Gunta Sloga: Kad rītdienas vairs nav (1)

  • Jānis Balodis  

    2017. gada 8. janvārī, plkst. 14:18

    Paldies par recenziju!

    Tā ir bijusi rosinoša. Man tā ir nostiprinājusi pārliecību, ka lielākajā daļā darbu, kuros ņemu dalību un kuros man patīk ņemt dalību, es vairs nespēju novilkt stingras robežas starp dramaturga/režisora, reizēm arī scenogrāfa darbu.

    Ar to es gribu teikt, ka izrādes “Kas notiks rītdien?” autori ir Paula Pļavniece, Jānis Balodis, Ieva Kauliņa, Jānis Sniķers, Cigdem Mirol, Jose Alvarez un Riham Baderkhan. Dramaturģijas konsultants - Valters Sīlis. Mēs visi vienlaicīgi esam bijuši gan dramaturgi, gan režisori, gan mākslinieki. Apzinos, ka tā jau no paša sākuma vajadzēja norādīt izrādes aprakstā (tas tuvākajā mirklī tiks izdarīts), lai izvairītos no situācijas, ka par izrādes negludumu vaininieci top režisore Paula Pļavniece un fakts, ka šoreiz neesmu strādājis kopā ar Valteru Sīli. Šīs izrādes veiksmju, un arī neveiksmju autorība ir kolektīva. Un šobrīd nav iespējams zināt, kāda šī izrāde būtu strādājot citādākā sastāvā, bet, manuprāt, izrādi, kāda tā ir tagad, ir bagātinājis katrs tās autors. Izrādei ir Ievas Kauliņas radītā vizualitāte: ''Lielākā atšķirība un jauninājums vienīgi ir ekrāns, kuru izrādes sākumā kā mozaīku no lielākām un mazākām planšetēm Balodis pats saliek kopā. Šajā mozaīkā pamazām vienlaikus atvērsies vairāki "logi" ar izrādes "Kas notiks rītdien?" varoņiem.’'

    Kā arī šo darbu, no citiem, kuros esmu pēdējā laikā piedalījies, raksturo izvēle atteikties no galvenā varoņa atrastu vēsturisku faktu dramaturģijas, bet pievēršanās attiecībām starp cilvēkiem - dienasgrāmatu varoņiem.

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Kara laikā patiesība ir tik apdraudēta, ka tai vienmēr līdzi nāk melu miesassardze.

    Vinstons Čērčils

Iesakām

  • 2016. gada 7. martā, plkst. 4:58

    Māris Zanders: Mūza un partijas biedra apliecība (21)

    Es nespēju nopietni uztvert Seneku kā filozofu, zinot viņa politisko darbību. Es nespēju apbrīnot Roterdamas Erasma sacerēto tekstu drosmi, zinot, cik gļēvi viņš rīkojās dzīvē.

  • 2016. gada 14. aprīlī, plkst. 1:06

    Latvijas Literatūras gada balva 2016: Labākais ārvalstu literatūras tulkojums

    Kategorijā "Labākais ārvalstu literatūras tulkojums" nominētas 5 grāmatas – Antonijas Mihaēlisas "Pasaku stāstnieks" Ingas Karlsbergas tulkojumā, Jāna Unduska "Gaidot vārdus" un Mēlisa Frīdentāla "Bites" Maimas Grīnbergas tulkojumā, Boženas Ņemcovas "Vecmāmiņa" Halinas Lapiņas tulkojumā un Džonatana Litela "Labvēlīgās" Dena Dimiņa tulkojumā.

  • 2012. gada 2. augustā, plkst. 8:13

    Pauls Bankovskis: Kā pētīt fotogrāfiju ar Eduardu (6)

    Eduards nešķiet diez ko draudzīgs, mute savilkta taisnā līnijā, labajā rokā ir pret mums draudīgi atvēzēts vai nikni kratīts spieķis, kreisajā rokā aiz muguras viņam, šķiet, ir portfelis. Par apaļajām Eduarda brillēm gribas teikt, ka tās zibsnī.

  • 2016. gada 31. oktobrī, plkst. 5:55

    Māris Zanders: "Zelta laikmets" kā domāšanas inertuma izpausme (2)

    Vienkāršošana, kas tiek lietota politiskajā retorikā, aprakstot problēmas, iespējams, nozīmē cenšanos noslēpt nespēju problēmas risināt.

  • 2014. gada 21. martā, plkst. 7:03

    Eduards Plankājs: Kad kaisme Faradeja būrī (1)

    Visvairāk man patīk tevi no rītiem kad aizkaru šķirbas pilnas apsnigušiem zariem. kad silti drebuļi oksidē kopš Lilitas un Ādama laikiem zagšus ēsto ābolu serdes.

  • 2015. gada 23. oktobrī, plkst. 6:30

    Didzis Melbiksis: Okupants Fredis (1)

    Fredis skatījās uz Paulu un prātoja, vai Pauls arī viņu uzskata par okupantu. Viņš bija noskaidrojis, ka ar šo vārdu apzīmē kādu, kurš nelikumīgi apmetas svešā teritorijā un cenšas uzspiest pamatiedzīvotājiem savus noteikumus.

  • 2012. gada 2. februārī, plkst. 23:02

    Ieva Sniedze: Par došanos ceļā, lai atgrieztos mājās (4)

    Nilss Holgersons ir gadus četrpadsmit vecs, problemātisks pusaudzis bez respekta pret vecākiem un sabiedrību — sīks huligāns.

  • 2014. gada 20. februārī, plkst. 8:02

    Ilga Reizniece: Folklorā mani piesaista patiesums

    Vislabākais cilvēks es esmu tad, kad dziedu bērnam šūpuļdziesmas. To es novēlu izbaudīt ikvienam.



Kultūras Ministrija
vkkf