Es vēlreiz ieskatos latvieša tēlā, ko šeit esmu devis, un man jāatzīst, ka tas nav nekāds jaukais. Neattīstīti, notrulināti viņu lielum lieais vairums maldās pa dzīvi un nezina augstāku laimi kā ar veselu muguru paēsties pelavu maizes, nezina citu drosmi kā pacelt acis uz lielskungu, nezina citu gudrību kā neļaut sevi pieķert zādzībā.
Garlībs Merķelis "Latvieši", 1796
Simbols # 23.08.07 13:55
Intreresanti, kāpēc jaunībā liekas, ka viss, ko tu raksti ir šausmīgi svarīgi? Laikam tāpēc, ka cilvēks pasaulē neredz neko citu, izņemot sevi. Jo tie pārējie parādās vēlāk, kad cilvēks ir ticis ar sevi galā un ir spējīgs ieraudzīt citus, dzirdēt viņus un priekšmetisko pasauli. Līdz ar to spriedums, diemžēl, ir diezgan skarbs - oriģinalitātes te ir kādi 2%, viss pārējais ir pubertātes hronika. Sarakstīts vecumam atbilstošā manierē - bērnišķīgi un nelīdzeni. Daudz lieka, daudz tiešuma (ko redzu, par to rakstu), maz izdomas. BET Ja nebūtu nekādu cerību, es šo komentāru neakstītu. Potenciāls šur tur pavīd. Arī labi. Ja meitene turpinās izglītoties, kopt savu prātu un valodu, tad būs labi. Pretējā gadījumā mums būs vēl viena Kitija Balcere.
pee. 23.08.07 14:57
fui. ja vari nerakstīt, tad neraksti un palasot šķiet, ka mierīgi varētu iztikt arī bez tevis rakstītā.
Simbols # 23.08.07 15:51
Bet Balcere ir 2 gadus vecāka un divas reizes neirotiskāka, tāpēc, tā vērtējuma latiņa viņai vairs tik zemu nevar atrasties. Šeit taču ir skaidri redzams, ka tā ir skolnieku dzeja. Tāpēc arī tiek vērtēta atbilstoši. Pēc pieaugušo kritērijiem, protams, iznāk ka tas ir pilnīgs sviests.
aija 23.08.07 18:07
forsi dzejoli un prieks, ka nav kartejais cukurudens! zem rindinam jausama ari tada iekseja inteligence, kas musdienas jau klust par izzudosu paradibu. man patika! ari tas, ka nelidzeni, patika! tiesi nelidzenuma ir potencials.
Studente 23.08.07 18:27
man patika dzejoļu ritms un un noskaņas, atcerējos savus 17....Priecē, ka intelekts un emocijas Ērikas dzejā ir patīkamās proporcijās. Tas nozīmē, ka naudu dzīvei varēs nopelnīt, dzejot varēs savam priekam.
artis 23.08.07 19:59
Šis nebūs uzbrauciens Ērikai, bet, kur tad šeit parādās tā inteliģence? Vai tajā, ka tiek pieminēts dzeramā ūdens trūkums Āfrikā, vai tajā, ka ir lasīts Vonnegūts, ir zināms, kas tas par Vivaldi, kas tas par Zevu un kas tas par Spartaku, Pompeja? Hmmm. Cikls man neatgādina taisnu līniju, bet gan kaut kādu pusapli. Idejas kā tādas jau nav sliktas, īstenībā jau viss ir kārtībā, bišķiņ tik vēl jāparakstās utt. Ir dažas neveiklības, bet nu ko lai dara? :) p.s. Komentārus, protams, inčīgi lasīt: kārtējā nodiršana. Tā gadās.
nu aija 23.08.07 21:34
no tevis šitādas glupības negaidīju ;)
hm 24.08.07 0:24
komentētāji lohi. nekādas komentēšanas kultūras latvijā. :) neirotiskas sievietes (kamēr vēl nav pārsniegušas histērijas slieksni) ir foršas.
aija 24.08.07 11:10
kur ir glupibas ludzu :)?
ĒPK 24.08.07 12:14
ei nu! baigie inteligenti atradusies! pasi drosi vien nekad muza neko neesat uzrakstijusi, gudri spriedelejat par dazadam temam, un daudzi atzist jus par istam skabargam pecpuse. un par darbiem- sakums ne vienmer ir viegls.
artis 24.08.07 21:52
Principā viss, ko tu, aija, pateici, bija apšaubāmi
ērika 25.08.07 0:44
heh.. baigi interesati. paldies. :)
lasu 25.08.07 11:23
"Intreresanti, kāpēc jaunībā liekas, ka viss, ko tu raksti ir šausmīgi svarīgi?" Simbols #, vai tad nav tā, ka autoram ir jābūt mazliet misijas apziņai? Nē, pat ne apziņai. Sajūtai jābūt kaut kur zemapziņā. Lieluma un svarīguma sajūtai. Vai ir vērts tērēt laiku, lasot kaut ko tādu, par kā nozīmīgumu šaubās pat autors pats? Es gan šoreiz nerunāju konkrēti par Ērikas tekstiem, bet vispār. Ja par konkrēto publikāciju, tad, Ērika, Tu esi malacis! Drosme nosūtīt darbus publicēšanai šajā portālā jau ir daudz. Pat, ja teksti ir varbūt neveikli vai bērnišķīgi, vai vēl sazin kādi, tomēr, jā, tas jau ir daudz, ka kāds vispār ko saka. Lai veicas! :)
Simbols # 25.08.07 11:59
Autoriem jau parasti arī liekas, ka visam, ko viņi raksta, piemīt kaut kāda globāla vērtība, ārpusvēsturisks svars. Taču uzskatīt, ka tā liksies arī citiem, ir vai nu augstprātība, vai arī naivums (kā Ērikas gadījumā). Man jau nu liekas, ka publikācijai ar drosmi nav nekāda sakara, drīzāk jau ar ambīcijām. Ja tev ir tādas ambīcijas, ka gribi publicēties, tad rēķinies, ka tavā virzienā var lidot visdažādākās lietas, sākot ar ziediem un beidzot ar tomātiem. Bez tam, ir taču redzams, ka Satori publika ir visai kaprīza un prasīga. Pat ne katrs klasiķis tiek šeit uztverts ar nedalītu sajūsmu, kur nu vēl zaļš iesācējs. Līdz ar to reakcija ir tieši tāda, kādu to varēja sagaidīt. Kategoriski nepiekrītu tēzei: "Pat, ja teksti ir varbūt neveikli vai bērnišķīgi, vai vēl sazin kādi, tomēr, jā, tas jau ir daudz, ka kāds vispār ko saka." Pilnīgas muļķības! Pateicoties šādai attieksmei ir iegūts vesels bars sūdīgu mazo dzejnieķeļu, kuri par savu izaugsmi vispār nerūpējas. Manuprāt, ir jādara tieši otrādi, ir jānorāda uz visiem trūkumiem. Ja cilvēkam nav sakāpis urīns galvā, tad sapratīs. Ja ne, tad vispār nav par ko runāt.
I.M. 25.08.07 12:10
nešķiet pareizi pusaudžu dzeju likt šajā filozofijas un ironijas portālā. Nories, apsitīs, apgraizīs un aizies uz virtuvi uzsmērēt desmaizi. Ja skatās kā uz 17 gadīgu, tad jāatzīst, ka "tur kaut kas ir" un būs, ja nenosals sabiedriskajā salā (kā Bargais teiktu). Bet dzejoļi ir kā 17 gadīgā dzejoļi, kur pārdzīvojumi, pieredze un viss pārējais pa procentiem 30 ir grāmatās izlasīts vai filmās redzēts. Kas ir tikai normāli. Tāpēc nevar salīdzināt 40 gadīgu ar 17 gadīgu. Cien. redakcija, netraumējiet nenobriedušas personības! Un ja arī publicējat, tad nogrieziet komentēšanas iespējas nafig. Ar cieņu, sašutusī lasītāja no Vandzenes
lasu 25.08.07 23:32
"Kategoriski nepiekrītu tēzei: "Pat, ja teksti ir varbūt neveikli vai bērnišķīgi, vai vēl sazin kādi, tomēr, jā, tas jau ir daudz, ka kāds vispār ko saka." Pilnīgas muļķības! Pateicoties šādai attieksmei ir iegūts vesels bars sūdīgu mazo dzejnieķeļu, kuri par savu izaugsmi vispār nerūpējas. Manuprāt, ir jādara tieši otrādi, ir jānorāda uz visiem trūkumiem." Tieši tā! Ja kāds kaut ko vispār saka (norāda uz trūkumiem utt), tad ir bijis vērts publicēt. Ambīcijas bez drosmes nav nekas. Drosme bez ambīcijām - tieši tāpat.
lasu 25.08.07 23:36
"Bez tam, ir taču redzams, ka Satori publika ir visai kaprīza un prasīga. Pat ne katrs klasiķis tiek šeit uztverts ar nedalītu sajūsmu, kur nu vēl zaļš iesācējs. Līdz ar to reakcija ir tieši tāda, kādu to varēja sagaidīt." Nu, un tieši tāpēc prieks par Ērikas ambīcijām un drosmi, jo, es pieļauju, meitene rēķinājās ar iespējamo pat likumsakarīgo reakciju. Viss ir pareizi. Uguns kristības.
Simbols # 26.08.07 11:41
"Ambīcijas bez drosmes nav nekas. Drosme bez ambīcijām - tieši tāpat." Vārds "ambīcija" ir cēlies no latīņu vārda ambitio, proti "godkāre". Īstenot savas ambīcijas nozīmē tiekties pēc kaut kā, lai apmierinātu savu godkāri. Tāpēc es te neredzu nekādu saistību ar drosmi. Drosme ir spēja kaut ko paveikt par spīti bailēm un riskam. Ar ko tad dzejnieks riskē publicējot savus darbus? Par ko viņam vai viņai jābaidās? Manuprāt, tikai par to, vai dzeja ir laba. Ja dzejnieks zina, ka tā ir laba, tad nav par ko baidīties. Bet, ja nav par to īsti pārliecināts, tad kāpēc publicējas? Līdz ar to šīs nav nekādas uguns kristības. Ja uz Nacionālās Operas skatuves uzkāptu vienkāršs skuķis no mūziķenes, tad neviens neteiktu, ka tā ir diža māksla, pat ja meitēnam izdotos trāpīt visās notīs. Bet Ērikas gadījumā nav izdarīts pat tas - ir tikai divas veiksmīgas vietas, kur parādās jaunrade: "un likās tur - stūrī uz mirkli parādījās kaut kas līdzīgs modinātājpulkstenim" "Un tie karuseļa zirģeļi (kas vizināja mūs kad bijām mazi) sāk brukt un jukt. Zāģa skaņu raudulīgajā pavadījumā tie sabrūk pavisam. Paliek tikai necilas porcelāna drupas." Tas arī ir viss. Pārējais ir nemākulīgs simbolu virknējums, pie tam novazātu simbolu. Kā jau daudzi iesācēji, Ērika pārāk paļaujas uz to, ka viņas pieminētās lietas (soliņi, smiltis, kalni, etc.) runās pašas par sevi. Bet tās nerunā, jo ir vienkārši iemestas tekstā bez jebkādas radošas apstrādes. Un ļoti slikti izskatās atsauces uz Vonnegūtu, Vivaldi, Spartaku un Zevu - tas viss momentā liek domāt par skolas programmu (izņemot Vennegūtu, protams, bet to jau ir lasījis teju katrs domājošs pusaudzis, arī es savā laikā). Ar atsaucēm uz kultūras simboliem vispār vajag būt ļoti uzmanīgam, citādi efekts būs pavisam pretējs - lasītājam liksies, ka jaunais autors vienkārši dižojās ar savu erudīciju. Un tas ir smieklīgi, jo tiem lasītājiem, kam vairs nav 17, erudīcija ir krietni lielāka, nekā pašai autorei. BET Atkārtošu vēlreiz - tās divas veiksmīgās vietas ir pietiekami labas.
IR 26.08.07 13:03
pusaudziska patētika ar pretenzijām, bet vēl visai neveiklu varēšanu.
kreisā frakcija 26.08.07 14:33
briesmīgi. es gribu zināt, kas atbild par publikācijām šajā portālā. Ērika- tā turēt. kritika saprotams, ir ļoti veselīga, un Tu to neņemsi daudz par daudz vērā, tālab- turpini.. v.c- S.D.