Māksla ir tad, kad dabū pa riekstiem. Ar Normundu Naumani sarunājas Nils Sakss
2009. gada 2. jūnijā, plkst. 23:51
komentāri (122)
2009. gada 2. jūnijā, plkst. 23:51
komentāri (122)
"Mākslinieks nekad nav apsteidzis savu laiku, tā ir lielākā daļa cilvēku, kas atpalikusi no savējā."
Edgars Varēze
Ilze Vanaga 03.06.09 7:22
Nu, lūk, N.N. demonstrēja klasisku nodiršanu.Visus, kas viņam darījuši pāri.
No malas vērotājs 03.06.09 10:29
Nu tā, 'visu vērtību pārvērtēšana' ir sākusies.
To skaitā nepieciešams pārvērtēt ne tikai lietas, par ko viedokli pauž Naumanis, bet arī pašu Naumani - šī cilvēka garīgo veselību, tā teikt.
Iespējams, ka Naumanis vienkārši ir Latvijas kultūras slimuma un savstarpējā slēptā ļaunuma spilgtākais simptoms.
Principā ļoti daudz pasakoša intervija. Paldies Nilam Saksam, kurš veikli panācis, ka Naumanis viņam 'izklājas'.
untranslated 03.06.09 11:37
Jā, šī intervija ir ģeniāla. (Lai gan vienai otrai tur izteiktajai domai - piem., par G.Repšes slejām - es pilnībā piekrītu...) Te nu ir tas klasiskais gadījums, kad cilvēks citiem pārmet to, ko pats visvairāk dara.
Nodiršana un "ļaunuma un indes sula" - vai gan tas nav tas, ko Naumanis jau gadiem ilgi tīrā veidā ir gāzis uz visiem ārzemju kinorežisoriem, aktieriem un pat filmu varoņiem, par kuriem vien ir rakstījis?.. (Uz cilvēkiem, kuri, atšķirībā no Bankovska, Repšes un citiem, viņu pat nekad personiski nav pazinuši un nav neko pāri darījuši?..)
pb 03.06.09 11:47
Pēc šādas "izklāšanās" mēdz uznākt pamatīgas morālās paģiras. ...diez kas nav... toties nekas nesomatizēsies, viss izlikts ārā.
Kaut kas no tā visa - vismaz sajūtu līmenī - atgādina leģendāro 100 gr kultūras raidījumu, kurā "atraisījās" Bargais ar Krivadi un Frīdvaldu.
laura 03.06.09 11:51
NOMUNDA NAUMAŅA PATIESĀ SEJA - Nil, kāpēc interviju nenosauci šādi?
bet visu cieņu, ka kaut kas tāds publicēts. goda vārds, ir par ko nopietni padomāt.
Smalki 03.06.09 11:53
vesels lērums labu domu (par to upuri, piem.)
un - ak, nabaga trauslie intervijā aizskartie! kā nu viņi tagad dzīvos...
beidzot viens vismaz pateicis, kas mūsu pīļu dīķī notiek
. . 03.06.09 11:57
ev, par to brīvo tirgu - super!
labā intervija! :)
r.m. 03.06.09 12:06
bet kāpēc nevar NN tā vienkārši pateikt, ko patiesībā domā? nu ir taču tā - par to mūsu sastāvējumu, tiem teātra kritiķiem un visu citu. lielā mērā ir.
bet nu, uhh, kā tagad ņemsies. kā apvainosies un apdirsīs.
sķerva 03.06.09 12:17
naaivie!Normunds tiešām ir drosmīgi pārdūris vienu pretīgu augoni - nu, palasiet kaut vai šito:
(komenti pie Ievas Melgalves runas publikācijas DIENĀ)
chingacguks 07:29
Es esmu kategoriski pret to, ka uz manu nodokļos samaksāto naudu kā viņiem pienākošos pretendē visādi bohēmiski liekēži. Nav tautai pienākuma uzturēt liekēžus, kas negrib strādāt, aizbildinoties at augstās mākslas nešanu tautai.
To, ko man vajag, es pats varu nopirkt, bet bez Vērpes un viņa draugu uzturēšanas es varu brīnišķīgi iztikt - tas viennozīmīgi būs ieguvums, nevis zaidējums.
Un kāpēc gan tādi brangi tēviņi kā Vērpe nevarētu strādāt godīgu darbu?
atbalsts 10:06
Blakus minot, gribētos izteikt pateicību cien. rakstniecei par tautas garīgumu veicinošu darbu, par ko viņa saņem grašus un maksā nodokļus visādiem Latvijas Kultūras kanonā ietvertiem liekēžiem (es gan diemžēl, piedodiet, nezinu, kur mūsu lieliskā rakstniece maizīti pelna -- vai arī santehniķa amatā? Daži viņas kolēģi raušmilzu naudu tikai par elitāru mākslu pretīgākā nozarē -- tautu apjājošajā, ciniskā, pie zemjostas instinktiem apelējošā reklāmā.
kultūras ministrs 08:41
domāju,ka pilnīgi skaidrs,ko gribēja pateikt autore!!!Kultūras elite,tāpat kā politiskā elite dzīvo tālu (‚virs‘) stulbās tautas,kas neko nesaprot!!...jārada tādi produkti,ka ,diemzēl šai tautiņai būtu pieejami...ja tautas naudu iztērē šauram sapratnes slānim,tad,sorry,dariet to par savu naudu....ja atbalstito filmas projektu redzējuši tikai tālu festivālu žurijas,2 kritiķi un vēl 20 draugi,tad ,mīlīši, mēs gribētu savu naudu atpakaļ!!!
drakons 02.06.2009 18:28
Melgalve ar šo rakstu ir parādījusi nevis inteliģences dziļumu, bet savu trulumu - gaudojot par naudu, kas neieripo viņas makā. Un vispār - kāpēc man būtu šāda rakstniece/ dzejniece jādotē.
Estēts 02.06.2009 18:42
Pilnīgi piekrītu izcilajai rakstniecei. Nost ar tautai tālo Uldi Bērziņu, lai dzīvo Tautas Dzejniece Kornēlija Apšukrūma! Nost ar Rainu, lai dzīvo Lapas Mārtiņš!
daDa 02.06.2009 18:44
vai viņa ir rakstniece? Palasiet tos dažus vārgos dzejolīšus, kurus nu jau pasen jaunkundzīte publicēja... tie noteikti nav tādi, kas patiks Koļam... un pirmācietēja būs tieši Melgalve (kurai KKF regulāri atsaka stipendijas, jo nav nekādas jēgas no darbiem). Tāpēc arī runa plēnumā ir tik PRINCIPIĀLA. Aiz visa stāv savtīgums un skaudība. Diemžēl.
J.Biotops 02.06.2009 23:08
"...naudu ir jānopelna, nevis jādabū tikai tāpēc, ka mums tā “pienākas” (jo mēs taču esam pārāk talantīgi, lai strādātu)..." Te lasāmie kometni lieliski apstiprina, ka Melgalvei bijusi taisnība - talantīgie brašā korī brēc pēc savām "tiesībām" saņemt to, ko viņiem taisnīgi (tas ir - čomiski) iedalīs. "Mākslas procesi" vērtējami atkarībā no autora pretenziju līmeņa un sakaru kvalitātes. (Piesakos par vēl vienu santehniķi Koļu, kam brīv tikai apbrīnot to, ko viņam inteliģenti iestāsta un, protams, pienākas maksāt, cik prasa)
= = = = =
tāda reālitātē ir tā latvju tautas labsirdība un izpratne par mākslu. Naumanis vnk to pasaka skaļi - MĒS VISI esam dirsēju tauta.
(un te, satori, jau notiek tieši tas pats)
Eiklids 03.06.09 12:54
Paldies Nilam un Normundam par lielisko sarunu. :) Labprāt dzirdētu to "dzīvajā", vismaz studijas ierakstā.
Abi - Nils un Normunds - izsaka savus viedokļus un pat ja tie ir aizskaroši, kā dažam liktos parupji, tie ir atklāti un samērīgi. Jābūt vairāk tādām sarunām. Kad vēl, ja ne tagad, politkorektumu nomainīs atklātas, polāru viedokļu sarunas.
pg 03.06.09 13:04
Tas Naumanis vien dirsējs ir
ingaile 03.06.09 13:05
No sākuma nolika latviešus par to, ka "apdirš" viens otru un pēc tam "nodirsa" visus no vienas vietas. Baigā rinķveida ekspozīcija. NN tiešām liekas gudrs, bet ja kāds grib kaut ko uzrakstīt, uzfilmēt vai uzgleznot, tad labāk, lai viņu neklausās.
Toms Tr 03.06.09 13:12
Kāds rūgtuma pilns pusmūža vīrietis.
Normunds Naumanis 03.06.09 14:01
visu še sarakstīto ir aizraujoši lasīt! Paldies.
Manī galīgi nav rūgtuma - gluži otrādi: man ir jautri vērot, kāda reakcija uz manis teikto (un Nila fragmentēto) sarunā, kuras laikā smējāmies bieži.
Tā ka - uz priekšu, dūjas!
untranslated 03.06.09 14:19
Rūgtuma un naida pilnie nez kāpēc bieži apgalvo, ka patiesībā viņiem esot jautri... :) Tā ka atļaujiet par šo apgalvojumu pasmaidīt.
dr. 03.06.09 14:40
Naumanisms ir diagnoze. Nezin kāpēc daudzi uz to pavelkas. Kam liekas, ka tieši tas ir kruti - tarkšķēt histēriski, virspusēji, rupji, bābiski uzvelkoties. Tāda kviekšana par visu ko. Gan runās, gan rakstos. It kā kruti nebūtu - savaldīgi, pamatoti, pieklājīgi, gudri. Vēl smīdina tā atsaukšanās uz savu nenovērtējoamo izglīību. APžēliņ, kad tas bija - drūmākajā stagnācijā
Eiklids 03.06.09 14:45
Kur tur ir naids? Viedoklis paliek viedoklis. Es no tā saprotu, ka Normundaprāt lielākā daļa cilvēku, pēc savas iedabas nebūdami slikti cilvēku, gluži vienkārši nodarbojas ar lietām, ar kurām tiem nevajadzētu nodarboties.
Tā, piemēram, Lauksaimniecības akadēmijas mehanizators tēlo ministru Finanšu, Aizsardzības, Zemkopības ministrijās un pagūst vēl izgāzties sarunā ar ārvalstu žurnālistiem - acīmredzami cilvēks nav savā vietā. Tieši tāpat arī visās citās profesijās, jomās, amatos utml.
Sekojoši, darot ne to, kas tev padodas, turklāt orientējoties tikai un vienīgi uz šmeli, rezultāts ir tieši tāds. Tāds, ka gribas nospļauties, pagriezties, norobežoties, izlamāties. Traki tikai, ka pārāk daudz tādu lietu ir apkārt un sanāk nemitīgi spļaudīties.
Tad nu var izvēlēties - politkorekti klusēt un rīt tos spļaudekļus vai spert ārā.
Kongo 03.06.09 14:48
Naumanis ir kā indikators. Galējs viedoklis. Vai tāpēc slikts? Nezinu. Nez vai nu tā būs.
Turklāt šī saruna ir tieši tāda. Pie glāzes vai kur tur. Sadzīviska, neslīpēta.
- 03.06.09 14:49
Smieklīgākais, ka Pēteris B. un N.N. viens no otra atšķiras tikai ar leksikas izvēli
vēl viena anonīmā 03.06.09 14:53
Publika mazliet satricināta, ko?
Cik nīkulīgi izklausās tie komentāri par Naumaņa dirsīgumu un nīgro pusmūža vīrieti. Beidzot kāds ir pateicis kaut ko godīgi un bez gļēvulīgu kompromisu pieskaņas no sērijas "labāk tā, nekā nekā".
Bez pārprasta politkorektuma pret vārgulīgiem jaunās literatūras centieniem vai Kultūras akadēmijas jaunizceptajiem "kritiķiem".