkārt klātienē baudīt Mālera 8. simfoniju Marisa Jansona vadībā, kad tur dziedāja arī Valsts Akadēmiskais koris "Latvija" (Amsterdamas Concertgebouw un Minhenes Gasteig zālēs) - kaut kas līdzīgs ekstāzei.
    http://www.youtube.com/watch?v=DErdQptEI7Q

  • kokosriekstu piens  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:37

    wtf tas bija? Nīče, Mālers, Vitgenšteins, Rammstein, Arēna, emm, kā teiktu Manuels no Fawlty towers: que?

  • Lauki  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:48

    Godīgi sakot, šāda veida "analīzes" ved nekur. Mūzika IR mūzika, ja tā rada emocionālu pārdzīvojumu (piedzīvojumu), un jebkura prāta radīta analīze ir tikai
    mēģinājums to aprakstīt. Vienkārši klausies to, kas Tevi patiesi uzrunā!

  • Džerijs Šterns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 10:56

    Latviešu valodā var eleganti pateikt - "Edgara Po spalva skārusi abus".

  • rainis  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 11:08

    nesaprotu, kāpēc jāmētājas ar visādu onkuļu vārdiem un citātiem katrā rindkopā.
    mannā putra, jeb pa tukšo samaļot graudus. cieti !

  • Melomāns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 13:59

    m/
    Rammstein rullē, raksts garlaicīgs.
    Mālers- lunis, lol.

  • Melomāns  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 14:00

    m/ m/
    Pirmīt pirksts biku nolūza.

  • Kritums  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 14:19

    spriežot pēc komentāriem, taurens bārsta pērles cūkām

  • IN>JT  

    2012. gada 9. februārī, plkst. 21:17

    Jāni, atļaušos palabot - topošajiem maģistriem (nevis bakalauriem). Labi atceros šo eksāmenu (labāk nekā oficiālo). Zīmīgi, ka pavisam nesen jaukā kompānijā dalījos šajās atmiņās. Un šodien skatos - Tu arī par to raksti.
    Sveicieni!

  • zane  

    2012. gada 10. februārī, plkst. 15:08

    Forša recenzija, prieks lasīt! Rosina pārdomas.

  • kalokali  

    2012. gada 10. februārī, plkst. 17:42

    Vācu kultūrā ir kaut kas sajūsminošs, bet arī biedējošs. Gan Nīčes laikā, gan pirms viņa.. izrādās, ka arī Rammstein. Svarīgākais, ko var atrast recenzijā ir šī vienotā vāciskuma, vāciskās dvēseles esamība. Ļoti interesanti.

  • dakteris  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 17:10

    Neredzu jēgu šādam rakstam - tad jau arī Lēdija Gaga ir salīdzināma ar Vāgneru un Heidegeru, jo viņiem ir līdzīgi iekšējie orgāni. Ar to es vēlos sacīt, ka analītiskā/informatīvā vērtība šim rakstam ir tieši nulle; iespējams no šī raksta jēga ir tikai pašam autoram, kurš tādā veidā ir parādījis savas zināšanas kultūras vēsturē un kuram, iespējams, tāpēc veiksies labāk privātajā dzīvē (nākuši klāt daži peņpunkti*). Var jau iet vēl tālāk un teikt, ka viss ir viens un dziedošajā policistā Puzikovā saskatīt kaut ko no antīkās koru tradīcijas.

    *peņpunkti ir zināšanu, attieksmes un talantu kapitāla izteiksme, kas norāda uz to, cik lielas ir attiecīgā cilvēka izredzes pievērst sev seksuālo preferenču objekta uzmanību. Peņpunktu jēdziens pirmoreiz minēts kāda anonīma autora darbā portālā moralpain.bad.lv

  • IN>dakteris  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 18:30

    Un cik peņpunktu vērts ir jūsu komentārs?

  • IN  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 18:33

    Ak jā, ja runā par raksta jēgu, tad man patika - vairākās vietās smējos. Bet ja gribas jēgu, tad lasiet Hēgeli, protams. Ko gad citu.

  • aija  

    2012. gada 11. februārī, plkst. 21:31

    peņpunkti, he he hēee, sasmīdināja - atgādināja fuckability no Super Sad True Love Story. Par rakstu - pārāk zaumno. Ļoti ceru (un zinu), ka nepastāv ne vācu, ne spāņu, ne krievu, ne latviešu, ne sīriešu dvēseles, par ko Rammstein ir tiešākais liecinieks, Rammstein ir pure alķīmija, kuri savieno gaismu ar tumsu un vajag vienkārši klausīties..

  • nja  

    2012. gada 12. februārī, plkst. 1:05

    Lai gan ideja ir diezgan uzjautrinoša, tekstu noslogo bezjēdzīgā intelektuālā uguņošana un izrādīšanās. Šķiet, ka autors raksta vidū aizmirsa savu mērķi un autopilotā sāka liet filosofisko zupu.

  • nja  

    2012. gada 14. februārī, plkst. 5:35

    Starp citu, par Po, kraukļiem un galdiem:
    http://www.cracked.com/article_19684_6-pop-culture-mysteries-that-were-solved-by-fans_p2.html , sk. numur 2. Dīvaini, ka cracked.com dažbrīd ir tik informatīva lapa.

  • Anda BR  

    2012. gada 14. februārī, plkst. 17:12

    Interesanti un drosmīgi. Kaut vairāk akadēmiķu šādi paskatītos uz kultūrtelpu. Viss pamatoti un saprotami. Paldies autoram!

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Nāve ir māksla, tāpat kā viss pārējais. Es to daru ārkārtīgi labi.

    Silvija Plāta

Iesakām

  • 2015. gada 16. aprīlī, plkst. 6:04

    Satori aptauja: Pauze spēku sakopošanai vai norieta sākums?

    Parlamentā iekļuvušas arī divas jaunas partijas – Ingunas Sudrabas vadītā "No sirds Latvijai" un "Latvijas Reģionu apvienība". Kā jūtas politiķi, kuri iesprūduši opozīcijas cietajos krēslos?

  • 2015. gada 15. aprīlī, plkst. 6:04

    Mihails Gruzdovs: Mīlēt līdz galam

    Saruna ar režisoru Mihailu Gruzdovu notika Dailes teātrī, izrādes "Droši kā tankā" mēģinājumu laikā.

  • 2013. gada 25. aprīlī, plkst. 2:25

    Zane Radzobe: Seši stāvi tumsas (4)

    Nav jēgas jautāt, ko ar "Makbetu" gribēja pateikt Šekspīrs vai kā lugu interpretējis režisors. Kaut arī luga ir lasīta uzmanīgi un tās nozīmes ieaustas izrādes metos. Tikai – neviens jums te nepateiks priekšā, kur meklēt.

  • 2015. gada 16. novembrī, plkst. 6:01

    Māris Zanders: Kolektīvās atmiņas pašcenzūra (4)

    Man konceptuāli nav skaidrs, kur mūsu kolektīvajā atmiņā paliek mūsu kļūdas, vājuma brīži un apkaunojošās epizodes. Rodas sajūta, ka tādu nav.

  • 2014. gada 13. jūnijā, plkst. 6:06

    Guntis Kursišs: Piekopju cinismu (4)

    Patīk intīmi uzlūkot svešus cilvēkus, tos, kuriem acis kā spuldzītes, spožas un izdeg. tiem, kuriem ar skrūvgriezi uzgriežamais mugurkauls, mati kā lietus – caur tiem grūti redzēt.

  • 2014. gada 19. martā, plkst. 3:03

    AK: Mēles melš II (1)

    Dons bija maksimālists, un viņam vajadzēja klasiķi. Tikai dzīvu. Gūglējot par reliģiju vēsturi, viņš bija uzdūries tādam Uldim Bērziņam, kurš zina daudz valodu un tulkojot Korānu. Par to, kā atrast Bērziņu, Dons apvaicājās vairākiem nejauši satiktiem kolēģiem...

  • 2015. gada 18. septembrī, plkst. 6:09

    Satori aptauja: Vīrietis kino

    Mēs vairākiem cilvēkiem pajautājām, kurš no vīriešu tēliem pasaules un latviešu kinovēsturē ir atstājis uz viņiem visspilgtāko iespaidu.

  • 2015. gada 14. maijā, plkst. 9:05

    Māra Pāvula: Cirks sabiedrības labklājībai

    Pirms piecpadsmit gadiem Sanktpēterburgā kādā metro stacijā, kur bieži uzturējās ielu bērni, krievu teātra režisore Larisa Afanasjeva un vācu sociālā darbiniece Astrīda Šorna novietoja brīvi pieejamu cirka ekipējumu. Tā bija ēsma.



Kultūras Ministrija
vkkf