Iļja Marija Boļšakovs: Gaidiet, kad jūs izvaros (25)

  • Marta avens  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 9:11

    Jo seksuāla vardarbība pret sievietēm pastāv arī tajās valstīs, kur patvēruma meklētāju un bēgļu nav."

    Protams, protams!
    Kā zināms, cilvēki mirst arī valstīs ar visattīstītāko medicīnas aprūpes sistēmu. Nelaimes gadījumi darba vietās notiek arī uzņēmumos ari sakārtotu darba aizsardzības sistēmu. Un?

    Nenoliedzot aktualitāti par sieviešu tiesībām, tomēr laikam nevajadzētu bēgt vai mēģināt novērst uzmanību no "bēgļu" (he, he!) un eiropiešu, sauksim to tā, pasaules uztveres.

  • akmens > Marta avenam  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 10:07

    Вот доктор общих мест, к его твореньям
    Я отношусь с особым подозреньем.
    Что б он сказал, когда бы до него
    ДРУГИЕ НЕ СКАЗАЛИ НИЧЕГО?

  • sangri  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 11:26

    Paldies par rakstu!
    Un komentējot Marta avens komentāru - manuprāt, diezvai var runāt par "uzmanības novēršanu" no "bēgļu un eiropiešu pasaules uztveres". Tā diskusijas centrā ir nemitīgi, un ir bezmazvai vienīgais skatpunkts, no kāda tiek aplūkoti Ķelnes notikumi. Ir ļoti labi un nepieciešami, ka kāds tos apskata, pievēršot uzmanību aspektiem, kas līdz šim nav diezko izcelti.

  • Marta avens > sangri  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 13:02

    Mani, savukārt, pārsteidz šo jauno aspektu nemitīgā uzpeldēšana, kas kontekstā ar tikko Tomsona vadītajos "Krustpunktos" sludināto, ka, redz, neesot nemaz pierādīts, ka Ķelnē vainīgie ir "bēgļi" (nu, bļāviens!), liek domāt, ka daļa šo "jauno aspektu" uzrodas mākslīgi, novēršot uzmanību no galvenā.

    Mazliet par šo cepos, jo jau sacīju pie viena cita raksta - man bija iespēja runāt ar sievieti, kas atradās ļoti tuvu tam, kas notika Helsinkos un dzirdēt par notikušo nepastarpināti. Tāpēc man nav nekādu šaubu ne par "aspektiem", ne atšķirībām "pasaules uztverē". Pats sevi reizēm pieķeru, ka man to ir dīvaini atzīt, jo man ir tuvas idejas, uz kurām atsaucas "bēgļu" aizstāvji. Taču ir kaut kāds veselais saprāts un pasaules notikumu konteksts, kuru dēļ esmu kļuvis par ksenofobu un rasistu (un te mans par sevi pamatīgi ierēc :)))))

  • Dead Bull  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 13:39

    Ksenofobijas apkarotājiem ļoti patīk izmantot "ābolu un apelsīnu salīdzināšanas" loģisko kļūdu, lai "pierādītu", ka notikušais Ķelnē un citās pilsētās nemaz nav jauna noziedzības dimensija, jeb vardarbība pret sievietēm ir arī tur, kur imigrantu nemaz nav.

    Ir jānošķir rakstā piesauktā vardarbība ģimenē jeb vardarbība starp dzīvesbiedriem no islamticīgu vīriešu mērķēta uzbrukuma konkrētas kultūras tradīcijām piederošām sievietēm, kur mērķis ir seksuāla pazemošana un iebaidīšana (taharrush gamea), lai sievietes pakļautos islāma kultūrā pieņemtiem izturēšanās un ģērbšanās kanoniem. Tā ir tāda tautas tiesa sievietēm, kuras, uzturoties ārpus mājas, neizturas pazemīgi (nestaigā nolaistu skatienu, izvairoties no acu kontakta) un neģērbjas "piedienīgi", apliecinot, kāda konkrēta vīrieša īpašumtiesības uz savu seksualitāti. Manuprāt, Ķelnē un citviet notikušais notikušais ir klasificējams nevis kā seksuāla uzmākšanās, bet linča tiesa Eiropas sievietēm. Izmantotā fiziskā vardarbība, tostarp seksuāla rakstura vardarbība, būtībā bija soda izpildes mehānisms, nevis noziedzīgas darbības mērķis (pazemot un iebaidīt).

    Iepretim Eiropā līdz šim nepazīstamajam noziegumu veidam, visās tautās un kultūrās pastāvošā vardarbība starp dzīvesbiedriem nav saistīta ar dzimumu kā tādu, un aptuveni vienlīdz vardarbīgas ir abu dzimumu personas. Vispārīgi runājot, noziegumus viena pret otru var paveikt pēc daudz un dažādām pazīmēm (iedzimtas – ādas krāsa, dzimums u.c., dzīves laikā iegūtas – nacionālā un reliģiskā piederība utt.) klasificējamas personas. Visos gadījumos noziegumu apriori nevar klasificēt, varmākam un upurim piemeklējot kādas no šīm daudzajām pazīmēm. Piemēram, ja bruņotu laupīšanu pret balto paveic tumšādaina persona, tad bez papildus informācijas par noziegumu nevar apgalvot, ka noticis noziegums pret baltajiem – apriori var apgalvot tikai to, ka notikusi bruņota laupīšana, bet rasu naida nozieguma sastāvs var būt, un var arī nebūt. Tāda pati loģika attiecināma uz vardarbību starp viena vai dažādu dzimumu ģimenes locekļiem. Arī lesbiešu pāros taču vardarbību nevar klasificēt kā vardarbību pret sievieti.

    Protams, noziedzīgu nodomu Ķelnē un daudzās citās pilsētās notikušajam juridiski stingri pierādīt ir tikpat kā neiespējami – katrs konkrētais apsūdzētais varēs aizstāvēties ar laupīšanas motīvu vai nemotivētu huligānismu alkohola reibumā u.tml., bet tik un tā teikt, ka notikušie noziegumi nav saistīti ar musulmaņu imigrantu atnestajām kultūras tradīcijām, ir absurdi - līdzīgu noziegumu statistika Ziemeļāfrikā liecina par pretējo.

  • ckzs  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 14:11

    Autors cenšas atspēkot uzskatu, ko neviens nepauž, proti, ka Eiropā nav pastāvējusi seksuālā vardarbība pret sievietēm pirms bēgļu ierašanās. Ķelnes gadījums liecina par iepriekš nenovērotu seksuālā rakstura uzbrukukumu saasinājumu, kas saistīts ar bēgļu importētajām Islama "kultūras atšķirībām", šajā gadījumā strikto priekšstatu par sievietes suboordinēto lomu un tai pieļaujamo uzvedību.

    Autora spriedumi nav relevanti Ķelnes notikumiem, jo gluži vienkārši ir "ne pa tēmu". Izmantojot autora stratēģiju, var aizrunāt prom jebkuru ideoloģisku noziegumu, piemēram, rasu naidā balstītu uzbrukumu, sakot, ka jebkurā valstī pastāv vardarbība, arī Latvijā, kur ir problēmas ar policijas darbu un tās efektivitāte ir apšaubāma, tāpēc tā vietā, lai kritizētu rasismu, vajadzētu uzlabot policijas darbu un likumisko bāzi. Šadi vienā Krievijas TV raidījumā argumentēja Žirinovskis, kad viņam jautāja par skinhedu pastrādātājiem noziegumiem Krievijā pret ārvalstu studentiem, proti, nav nekā neparasta tajā, ka zēni izvicina dūres un tur nekādu ideoloģiju nevajag meklēt.

  • Circus Maximus > :)  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 14:14

    Hm, kaa tad iisti ir ar autoru? Ilja vai Marija?

  • RūdolfsM > Dead Bull  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 14:17

    >islamticīgu vīriešu mērķēta uzbrukuma konkrētas kultūras tradīcijām piederošām sievietēm [...]

    Esmu palaidis garām jebkādas indikācijas, ka Ķelnes notikumiem būtu kāda politiskā motivācija. Varbūt vari iedot kādu saiti, kur būtu kāda no pašu pāri darītāju liecība par to, kāda bija motivācija.

    > Tā ir tāda tautas tiesa sievietēm, kuras, uzturoties ārpus mājas, neizturas pazemīgi un neģērbjas "piedienīgi",

    Šitās lietas notiek arī kristīgajā kultūrā. Lielos apjomos.

    > teikt, ka notikušie noziegumi nav saistīti ar musulmaņu imigrantu atnestajām kultūras tradīcijām, ir absurdi

    Tās kultūras atšķirības nav nemaz tik lielas, ja var ticēt vikipēdijā atrastām kartēm
    https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_domestic_violence#/media/File:Map3.1NEW_Womens_Physical_Security_2011_compressed.jpg
    Mēs tepat Latvijā esam vardarbīga tautiņa. Tā ir mūsu tradīcija un dzīvesziņa. Kad Laimdota teica, ka mums vajag bēgļus ar līdzīgu mentalitāti, liekas, ka mūsu uzskati daudz neatšķirsies.

  • prosperity  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 15:32

    Paldies par rakstu, pilnīgi piekrītu!

    Atbildot ckzs ''Autors cenšas atspēkot uzskatu, ko neviens nepauž, proti, ka Eiropā nav pastāvējusi seksuālā vardarbība pret sievietēm pirms bēgļu ierašanās.''

    Nepavisam ne. Uzsvērts ir tas, ka pastāv krasa atšķirība starp to, kā sabiedrība izturas pret vietējiem izvarotājiem (principā diezgan vienaldzīgi, tas nav nekas šokējošs, ir normāli norādīt uz sievietes vainu notikušajā, likumi visai miglaini u.tml.) un kā izturas pret bēgļiem izvarotājiem (aicinot uz vardarbību pret viņiem, izraidīšanu/turpmāku neuzņemšanu, akūtu nepieciešamību pēc sodiem u.tml.). Izvarošanas upuris šeit ir otrajā plānā. Tas ir redzams arī aprakstītajās procedūrās, kas Latvijā izvarošanas upuriem jāiziet. Vai tas kopumā rada iespaidu, ka kādam rūp izvarotā sieviete? Drīzāk izskatās, ka izvarotā sieviete vienkārši tiek izmantota kā līdzeklis, lai vērstos pret ne pārāk ieredzētu sabiedrības grupu.

    Protams, neviens nenoliedz, ka problēma pastāv, taču tās skatīšana no ekstrēmas perspektīvas nekad neradīs adekvātus risinājumus.

  • Dead Bull  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 15:51

    Ja vien uzbrucēji nav tik naivi un nezinoši, kā tie imigrantu pusaudži šīsdienas ziņās, kas transseksuāļiem uzbruka, kliedzot "Jūs, padauzas, jānomētā akmeņiem!", naida noziegumi pret nejauši sastaptu svešinieku atbilstoši Rietumu pasaulē pieņemtajām prasībām pret pierādījumu nastu krimināllietās ir grūti pierādāmi – praktiski biežāk var pierādīt un sodīt tikai par noziedzīgām darbībām (huligānisms, laupīšana, slepkavība) nevis vainu pastiprinošu nodomu – naidu pret konkrētas kategorijas cilvēkiem.

    Cita lieta noziedzības tendenču statistiskā un salīdzinošā analīze – nav jāaplūko viens atsevišķs gadījums, bet daudzu līdzīgu noziegumu īpašības un izcelsme. Šādā veidā par noziegumu motīvu var netieši spriest, salīdzinot līdzīgus gadījumus dažādās valstīs, var pārbaudīt statistiskas hipotēzes par cēloņsakarībām starp dažādiem sociāliem procesiem (piemēram, vai noteikta veida noziegumi bija jau pirms imigrācijas sākšanās, bet imigranti vienkārši ieņēma attiecīgo nišu, vai arī pastāv tieša cēloņsakarība starp imigrāciju un attiecīgo noziegumu veidu rašanos). Tāda analīze, protams, neder kā pierādījums konkrētas lietas iztiesāšanā, bet ļauj vērtēt sociālas norises. Pagaidām Eiropas varasiestāžu oficiāls statistikas apkopojums un analīze nav publiskots (nez vai būs), bet interneta diskusiju formātam pietiek ar "pīles testu" – ja kaut kas izskatās pēc pīles, peld kā pīle un pēkšķ kā pīle, tad, ļoti iespējams, tā arī ir pīle. Es to par jau piesaukto taharrush gamea.

  • RūdolfsM > Dead Bull  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 17:03

    Tevis piedāvātie pētījumi ir diezgan nepraktiski pāris iemeslu dēļ:

    - kvalitatīvi izpētīt jebkādu sociālo procesu cēloņu/seku sakarības (ne tikai korelāciju) ir teju neiespējami. Pat ja pierādīsi, ka, teiksim, sīriešu bēgļi un to bērni ir vienā vai otrā veidā atšķirīgi no vietējiem, cik tas ir saistīts ar nabadzību/valodas zināšanu problēmām/kara traumām/izolāciju/naidu no vietējiem un nevis ar viņu kultūru/ticību vai kādām citām "sīriskām" īpašībām?

    - pat ja kaut kādā brīnumainā veidā izdotos pierādīt, tieši kultūras/tautības/ticības cēloņu-seku sakarības, ko tu iesāktu ar šādiem datiem?

  • Circus Maximus > visiem  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 17:05

    Pasaulee nepaartraukti notiek ciinja par resursu. Ir energo resursi, paartikas resursi, uudens resursi. Bet tieshi tikpat buutisks resurss ir reproduktiivie resursi - t.i. viegli pieejami vairotiesspeejiigu sievieshu kjermenji. Un te nu mums ir suns uz siena kaudzes - videejais videejais aritmeet

  • Circus Maximus > :)  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 17:08

    videejais aritmeetiskais eiropas viirietis, kursh novietojis savu bumbierveida kjermeniiti pie televizora, knibinaas ap savu ljengano ozolziiles lieluma pinciiti un pauzh patiesu sashutumu par to, ka araabu eerzelji lien pie eiropas kjeeveem. Viss paareejais ir tikai atmazkas un tukshu salmu kulshana.

  • ckzs > rudlolfsM  

    2016. gada 18. janvārī, plkst. 21:15

    Ķelnē vai citur Vācijā šāds seksuālo uzbrukumu masveidīgums vēl nekad nebija piedzīvots, tātad tā nav statistiski "normālā" seksuālā vardarbība, kas (diemžēl) fiksējama rietumu sabiedrībā. Jūs tiešām uzskatāt, ka Ķelnes gadījums nebija statistiska anomālija? To apgalvoja pat pilsētas varas parstāvji.

    Tas, ka seksuāla vararbība ir pastavējusi iepriekš nenozīmē, ka nav jāvēršas pret cēloņiem, kas to padara par vēl akūtāku problēmu. Sekojot jūsu argumentācijas līnijai, varētu spriest šādi: ja alkohols rada atkarību un veicina noziedzību tad var droši legalizēt arī heroīnu un vēršanās pret to, aizbildinoties ar sabiedrības interesēm, ir tikai veids, kā diskriminēt opija magoņu audzētājus, jo tie ir no cita etnosa. Nevar pierādīt, ka heroīns ir vainojams pie atkarībām un noziedzības, jo daudz kas ir atkarīgs no konkrētā cilvēka audzināšanas, bioķīmijas u.tml. faktoriem.

    Autora arguments būtu pamatots, ja arī iepriekš Ķelnē tiktu pastrādātas šāda mēroga seksuālo uzbrukumu epizodes un tās būtu paveikuši cilvēki ar dažādu kultūras profilu, bet šajā gadījumā pastāv nepārprotama cēlonība starp uzbrucēju ideoloģisko orientāciju un attiecīgā nozieguma epizodēm, jo iepriekš šādā mainīgā - miljons bēgļu no islama valstīm - nav bijis.

    Nav runa par kaut kādām "sīriskām īpašībām", bet gan par Islama ideoloģiju, kuras ietvaros seksuāla vardrbība pret "neticīgajām" ir akceptējama. Teiksim, ja pilsētā ierastos 10.000 nacistu un neilgi pēc tam tiktu novēroti antisemītiski uzbrukumi ebrejiem/āfrikāņiem, arī tad jūs nesaskatītu kauzāciju, bet tikai pilnīgi nejaušu korelāciju?

    Arī tad jūs teiktu, ka vardarbība pret ebrejiem un etn. minoritātēm vienmēr ir pastāvējusi un tāpēc nevajag vainot kādu grupu, jo, pārfrāzējot jūs, "pat ja pierādīsi, ka, teiksim, nacisti ir vienā vai otrā veidā atšķirīgi no vietējiem, cik tas ir saistīts ar nabadzību/valodas zināšanu problēmām/kara traumām/izolāciju/naidu no vietējiem un nevis ar viņu kultūru/ticību vai kādām citām "nacistiskām" īpašībām?"

  • rola  

    2016. gada 19. janvārī, plkst. 2:10

    Kas par putru!
    Autors vietām klāsta tādu tagadni, kas ir jau sena pagātne (ja bija/un kur tā bija).
    Krimināllikuma 159.pants Izvarošana. Pirmā daļa paredz kr.atbildību par pilngadīgas sievietes izvarošanu, procesu var uzsākt tikai pēc pašas sievietes iesnieguma. Cietušās sievietes tiešām policijā vēršas reti. Tie autora minētie 50 gadījumi varētu būt vai nu sieviešu skaits, kuras ir vērsušās vai uzsākto kriminālprocesu skaits. Saistībā ar nepieciešamo ekspertīzi, abi skaitļi varētu būt līdzīgi, bet dati internetā ir. Tās ir tās sievietes, kuras policijā vēršas.
    -Es par ko citu- autors sēj baigu paniku, jo sievieti, kura vērsusies policijā jau nu uz TM Eksp.centru (rupjāk var teikt - uz morgu) apskatīt nevedīs un nav tā, ka Līgo svētku gadījumā cietusī drīkstēs nomazgāties pēc dienām piecām, un nav tā, ka sievietes apskati starp divām līķu sekcijām veiks ginekologs-obligāti vīrietis.
    Domāju, ka šādus melus nevajag izplatīt!!!
    Sākotnēji autoram ieteikums- iemācīties atšķirt apskati no ekspertīzes.
    -Otra lieta.Raksta autors kopā saputojis Krimināllikuma (KL) diskriminācijas un seksuālo noziegumu pantus, klāt piejaukts huligānisms. Huligānisms kā noziedzīgs nodarījums ir KL un kā sīkāks- administratīvs pārkāpums arī Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Izvērtējot darbības, tad attiecīgi jālemj, kuras normas jāpiemēro.
    -Secinājumi. Paviršības dēļ sanākusi tāda panikas graudu sēšana. Ja jau raksta autors par sievietēm iestājas, tad lūdzu, mazliet vairāk pietātes.Pašlaik klajas demagoģijas un vaimanāšanas, un melu dēļ panākts pretējs efekts. Raksta autors būtībā deklarē- izvarotas sievietes Latvijā ir spiestas pakļauties pazemojošām procedūrām; nav valstī tiesību normu, kas attiecināmas uz seksuālas uzmākšanās gadījumiem.
    Tiesību normu studēšanu atstāsim raksta autora pašpilnveidei, viņu gaida daudzi atklājumi. Bet vispirms ieteicams censties atcerēties, no kurienes radies šausmu stāsts par tiesu med ekspertiem. Varbūt var pārdot kā šausmu/porno scenāriju.


  • RūdolfsM > ckzs  

    2016. gada 19. janvārī, plkst. 14:23

    Tava ilustrācija par alkoholu un heroīnu ir skaisti trāpīga. Raksta autors vērš uzmanību uz to, ka Latvijā ir nopietna alkoholisma problēma, kas grauj tūkstošu dzīves, bet par to sabiedrībai ir pilnīgi pie kājas. Kaut kāds tāls heroīns, ir daudz biedējošāks. Tiesa, šī analoģija ir kropla, jo "sīrisms" nav narkotiska viela, kas veicina atkarību.

    Par statistiku runājot, no vienas pāri darījuma epizodes spriest par cilvēku kopumu (kas pat vēl nav identificēts), ir pārsteidzīgi. Bet mums ir daudz epizožu no Vācijas par visādām zvērībām pret līdzcilvēkiem. Hitlers nebija vienīgais tāds, paskaties kaut vai uz Svētās Romas impērijā piedzīvotajām šausmām pēc reformācijas. Un to visu veica mūsu pašu baltādainie kristieši. Un tā nav kaut kāda vienas nakts epizode.

    Vai tu savu izpratni par islāma ideoloģiju veido no IS materiāliem?

    Ja tu domā, ka vari brīvi aizvietot "sīrieši" ar "nacisti", tad es neredzu, kāpēc es nevarētu aizvietot "nacisti" ar "vācieši". Būtiskākā atšķirība ir tajā, ka, piemēram, es nevaru nebūt latvietis. Es to varu mēģināt slēpt vai noliegt, bet tas neko nemainīs par to, kas es esmu. Tāpat sīriešiem. Ja domā, ka islāms diktē zvērīgu attieksmi pret neticīgajiem, iesaku atcerēties, kas notika ar musulmaņu kopienām Pireneju pussalā vai balkānos. Salīdzinājumam — koptu kristiešu kopienas tuvajos austrumos ir visnotaļ dzīvas.

    Tas varētu izskaidrot panisko attieksmi pret visu svešo — a ja nu viņi pret mums izturēsies tāpat kā mēs pret viņiem?

  • ckzs > rūdlofsM  

    2016. gada 19. janvārī, plkst. 18:42

    Ja jūs noraidāt versiju, ka Islamticīgo imigrantu pieplūdums ir cēlonis šai vardarbībai, jo Islamā sievietes tiesības ir pakārtotas vīrieša interesēm, tad kādi, jūsuprāt, ir cēloņi tam, ka tieši 2015/2016 gada mijā, pēc tam, kad Vācijā bija ieradies rekordliels bēgļu/imigrantu skaits, tika fiksēti attiecīgi seksuālie noziegumi? Kas ir tas mainīgais, kura dēļ 2014/2015 gadā netika novēroti šādi noziegumi, bet tie parādījās šī gada mijā? Un cik daudz epizodes, jūsuprāt, ir nepieciešamas, lai varētu pamatoti runāt par tendenci?

    Nē, es nepielīdzinu sīrisko etnosu nacismam, bet gan Islamu kā ideoloģiju, jo tā, līdzīgi dažādām totalitārām ideoloģijām, vairākos (praktiski pilnīgi visos) punktos ir pretrunā ar rietumu demokrātijas pamatprincipiem, šajā gadījumā tās ir sieviešu tiesības un viņu autonomija uzvedības modeļu izvēlē. Islamam var sekot gan sīrietis, gan latvietis vai vācietis - etnosam ar to nav nekāda sakara. Tas, ka neiecietību attaisno reliģiska doktrīna, nevis kāda sekulāra ideja, nenozīmē, ka pret to ir jāattiecas iecietīgi.

    Vai sekulāru šovinistu, kurš saka, ka sievietēm ir jasēž pie plīts un viņu vienīgā jēga ir dzimumaktu nodrošināšana un ir normāli aiztikt garām ejošu sieviešu ģenitālijas, jūs vērtējāt, kā lielāku draudu par musulmai, kurš uzskata, ka līdzīga attieksme ir daļa no Islāmiskās kultūras?

    Jā, Islams nav viendabīgs, tomēr tam ir kopīgas iezīmes jautājumus, kas saistīas ar sieviešu lomu sabiedrībā. Tas Islams, kurš tiek importēts līdz ar Sīriešu un Z-Āfrikas imigrantiem nav akurāt tā sekulārākā Islama formā, par kādu nosacīti var uzskatīt, piemēram, Turcijas Islamu.

    Vāciskumu tu nevari pielīdzināt nacismam, jo būšanā par vācieti nav ideoloģija, vāciskums neparedz binārās opozīcijas, aizliegumus, svētā kara jēdzienu vai ko tamlīdzīgu; ja var runāt kaut ko kopīgu vāciešiem, tad tas ir tieši izteiktais liberālisms. Jā, es zinu ka bija Hitlers, bija inkvizīcija un kas tik vēl, ne, bet Eiropa tam ir tikusi pāri un tāpēc šī atsaukšanās uz vēsturi ir bezjēdzīga. Kristietība ir izslimojusi reliģisko fanātismu un no tā izrietošo vardarbību, ko nevar teikt par Islamu, tāpēc kristietības vardarbīgās vēstures piesaukšana nav būtiska. Runa ir par mūsdienām un ideoloģijām, kas tieši šobrīd ir pretrunā demokrātijas principiem.

  • vvinlv 1 > ckzs  

    2016. gada 20. janvārī, plkst. 11:23

    es divos vārdos gribētu atgādināt, ka
    Islāmā sievietei ir daudz un dažādu tiesību, nevajag iedomāties ka viņai to nav, vai, ka vīrietis var atļauties nerēķināties ar sievu, nemaz nerunājot par bezatbildīgām ārpuslaulības vai pirmslaulības attiecībām, otrkārt, īsts musulmanis nedrīkst ne tikai neievērot augstākminēto, bet arī ne dzert, ne zagt,un ja kāds to pārkāpj, viņam var draudēt lielas nepatikšanas, otrkārt, viņu sievietes neatļaujas publiski atkailināties, izņemot palaistuves noteiktās vietās, un principā Islāms neuzliek sievietei tos ierobežojums, ko uzliek atsevišķas musulmaņu sabiedrības mūsdienās

  • Version  

    2016. gada 20. janvārī, plkst. 11:23

    Cīņas pret vardarbību aizsegā Konvencijas virsuzdevums ir Eiropas valstu tiesību sistēmās ieviest (lasi - ievazāt) un nostiprināt sociālā dzimuma (gender) jēdzienu un tā saucamo gendera teoriju jeb ideoloģiju, kurā dzimums un dzimumidentitāte (gender identity) tiek saprasti kā sociāli konstrukti, ko veido sabiedrība. Konvencija ir pirmais tik augsta līmeņa starptautisks dokuments, kurā sniegta jēdziena ‘gender’ definīcija, ar ko tiek saprastas:"sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības,ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem" :

    Par Konvencijas patieso orientāciju liecina tās paskaidrojošais ziņojums/komentāri, kuros paskaidrots, ka „Konkrētas indivīdu grupas var tikt diskriminētas, pamatojoties uz viņu dzimuma identitāti, kas, vienkāršāk izsakoties, nozīmē to, ka viņi identificē sevi ar dzimumu ("gender'), kurš neatbilst dzimumam, kas konstatēts, viņiem piedzimstot. Minētais attiecas uz tādām personu kategorijām kā transpersonas vai transseksuālas personas, pretējā dzimuma apģērba nēsātāji, transvestīti un citas tādu personu grupas, kas neatbilst priekšstatam, kāds sabiedrībā izveidojies par to, kas pieklājas „vīrietim” vai „sievietei””.

    Viena no bīstamībām ir tā, ka Konvencija paģēr valstu izglītības sistēmās (mācību saturā un audzināšanas darbā) Kārlim un Karlīnai līdzvērtīgu mācību metožu un satura izmantošanu. Labklājības ministrija šim solim ir gatava un ar neiecietību gaida Konvencijas parakstīšanu un ratificēšanu. Latvijas "Plānā dzimumu līdztiesības īstenošanai 2012.-2014.gadā" ir atsauce uz šo Konvenciju":
    Ja Latvija pievienosies šai konvencijai, aktuālas kļūs konvencijā noteiktās prasības. Konvencijas 14. un 15.pantā ir īpaši uzsvērta vērtīborientētas izglītības nozīme, kā arī speciālistu, tai skaitā izglītības jomā strādājošo izglītošana par dzimumu līdztiesību un neaizspriedumainām dzimumu lomām".
    Piemēram, vienā no Labklājības ministrijās ieteiktajām metodikām, ko īsteno tai pietuvinātā organizācija un aktīva cīnītāja pret vardarbību pret sievietēm RCS "Marta", proponēts:

    „Zēnu un meiteņu grupās tiek uzskatīts, ka veids, kādā sabiedrība iedala dzimumus un izturas pret tiem, nav iedzimts vai neizmaināms. Dzimumus galvenokārt veido sabiedrības normas un uzskati… Mūsdienās izpratne par dzimumiem ir spēcīgi balstīta idejā par to, ka abi dzimumi ir viens otra pretstati. Trūkst neitrāla iedalījuma.” (22.lpp.)

    Interesei juristes B.Rudevskas viedoklis par šo konvenciju portālā www.aprikis.lv: http://www.aprinkis.lv/component/k2/item/29005-stambula


  • ckzs > vinilV1  

    2016. gada 20. janvārī, plkst. 13:27

    Tā replika, ka "neviens īsts musulmanis..." ir tipiska "no true scotsman" argumentācijas kļūda.

    https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

    Iepazīstiniet mani, lūdzu, ar to, kā praksē tiek īstenotas sieviešu tiesības tajos Islama kultūras reģionos, no kuriem ierodas bēgļi - Z-Āfrikas, Sīrijas, Irākas, Afganistānas. Tas, ka vīriešu pienākums ir pabarot sievietes un nodrošināt viņas ar pajumti, īsti neatbilst rietumu izpratnei par sieviešu autonomiju.

    Turklāt, ja vispār var runāt par Islamā noteikto atbildību un uzvedības ierobežojumiem attiecībā pret sievietēm, tad tas attiecas uz Islamticīgajām, uz "neticīgajām" rietumu sievietes neattiecas pat tas teorētiskais Islamā atrunātais tiesību un cieņas minimums.

    Es neiebilstu pret to, ka musulmaņi savas kutūras ietvaros praktizē konservatīvu sasvastarpejo attiecibu modeli, problēma rodas tad, kad viņi šos modeļus cenšas iezīvināt attiecībās ar sekulāro rietumu sdabiedrību.

Piedalies diskusijā

Lai komentētu, lūdzu, autorizējieties!
Reģistrēties  |  Aizmirsu paroli
Ienāc ar
FB Twitter


Parakstīties uz Satori jaunumiem

Dienas citāts

  • Mūsu dzīves galvenais uzdevums ir palīdzēt citiem. Un, ja nevaram palīdzēt, vismaz nesāpināt tos.

    Dalailama

Iesakām

  • 2015. gada 20. aprīlī, plkst. 6:04

    Māris Zanders: Eiropa ieskatās spogulī (3)

    Atļaušos apgalvot, ka politika as usual Eiropā tuvojas savam noslēgumam un arī visaugstākajā politiskajā līmenī mēs redzēsim, pieklājīgi izsakoties, ļoti interesantus tipāžus.

  • 2015. gada 17. novembrī, plkst. 5:14

    Reinis Suhanovs: Es Raini iemīlēju caur Aspaziju

    Saruna Raiņa un Aspazijas gadā ar režisoru Reini Suhanovu par Valmieras teātra izrādēm "Sarkanās puķes", "Bērns vārdā Rainis" un "Vētras sēja".

  • 2016. gada 3. maijā, plkst. 6:26

    Pauls Bankovskis: Visas debesis ir skaidras

    Aristofans ap 420. gadu pirms Kristus rakstīja, ka mākoņi ir dīkdieņa aizbildņi, taču to nemitīgā mainība, kustība un diženums ir mēdzis uzvedināt arī uz krietni vien nopietnākām pārdomām.

  • 2012. gada 17. maijā, plkst. 9:05

    Rainis: Kultūrvēsturiski skati iz zemju dzīves

    Nekad vēl nav pieredzētas tik dziļas pārmaiņas kā tās, kuras mēs redzam gatavojamies. Nav brīnums, ka viņas paliek nesaprotamas pa vidu līdzi peldošiem ļaudīm, kuri nekad nav drošību ņēmuši patstāvīgi domāt.

  • 2014. gada 28. novembrī, plkst. 6:11

    Andris Ogriņš: Novembra dzejoļi

    lietus pagriežas pret viņas logu nolaiza stiklu meklēdams plaisu kā vienīgo ieeju un es apskaužu lietu zinot viņš nezina tikai sniegpārsla uzmeklēs pareizo ceļu

  • 2014. gada 15. oktobrī, plkst. 7:10

    Tatjana Hramova: Slima mūžība

    Būs apmācies laiks, brīžiem nelieli nokrišņi. Gaisa temperatūra svārstīsies ap nulli. Valsts austrumos vietām uzspīdēs saule un rietumos gaidāms sniegs. Bet viņa sēž pašā vidū – starp rietumiem un austrumiem –, un šeit viss vienmēr svārstās ap nulli.

  • 2012. gada 16. jūlijā, plkst. 8:07

    Definīcijas meklējumos: Kas īsti ir māksla? (20)

    Iesākot diskusiju par mākslas vietu un lomu veselīgas sabiedrības dzīvē un domās, mēs piedāvājam vairāku pazīstamu rakstnieku, dzejnieku, arhitektu, režisoru un cita veida mākslinieku sniegtās mākslas definīcijas.

  • 2016. gada 2. jūnijā, plkst. 3:23

    Ilva Skulte: Māte realitāte (1)

    Sajaukums starp tradicionālo un racionālo, mītisko un loģisko antropoloģiskajā materiālā droši vien nav retums. Tomēr šī grāmata liek no citas perspektīvas paraudzīties uz mūsu sabiedrībā šobrīd tik skandalozi aktuālo ģimenes tēmu.



Kultūras Ministrija
vkkf