Atis Rozentāls: Lielā, melnā roka (1)

  • Jānis Vētra  

    2016. gada 3. novembrī, plkst. 13:49

    Varbūt iespaida svaiguma dēļ, varbūt tāpēc, ka cita izrāde, t.i., 02.11., bet ar recenzijas autoru varu būt vienisprātis tikai atsevišķos konstatējumos. Noteikti par režisora Aika Karpetjana atraktīvi un ar gaumi veidoto režiju. It sevišķi "izvelkot" izsekojamā un uztveramā kondīcijā mīlas tapšanas 2.cēlienu, kas sižetiski un arī muzikāli pats par sevi nekur daudz nevirzās. Arī komplimenti Margarētas atveidotājai M.Vilsonei ir vairāk kā pelnīti. Un vēl tas, ka ar V.Gētes "Faustu" Š.Guno "Faustam" ir maz sakara.
    Tas, ka Mefisto dzīvo un uzvar no izrādes izriet nepārprotami. T.i., ja skatās un klausās to, kas notiek uz skatuves, nevis domās pieliek klāt, kā tam vajadzētu būt vai ko izrādes veidotāji , iespējams, gribējuši pateikt. Par paša Fausta vairāk kā pakārtoto lomu šajā izrādē arī nav jāšaubās. Līdz ar to paliek dievišķais un velnišķais, bet cilvēks no fokusa izslīd. Un vēl par baleta intermēdiju. Tā bija kā svaiga gaisa brāzma visnotaļ labi prognozējamā izrādes ritējumā, kas, turklāt, sagādāja patīkamu pārsteigumu par soprāna/baletdejotājas Margaritas Vilsones lielisko sniegumu. Un vēl vairāk pastiprināja priekšstatu par Fausta liekumu visā šajā spēlē. Starp citu, arī Š.Guno ar sevišķu respektu un cieņu pret zinību vīriem, proti, Faustu, nav izcēlies.

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Nevienam idiotam nepatīk, ja viņu nosauc par idiotu.

    Džeroms D. Selindžers

Iesakām

  • 2015. gada 20. aprīlī, plkst. 6:04

    Ivars Ījabs: Nelaime un tās dubultnieki (11)

    Saeimas deputātus, kas ālējas dzērumā, vilto ienākumu deklarācijas vai nodarbojas ar parlamenta sēžu sabotāžu, nav amatā iecēlis neviens oligarhs, ļaunprātīgs shēmotājs vai Kremlis.

  • 2013. gada 9. aprīlī, plkst. 7:04

    Kaspars Putniņš: Latvijas Radio koris ir īpašs

    Kopā dziedāšana ir brīnišķīga iespēja īpašā veidā komunicēt starp cilvēkiem. Tā ir kaut kāda īpaša tuvība, kuru mēs nekādā citā veidā nevaram sasniegt.

  • 2012. gada 5. septembrī, plkst. 8:28

    Liene Linde: "Trīs dienas brīvībā": par desām un dvēseli (8)

    Pjotrs atgriežas cietumā, un arī atgriešanās cietumā ir tikpat asa ķermeniska konfrontācija: cietuma uzraugi sīki sagraiza viņa nopirktās desas, izpēta kafijas, tējas un cigarešu saturu.

  • 2012. gada 11. decembrī, plkst. 1:36

    Edmunds Frīdvalds: Pēteronkuļa pelnu vēsturiskums (36)

    Vai varam vienoties sarunai par nacionālo kino, neminot katra konkrētā politiķa vārdu vai citātus, bet tā vietā parunājot par paša nacionālā kino ideju un par kādu filmu, kura, manuprāt, izcili pārstāv cildeno nacionālā kino nosaukumu?

  • 2015. gada 3. septembrī, plkst. 23:09

    Anuars Duisenbinovs: Vēstules un citi dzejoļi

    Dzejas dienās piedāvājam ārvalstu viesu dzejoļus latviešu autoru atdzejojumā. Šodien, 4. septembrī, pasākumā "Ziemeļi - Dienvidi" uzstāsies Kazahstānas dzejnieks Anuars Duisenbinovs.

  • 2015. gada 3. janvārī, plkst. 0:01

    Kārlis Krūmiņš: Kara piezīmes (3)

    Sadarbībā ar "Dirty Deal Teatro" piedāvājam teātra tekstu lasījumu ciklu "Kara piezīmes", kurā deviņu mēnešu garumā dažādi dramaturgi un režisori sekos notikumiem pasaules politiskajā teātrī un transformēs tos jaunos dramaturģiskos tekstos.

  • 2014. gada 7. janvārī, plkst. 7:01

    Haralds Matulis: Laba dzīve (12)

    Ja cilvēkam izdodas paturēt iegūtās baudas un kāpināt tās, vai arī tādā gadījumā labāk atturēties no baudu iegūšanas? Ja cilvēks ir bagāts un var atļauties visu, ko spēj iedomāties, – kāpēc gan viņam tam neļauties?

  • 2015. gada 16. decembrī, plkst. 14:23

    "Drakoni debesīs": Julians Tuvims

    Starptautiskie bērnu literatūras lasījumi "Drakoni debesīs" 2015. gada 24. jūlijā Jaunajā Rīgas teātrī. Dzejnieks un atdzejotājs Māris Salējs lasa poļu dzejnieka Juliana Tuvima dzejoļus bērniem.



Kultūras Ministrija
vkkf